Dieta poprawiająca płodność

Jakość i ilość produktów spożywczych w naszej diecie ma olbrzymi wpływ na kondycję naszego organizmu, w tym również na płodność. Jeśli starasz się o dziecko sprawdź, jakich składników w Twojej diecie może brakować.

Badania ostatnich lat publikowane na łamach „Fertility and Sterility” wykazały, że mężczyźni, którzy dostarczali swojemu organizmowi mało antyoksydantów, a spożywali więcej produktów pochodzenia zwierzęcego i mleka mieli większe problemy z jakością nasienia, niż ci, którzy wykazali odwrotne tendencje dietetyczne.

Szczególny wpływ na płodność mają witaminy i składniki mineralne:

  • Kwas foliowy - zielone warzywa, botwina i buraki, pomidory, pomarańcze, banany, awokado, drożdże piwne, wątroba, żółtka jaj, produkty zbożowe z pełnego przemiału, rośliny strączkowe, a także w orzechy i słonecznik.
  • Wit B12 - podroby, jajka, mięso, ser, ostrygi
  • Wit B6 - ryby, drób, mięso, ziemniaki, awokado oraz banany.
  • Wit E, C cynk - cebula, brukselka, kapusta, kalafior, sałata, szpinak, brokuły, zielony groszek, kalarepa, pomidory, natka pietruszki, jabłka, soja i ziemniaki. Oraz jaja, chude mięso, produkty zbożowe z pełnego przemiału owoce cytrusowe, czarne i czerwonych porzeczki, truskawki, jagody czarnego bzu, maliny, jeżyny i jabłka.
  • Magnez - gorzkie kakao, gorzka czekolada, kasza gryczana, rośliny strączkowe, orzechy, płatki owsiane, groch, zielone warzywa liściaste, a także ryby (makrela, dorsza)
  • Żelazo - podroby zwierzęce, suszone morele, rodzynki, warzywa strączkowe, czerwone mięso, chleb pełnoziarnisty, żółtka jaj
  • Selen - ryby morskie, nieoczyszczona sól morska i kopalna, wątroba wołowa lub cielęca, nerki i serce, nieoczyszczone produkty zbożowe i mąki z pełnego przemiału, drożdże, czosnek, grzyby i pomidory

Składniki te można bez problemu włączyć do diety. Dla tych jednak, którzy na prawidłowe komponowanie jadłospisu nie mają ani ochoty, ani czasu pomocne mogą okazać się suplementy diety dla par starających się o potomstwo.

Sprawdź! Przegląd bielizny dla kobiet w ciąży i karmiących

Dieta płodności

Dieta płodności to nie tylko dobór odpowiednich witamin i składników mineralnych, ale i wiedza na temat produktów, których w diecie należy unikać. Niezwykle istotna jest konieczność ograniczenia picia alkoholu, który u mężczyzn obniża poziom testosteronu i ruchliwość plemników.

Przeczytaj: Jak pomóc sobie zajść w ciążę?

Palenie i aktywność fizyczna

Przyszłe mamy i ojcowie nie powinni również zapominać o zwiększeniu aktywności fizycznej i ograniczeniu stresu. Jeśli ktoś pali papierosy powinien zrezygnować z nałogu. 

Zobacz też: Dieta w oczekiwaniu na ciążę

Źródło: Main Message media and public relation consultant/ak

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
~mojsza/2 lata temu
Zgadzam się, dieta to istotna i elementarna sprawa w tych kwestiach, ma duze znaczenie, dlatego ja przyjmuje erekton, to naturalny suplement diety i sprawdza sie tu znakomicie, szczegolnie ze nie mam czasu na wprowadzenie w zycie porzadnej diety
~eliza/2 lata temu
Jesli ma to byc odpowiednią suplementacja to polecam zeby Wasi mężczyzni przyjmowali dokładnie Erekton Na pewno same zobaczycie efekty.
~iga/3 lata temu
A moze teraz warto jest też podac mężowi suplement ManForte na takie ogólne wzmocnienie. Bo przeciez w sumie o naszych facetów tez trzeba dbac.