Co powinna jeść ciężarna

To, co trafia na twój talerz, nigdy nie było tak ważne jak teraz, gdy jesteś w ciąży. Poznaj 7 zasad, których powinnaś przestrzegać.

Co powinna jeść ciężarna

1. Zrezygnuj z alkoholu. Jeśli kobieta w ciąży pije alkohol, dziecko pije razem z nią (płodowy zespół alkoholowy powoduje wiele zaburzeń w rozwoju dziecka).


2. Ogranicz kawę. Jej nadmiar może doprowadzić do poronienia albo przedwczesnego porodu.


3. Urozmaicaj posiłki. Będziesz mieć pewność, że w twojej diecie niczego nie brakuje.


4. Jedz regularnie. Ideał to pięć posiłków dziennie. Głodząc się, głodzisz też maluszka.


5. Przekąski tylko zdrowe. Chipsy, ciasteczka, paluszki... To nie dla ciebie.


6. Pamiętaj o mięsie. Zapobiegasz w ten sposób anemii, która jest niebezpieczna i dla dziecka, i dla ciebie. W czasie ciąży zapotrzebowanie na zawarte w mięsie żelazo wzrasta o połowę. Ten ważny pierwiastek znajdziesz też w rybach, jajkach, w produktach zbożowych (ciemne pieczywo, kasze), w warzywach (buraki, natka pietruszki) i warzywach strączkowych. Uwaga! Żelazo lubi towarzystwo witaminy C – lepiej się wchłania, dlatego do kotleta zjedz surówkę.


7. Unikaj pustych kalorii. Zrezygnuj z frytek, pizzy, a także napojów typu cola. Nie przesadzaj ze słodyczami. Jeśli nie możesz im się oprzeć, wybierz suszone owoce.


Jesteś w ciąży i masz pytanie? Zadaj je na ciazaporod.pl
Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!
Tagi: ciążadieta
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)