Dlaczego warto ćwiczyć podczas ciąży?

To nieprawda, że podczas ciąży w ogóle nie wolno ćwiczyć – o ile lekarz nie zabrania, a ciąża nie jest zagrożona – aktywność fizyczna jest wskazana! Poznaj zalety ćwiczeń w ciąży i po porodzie!

gimnastyka w ciąży

Fot. Fotolia

Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!

Kluby fitness wychodzą naprzeciw potrzebom młodych mam, proponując specjalne kąciki dla dzieci, gdzie można zostawić swoją pociechę pod opieką animatora. Dzięki temu, same mogą pójść spokojnie ćwiczyć nie martwiąc się o swoje dziecko.

Niektóre firmy zachęcają nawet do wspólnych ćwiczeń z maluchem, np. na basenie lub korzystania z zabiegów relaksacyjnych w SPA.

Aktywność fizyczna w czasie ciąży

Aktywność fizyczna w trakcie ciąży może uchodzić za tabu, ponieważ widok ciężarnej na siłowni wciąż jest czymś niecodziennym. Tymczasem, spacer na bieżni, rowerek lub ćwiczenia na piłce mogą odnieść pozytywny efekt, jeśli tylko kobieta nie ma ku temu żadnych przeciwwskazań lekarskich. To samo tyczy się specjalnych programów treningowych, np. pilatesu czy zajęć ruchowych pod okiem wykwalifikowanego instruktora. Do głównych zalet gimnastyki podczas ciąży zaliczają się:

Zalety gimnastyki w ciąży:

  • usprawnienie układu krążenia i oddechowego,
  • przyspieszenie przemiany materii, co ułatwia dojście do formy po porodzie,
  • zapobieganie bólom krzyża oraz innym dolegliwościom towarzyszącym ciąży,
  • ćwiczenie mięśni Kegla, aby poród przebiegł pomyślnie,
  • zmniejszenie ryzyka wystąpienia przedwczesnego porodu bądź nieprawidłowego ułożenia dziecka.

Zobacz także: Zabiegi SPA dla kobiet w ciąży

Dlaczego po porodzie warto ćwiczyć?

Niektóre panie w ciąży lub po porodzie mają obawy przed rozpoczęciem regularnego treningu w profesjonalnym miejscu z wielu powodów: wstyd, brak informacji gdzie i jak ćwiczyć żeby móc wzmocnić i ujędrnić ciało, niepewność spowodowana brakiem konkretnych informacji kiedy kończy się okres połogu.

Niepotrzebnie martwią się ocenami innych, tymczasem najlepiej jest skupić się na samych ćwiczeniach, robić swoje i cieszyć z efektów, które są kwestią czasu, trzeba tylko dać sobie szansę zamiast sięgać po półśrodki.

Interesującą opcją są również specjalne treningi fitness dla kobiet po porodzie. Przed podjęciem treningu należy dać swojemu organizmowi dojść do siebie, np. mięśnie brzucha mogą potrzebować ponad 2 miesięcy na powrót do naturalnego ułożenia.

Trening najlepiej rozpocząć od nieforsownych ćwiczeń rozciągających, przy czym warto pamiętać, że cały proces regeneracji odbywa się sprawniej, jeśli pamiętamy o rekreacji w trakcie oraz przed zajściem w ciążę.

Ośrodki SPA dla dzieci zamiast kącików zabaw?

Znakiem współczesnego stylu życia jest ciągły brak czasu. Pogodzenie obowiązków służbowych z rodzinnymi to nie lada wyzwanie, dlatego najczęściej odbywa się to kosztem innych potrzeb, np. sportu, co jest charakterystyczne szczególnie dla osób, dojeżdżających do miejsca pracy lub pracujących par z dziećmi.

Z tego powodu, nowoczesne ośrodki, stawiające na sport i regenerację, powinny wziąć pod uwagę potrzeby klientów z perspektywy rodzinnej. Jednym z przykładów takiego podejścia są specjalne atrakcje przygotowane dla dzieci oraz rodziców, dzięki którym mogą oni spędzać ten czas wspólnie – umożliwiają to np. ośrodki SPA dla dzieci, które, choć wciąż nieliczne w naszym kraju, stanowią znacznie ciekawsza alternatywę niż klasyczne kąciki zabaw.

,,Wraz z początkiem roku postanowiliśmy uruchomić KIDS SPA czyli zabiegi i atrakcje skierowane do najmłodszych” –  mówi Dorota Stańczak, manager Tuan Day SPA w Piasecznie. ,,Dzięki temu, obowiązki rodzica nie muszą być przeszkodą do zrelaksowania się w SPA, maluchy mogą w tym samym gabinecie doświadczyć masażu gorącą czekoladą lub innych przyjemnych atrakcji, które będą dla nich świetną zabawą i sposobem wspólnie spędzanego  czasu z bliskimi.”

Źródło: Materiały prasowe Tuan Day SPA

Zobacz także: Co ćwiczyć, kiedy masz pod opieką małe dziecko?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)