Poznaj zdrowych 7 jadłospisów w diecie dla ciężarnej

Nie wiesz, co powinnaś jeść w czasie ciąży? Specjalnie dla ciebie przygotowaliśmy pyszne menu na cały tydzień!

fot. Fotolia

h3> Dieta dla ciężarnej: jadłospis na 7 dni

Poniedziałek

Śniadanie:2 kromki pieczywa posmarowane masłem, twaróg: opakowanie chudego sera, 5 startych rzodkiewek, łyżka posiekanych pestek dyni, gruszka, mięta z łyżeczką miodu
II śniadanie:mała grahamka, 2 liście sałaty, 6 plasterków szynki drobiowej, szklanka kakao na mleku 2% z łyżeczką cukru
Obiad: czerwony barszcz (na mięsie, zabielony mlekiem), duszona pierś z kurczaka, surówka z kapusty kiszonej i cebuli, 3 średniej wielkości ziemniaki z łyżeczką posiekanego koperku, szklanka kompotu
Podwieczorek: ciasto drożdżowe (50 g) z mlecznym koktajlem (szklanka kefiru 2%, pół szklanki mrożonych malin)
Kolacja: jajecznica na maśle, średni pomidor, 2 kromki chleba żytniego pełnoziarnistego, kiść winogron, filiżanka herbaty

Wtorek

Śniadanie: 2 kromki chleba tostowego z pełnych ziaren, 2 plasterki szynki drobiowej, 2 plasterki sera żółtego, plaster ananasa z puszki, kromka chleba staropolskiego z plastrem pieczonego pasztetu mieszanego, połówka zielonej papryki, sok z warzyw
II śniadanie: sałatka grecka (10 liści sałaty, średni pomidor, mała cebula, ser feta, ząbek czosnku, łyżeczka oliwy z oliwek, łyżeczka soku z cytryny), kromka chleba razowego, szklanka melisy z łyżeczką miodu
Obiad: zapiekanka ziemniaczana: 3 ugotowane na półtwardo, pokrojone w plastry ziemniaki, pokrojona w kostkę chuda szynka wieprzowa, łyżeczka oleju rzepakowego do wysmarowania naczynia, plasterki małego pora, łyżka posiekanego szczypiorku, połowa szklanki brokułów, pokrojona w talarki marchewka, 3 łyżki groszku, 2 łyżki śmietany jogurtowej 9% wymieszanej ze startym drobno serem żółtym i ziołami, szklanka soku pomarańczowego
Podwieczorek: rolada biszkoptowa z owocami (porcja 50 g), szklanka mleka 1,5%
Kolacja: 3 knedle ze śliwkami posypane 2 łyżeczkami cukru, szklanka kefiru 2%

Środa

Śniadanie: kromka chleba graham z plasterkiem szynki i łyżką pestek słonecznika, bułka maślana z 2 łyżkami serka ziarnistego z kiwi i nektarynką, mięta
II śniadanie: sałatka z pieczywem i polędwicą: 4 łyżki kukurydzy, czerwona papryka krojona w paski, mała posiekana cebula, łyżeczka majonezu i 2 łyżki jogurtu naturalnego, pół małej grahamki, 2 plasterki polędwicy, połowa opakowania mieszanych kiełków – ok. 25 g, woda niegazowana
Obiad: cannelloni z farszem mięsno–warzywnym: 6 suchych rurek makaronu cannelloni napełnić farszem z 4 łyżek mielonego mięsa drobiowego, łyżki oliwy z oliwek, 3 łyżeczek koncentratu pomidorowego, 5 pieczarek, posiekanej małej cebuli, 2 łyżeczek startego sera żółtego, bazylii, oregano, szklanka soku z czarnej porzeczki
Podwieczorek: jogurt owocowy z orzechami, 3 łyżkami musli z suszonymi owocami
Kolacja: galaretka drobiowa z ugotowanej piersi kurczaka z groszkiem i marchewką, podana na 2 liściach sałaty, 2 kromki pumpernikla, filiżanka słabego naparu zielonej herbaty

Dowiedz się więcej:

Czwartek

Śniadanie:musli z jogurtem: 4 łyżki musli z rodzynkami i orzechami, jogurt naturalny 2%, 2 kromki chleba staropolskiego z masłem, 4 plasterki polędwicy z indyka, paseczki czerwonej i żółtej papryki, średni banan, szklanka herbaty z łyżeczką miodu i plasterkiem cytryny
II śniadanie:serowo-owocowy przysmak (serek waniliowy homogenizowany, starta gruszka), kromka chrupkiego pieczywa z ziarnami, woda mineralna
Obiad:zupa pomidorowa na drobiu z natką pietruszki i grillowany lub pieczony w folii filet z halibuta z pieprzem, ziołami i łyżeczką masła, 3 średnie ziemniaki z koperkiem, szklanka gotowanej zielonej fasolki szparagowej z łyżeczką roztopionego masła, kompot ze śliwek
Podwieczorek:budyń waniliowy z owocami na mleku 1,5% z dodatkiem szklanki czarnych porzeczek
Kolacja: sałatka z brokułów i gotowanej piersi kurczaka, sos jogurtowo-majonezowy i koperek, razowy chleb, herbata miętowa

Piątek

Śniadanie: 3 łyżki płatków owsianych, 2 łyżki otrębów pszennych, szklanka gorącego mleka 1,5%, 2 kromki mieszanego pieczywa z masłem, obłożone listkami cykorii, 4 plasterki szynki drobiowej, 2 mandarynki, herbata owocowa
II śniadanie: koktajl warzywny: 3/4 szklanki kefiru zmiksowane z 1/4 szklanki soku pomidorowego, 2 łyżkami posiekanego koperku z dodatkiem pieprzu, soli morskiej, 2 minikanapki z chleba graham z pasztetem drobiowym, rzodkiewki
Obiad: talerz zupy ogórkowej na mięsie zabielonej chudym mlekiem z ziemniakami, 5 łyżek uprażonej kaszy gryczanej, gulasz z chudej wołowiny z cebulą i 5 pieczarkami, surówka z marchwi z łyżeczką chrzanu, sok z winogron
Podwieczorek: dip z warzywami: pół kostki półtłustego twarogu z mieszanką przypraw do dipów, woda gazowana do spulchnienia serka, obrane warzywa: 4 różyczki brokułów, mała kalarepa lub kapusta, pokrojona czerwona papryka, brzoskwinia, szklanka wody z cytryną
Kolacja: sałatka śledziowa: mały filet, ugotowany i pokrojony w talarki ziemniak, czerwona cebula, 2 łyżki jogurtu, 2 łyżki groszku konserwowego, pieprz, kromka chleba, duże jabłko, szklanka soku warzywnego

Sobota

Śniadanie: musli na mleku: 5 łyżek musli, łyżka rodzynek, szklanka mleka 1,5% tłuszczu, średni banan, 2 łyżki posiekanych orzechów włoskich, 2 łyżeczki miodu
II śniadanie: plasterek chudej szynki wieprzowej, posmarowany 2 łyżkami sałatki jarzynowej z jogurtem i majonezem, kromka żytniego chleba, woda mineralna
Obiad: kuskus z polędwicą: 5 łyżek suchej kaszy, zalać wrzątkiem z dodatkiem łyżki sosu sojowego, duszone polędwiczki wieprzowe z dodatkiem 5 pieczarek, cebuli, udusić na łyżce oleju, podać z natką, surówka z połowy czerwonej papryki, z łyżką kukurydzy, szklanka soku wiśniowego pół na pół z wodą
Podwieczorek: gruszka obrana i pokrojona w cząstki, maczana w rozpuszczonej gorzkiej czekoladzie
Kolacja: plaster indyka na słodko z dodatkiem brzoskwini, bułka grahamka posmarowana masłem, herbata z cytryną

Niedziela

Śniadanie: sałatka drobiowa: pół paczki ugotowanego brązowego ryżu, kawałek upieczonej piersi z kurczaka, 2 łodygi selera naciowego, sos na bazie naturalnego jogurtu z łyżeczką majonezu, 2 pełnoziarniste tosty, szklanka kakao na mleku 1,5%
II śniadanie: 2 kromki chrupkiego pieczywa z łyżką twarogu, plastrami świeżego ogórka, szklanka soku z czarnej porzeczki
Obiad: zupa krem z brokułów z grzankami na wywarze mięsno-warzywnym, podana z 2 łyżkami grzanek, roladki z tilapii w ziołach z solą, pieprzem kolorowym, bazylią i oregano, zwinięte i spięte wykałaczkami, polane łyżką oliwy, upieczone w piekarniku, 3 ugotowane ziemniaki, surówka z 2 liści kapusty pekińskiej, startego jabłka z naturalnym jogurtem, woda mineralna
Podwieczorek: domowy kisiel truskawkowy: pół opakowania mrożonych truskawek, łyżka mąki ziemniaczanej, szklanka wody, łyżka cukru, truskawki zagotować i zagęścić mąką, herbatnik
Kolacja: omlet z pieczywem (jajko, 2 białka, łyżka mąki, usmażyć na łyżeczce masła, z dodatkiem dużego pomidora i szczypiorku), 2 kromki chleba staropolskiego, herbata ziołowa

Dowiedz się więcej:

na podstawie tekstu opublikowanego w magazynie Twoje Dziecko
Sprawdź! Przegląd bielizny dla kobiet w ciąży i karmiących
SKOMENTUJ (21)
KOMENTARZE (21)
Monika/3 tygodnie temu
Świetny jest ten jadłospis, ale nie dla kobiet z cukrzycą ciążową. Ja mogę o takim menu zapomnieć, zwłaszcza o kiści winogron, knedlach ze śliwkami, itd. Pozdrawiam słodkie mamy :)
WIELKIE ODCHUDZANIE/3 miesiące temu
??? Jak czytam Wasze komentarze to az mnie glowa boli... "ojej za duzo, nie chce byc wielorybem..." Kobiety! Tu jest najwazniejsze dziecko a nie Wasze rozstepy :/ Ja mysle ze jem nawet wiecej niz jest w tej diecie, wazyłam 52 kg, a teraz w 23 tyg waze 57. Poprostu duzo sie ruszam, plywam a jem zdrowo,lecz jesli zachce mi sie pizzy to ja poprostu robie sama i jem :) pozdrawiam!
Majka/6 lat temu
Zdrowa ta dieta to na pewno jest, ale za duzo, stanowczo za duzo. Zupaa zaraz po tem 3 ziemniaki, syty podwieczorek, porzadne siadanie, pozniej grahamka, ludzie gdzie to wszystko pomiescic? Nawet jak sie zrobi 4 godziny odstepu miedzy posilkami to dnia nie starczy...
POKAŻ KOMENTARZE (21)