Dieta poprawiająca płodność – 6 zasad odżywiania

Co zmienia się w piramidzie żywienia jeśli chodzi o ciążę? Które składniki warto zastąpić innymi? Jak prowadzić dietę poprawiającą płodność?

Wytyczne z nowej piramidy żywieniowej dla osób starających się o dziecko:

piramida żywienia a płodność

fot. dotPR

Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!

Stosowanie się do wytycznych piramidy żywieniowej, może pomóc w staraniu się o dziecko. Poniżej prezentujemy kilka zasad, których warto przestrzegać:

  1. Minimum 30 min. ruchu codziennie np. spacer, rower, gimnastyka lub inna aktywność fizyczna.
  2. Spożywać produkty węglowodanowe z jak najmniej przetworzonych mąk gruboziarnistych, a także kasze, zwłaszcza gryczaną i jęczmienną.
  3. W codziennej diecie menu powinny się znaleźć tłuszcze roślinne, np. oliwa z oliwek, oleje - słonecznikowy, sojowy, rzepakowy i wysokiej jakości margaryny miękkie (bez tłuszczów trans).
  4. Codziennie jeść warzywa i owoce - najlepiej surowe lub gotowane na parze.
  5. Wprowadzić w małych ilościach rośliny strączkowe i orzechy.
  6. Ryby, drób lub jajka jako doskonałe źródło kwasów omega-3 powinny być na stałe obecne w naszej diecie.

Źródło: Materiały prasowe dotPR

Zobacz także: Dieta na każdy trymestr + gotowe jadłospisy

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)