Co jeść, aby zajść w ciążę?

Choć wielu o tym zapomina, dieta może być kluczowym elementem w staraniach o dziecko. Zobacz, jak ułożyć swój jadłospis!

Co jeść, aby zajść w ciążę? fot. Fotolia

Niedobór witamin i minerałów może mieć wpływ zarówno na próby poczęcia dziecka, jak i na przebieg ciąży. Dlatego planowanie malucha powinno zaczynać się od uporządkowania lub zmiany diety. Zobacz, jak to zrobić!

Co włączyć do menu, jeśli starasz się o dziecko?

Na długiej liście składników, które należy wprowadzić do diety są m.in. bioflawonidy, żelazo, selen, magnez i cynk, nienasycone kwasy tłuszczowe, a także witaminy – przede wszystkim witamina E oraz witaminy z grupy B. Te ostatnie niezbędne są m.in. do prawidłowej pracy hormonów.

Dlaczego witaminy z grupy B są tak ważne?

Witaminy z grupy B wspomagają wydzielanie hormonów płciowych, są także pomocne w utrzymaniu ciąży. Wzmacniają także organizm kobiety, poprawiają odporność. Regulują również poziom cholesterolu. Te trzy elementy są niezbędne nie tylko dla powodzenia poczęcia dziecka, ale także dla bezpiecznego i zdrowego przebiegu ciąży.

Gdzie szukać witaminy B1?

Niezbędna do utrzymania prawidłowego działania metabolizmu, co z kolei wpływa na stan układu płciowego. Witaminę B1 dostarczają takie superprodukty jak: orzechy, nasiona, suszone rośliny strączkowe, chuda wieprzowina i produkty pełnoziarniste.

Gdzie szukać witaminy B2?

Witamina B2 wspomaga prawidłową pracę tarczycy, która warunkuje prawidłowy przebieg miesiączki. Organizmowi dostarczymy jej z mlekiem, jogurtami, serami, rybami, wołowiną, jakami, awokado i płatkami zbożowymi.

Gdzie szukać witaminy B6?

Kluczowa dla ciąży jest także witamina B6 – jej niedobór może prowadzić do wzrostu poziomu estrogenów i spadku poziomu progesteronu, a tym samym do poronienia. Tutaj oprócz superproduktów takich jak kurczak, marchew, jaja, banany i ziemniaki, konieczna jest suplementacja diety witaminą B6.

Gdzie szukać witaminy B9?

Kwas foliowy (witamina B9) jest kluczowy m.in. w prawidłowym rozwoju układu nerwowego dziecka. Jest to także mikroelement konieczny na etapie starania się o dziecko – od niego zależy podział komórek w organizmie, także zapłodnionej komórki jajowej. Produktami, które go dostarczają są m.in. fasola, pomarańcze, rzepa, buraki, orzeszki ziemne, produkty zbożowe pełnego przemiału.

Jakie inne witaminy należy włączyć do diety przy staraniach o dziecko?

Bardzo ważnym elementem jest witamina E. Jej niedobór zmniejsza wydzielanie hormonu gonadotropowego – wpływającego na prawidłowe działanie narządów rozrodczych. Witamina C z kolei wspomaga krążenie krwi w macicy i łożysku, sprzyjając rozwojowi zarodka.

Dieta dla starających się o dziecko: co ponad to?

Specjaliści zalecają kobietom starającym się o dziecko i będącym w ciąży wzbogacenie diety o bioflawonidy i niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Bioflawonidy wpływają korzystnie na błonę śluzową macicy, minimalizując ryzyko poronienia. Z kolei kwasy tłuszczowe są niezbędne do prawidłowej czynności hormonów wydzielania śluzu płodnego.

Dowiedz się więcej o staraniach o dziecko:


na podstawie informacji prasowej 4Health Centrum Dietetyki Klinicznej
Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/4 miesiące temu
fajna opcja jest w ovufriend, bo można skorzystać z diety na płodność dopasowanej indywidualnie do problemów. Prowadze tam wykres owulacji i jeśli w tym cyklu się nie uda, to chyba zdecyduje się na diete