Dieta w drugim miesiącu ciąży

Dieta w drugim miesiącu ciąży powinna obfitować w witaminy i minerały. Sprawdź, jakie substancje musisz dostarczyć swojemu dziecku w drugim miesiącu ciąży.

Dieta w drugim miesiącu ciąży

Dieta w drugim miesiącu ciąży

Drugi miesiąc ciąży upłynie ci pod znakiem porannych mdłości, a twojemu maleństwu pod znakiem kolejnego etapu rozwoju. Pod koniec 8 tygodnia ciąży zarodek ma wykształcone nawet oczy i uszy!

Polecamy:  Kalendarz ciąży - tygodnie 5 - 8

Co jeść, by pokonać poranne mdłości?

W walce z nimi może okazać się pomocny imbir- dodawaj go do wody, herbaty, zupy, sosu. Pamiętaj, że musisz używać świeżego, surowego imbiru, a nie tego sproszkowanego.

Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!

Możesz także szukać pomocy w owocach - banan jest źródłem witaminy B6 i powinien załagodzić mdłości. Ponadto łatwo go zabrać wszędzie ze sobą!

Aby uniknąć nieprzyjemnego uczucia mdłości zacznij jeść mniej, ale częściej. Spożywaj 5-6 posiłków dziennie złożonych z małych porcji. Gdy pomiędzy nimi zaczyna cię ssać w żołądku możesz zjeść trochę migdałów, banana, batonik musli, cukierka (ale ze słodyczami nie przesadzaj).

Powinnaś pić także dużo wody mineralnej i nie objadać się na noc, aby nie obciążać układu pokarmowego.

Polecamy:  Jak zrelaksować się w ciąży?

Ponadto przestrzegaj diety, którą przyjęłaś w pierwszym miesiącu ciąży - dalej spożywaj dużo produktów bogatych w kwas foliowy, witaminy i minerały.

Polecamy:  Odżywianie w trzecim miesiącu ciąży

Uważaj na zapachy - niektóre z nich mogą być dla ciebie szczególnie nieprzyjemne. Jednak jest to indywidualna sprawa każdej z nas.

Jakie są niezbędne substancje, które musisz dostarczyć dziecku?

  • Witamina D ( 10 mcg na dobę). Jest ona niezbędna do poprawnego kształtowania się kości i zębów. Ponadto witamina D pomaga rozprowadzić tlen, niezbędny dla dziecka. Głównym źródłem witaminy D są tłuste ryby morskie.
  • Witamina E (  nie ma zaleceń co do dawki dobowej)  chroniąca przed poronieniem. Źródłem witaminy E są zielone warzywa liściaste. Warto skonsultować z lekarzem przyjmowanie witaminy E w postaci suplementu diety.
  • Kwas foliowy ( 400 mcg w pierwszych 12 tygodniach ciąży, następnie 300 mcg) niezbędny do budowy komórek nerwowych. Źródłem kwasu foliowego są zielone warzywa liściaste, wątróbka, jajka, kurczak, makrela, sery dojrzewające i twarogowe, mleko. Dobrze, abyś kwas foliowy zażywała także w postaci suplementu diety.
  • Cukry. Cukry są niezbędne, ponieważ dostarczają energii.
  • Pełnowartościowe białko (70 gramów na dobę). Pamiętaj, że białko powinno być zarówno pochodzenia zwierzęcego, jak i roślinnego. Najbardziej wartościowe białka znajdziesz w białku jajek, mleku i jego przetworach oraz w mięsie i nasionach roślin strączkowych (np. grochu, soi, fasoli, soczewicy).

Zobacz także: Jakich produktów należy unikać w czasie ciąży?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)