Dieta w siódmym miesiącu ciąży

Dzięki odpowiedniej diecie w siódmym miesiącu ciąży możesz zmniejszyć przykre dolegliwości. Jak powinna wyglądać twoja dieta w kolejnym, siódmym miesiącu ciąży?

Dieta w siódmym miesiącu ciąży

Dieta w siódmym miesiącu ciąży

Dziecko jest już ukształtowane, ale to nie oznacza, że powinnaś powrócić do starych nawyków żywieniowych. Wręcz przeciwnie - dzięki odpowiednio dobranej diecie możesz zmniejszyć dolegliwości związane z ciężkim i całkiem już sporym brzuszkiem!

Ważne dla  ciebie

Siódmy miesiąc może okazać się dla ciebie bardzo nieprzyjemny. Dziecko cały czas rośnie, zaczyna mu brakować miejsca, zatem trochę się rozpycha. Podnosi się twój żołądek do góry powodując zgagę. Pewnym rozwiązaniem będzie spożywanie pięciu mniejszych posiłków dziennie, a także unikanie smażonych i  zaprawianych ciężkimi sosami potraw. Wszystko, co smażone na głębokim tłuszczu nie będzie ci służyło. Nawet naleśniki smażone na tłuszczu mogą okazać się problemem i przyczyną zgagi.

Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!

Powinnaś unikać produktów, które drażnią przewód pokarmowy - cebula, rzodkiewka, kwaszone ogórki, kapusta. Niektóre z owoców, np. pomarańcze i grejpfruty również mogą powodować uczucie zgagi.

Polecamy: Kalendarz ciąży - tygodnie 27 - 30

Oprócz tego mogą ci dokuczać krwotoki z nosa spowodowane najczęściej brakiem witaminy C, a także hemoroidy i zaparcia. Ostatnią dolegliwość możesz wyeliminować dzięki diecie. Wystarczy, że dostarczysz swojemu organizmowi dużo błonnika. Oto produkty bogate w błonnik:

  • świeże i nieobrane warzywa i owoce (jabłka, maliny, agrest, fasola, groszek, kukurydza, jagody, porzeczki)
  • kasze
  • otręby
  • płatki owsiane

Ponadto powinnaś bardzo dużo pić. Wodę mineralną niegazowaną powinnaś wypijać w ilościach około 2 litrów dziennie. Na uporczywe zaparcia powinno pomóc także spożywanie śliwek, moreli i pestek słonecznika lub dyni.

W tym czasie twoje maleństwo dużo się rusza, „wymachując” rączkami i nóżkami. Jego zegar biologiczny nie musi pokrywać się z twoim, co może dla ciebie kończyć się bezsennymi nocami.  Maluszek coraz bardziej rozciąga twoją macicę, która wywiera ucisk na pęcherz, powodując konieczność częstego odwiedzania toalety. Nie rezygnuj jednak z picia wody, ażeby uniknąć wielokrotnego wstawania w nocy – twój organizm nadal potrzebuje dużo płynów. Postaraj się wypijać 6-8 szklanek wody dziennie.

Polecamy: Jak dbać o zęby w ciąży?

Problemy ze snem

Jeśli cierpisz na bezsenność przed udaniem się na spoczynek wypij herbatkę rumiankową bądź ciepłe mleko. Jeżeli natomiast w środku nocy odczuwasz napady głodu, najlepszym rozwiązaniem będzie spożycie kolacji o znacznej zawartości węglowodanów, na przykład kluski, ryż, płatki zbożowe, ziemniaki.

Odżywianie  mózgu maluszka

Nienasycone kwasy tłuszczowe odgrywają dużą rolę we wszystkich okresach życia, szczególnie jednak w czasie ciąży. Związki z grupy omega – 3 wspomagają rozwój oczu, krwi, mózgu i układu nerwowego płodu. Są potrzebne przez cały okres ciąży, ale przede wszystkim w trzecim trymestrze ciąży, gdy mózg maluszka rozwija się wyjątkowo intensywnie. Wcześniaki bądź słabe noworodki tracą tę istotną fazę, więc należy wzbogacać ich dietę o tłuszcze omega- 3. Dlatego też zaleca się karmienie maluszków mlekiem z piersi lub też wzbogaconą mieszanką dla niemowląt.  Dlatego będąc w ciąży staraj się regularnie spożywać takie produkty jak:

  • zielone warzywa liściaste,
  • ryby,
  • orzechy i nasiona (migdały, pestki słonecznika, dyni itd.),
  • oleje i margaryny, wyprodukowane ze słonecznika, rzepaku czy siemienia lnianego.

Zobacz także:  Odżywianie w ósmym miesiącu ciąży

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/5 lat temu
dobrze, że ludzie uświadamiaja kobiety, ze ich dieta powinna być urozmaicona!