6 najlepszych napojów dla ciężarnych

Czyli co naprawdę warto pić podczas tych szczególnych 9 miesięcy.

Milena Oszczepalińska / 9 miesięcy temu
6 najlepszych napojów dla ciężarnych fot. Fotolia

Będąc w ciąży pewnie ciągle dowiadujesz się, czego ci nie wolno. Faktycznie jest to czas, w którym szczególną uwagę musisz przykładać do swojej diety, by była nie tylko zdrowa dla ciebie, lecz także dla rozwijającego się maluszka. Zamiast jednak skupiać się na zakazach, czerp z tego, co jest ci dozwolone, a nawet wskazane. I pamiętaj, że nie tylko posiłki, lecz także napoje powinnaś dobierać z rozwagą.

Co pić w ciąży?

Oto najlepsze zdrowe napoje, którymi możesz nawadniać się w ciąży:

Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!

1. Woda

Woda jest niezastąpionym napojem nie tylko w okresie ciąży. Każda dbająca o zdrowie i skórę kobieta powinna być jej zwolenniczką. Nic tak jak woda nie nawodni cię, a do tego nie zawiera szkodliwych cukrów i nie tuczy.

2. Soki warzywne

Najlepiej pić te świeżo zmiksowane, więc jeśli masz sokowirówkę lub mikser, koniecznie zacznij przyrządzać sobie pyszne i zdrowe soki z marchewki, pomidorów, selera, buraków, pietruszki, jarmużu. Znajdź swój ulubiony smak i codziennie dostarczaj organizmowi porcję takiej bomby witaminowej.

3. Herbaty ziołowe

W ciąży szczególnie polecane są: rumianek, pokrzywa, mięta pieprzowa lub len. Zamiast czarnej herbaty, sięgaj zatem po herbatę ziołową, jest o wiele zdrowsza. Jeśli chcesz jednak koniecznie pić herbatę, a nie zioła, wybieraj czerwoną.

4. Sok z cytryny

Ma wiele cennych właściwości. Niweluje uczucie zgagi, co bywa uciążliwe dla przyszłej mamy, reguluje trawienie, dzięki czemu ciężarna nie ma kłopotów z zaparciami, daje energię, odkwasza organizm, przywraca piękny wygląd skóry i ...ma mnóstwo witamin! Najlepiej codziennie rano pij ciepłą, ale nie gorącą wodę z cytryną.

5. Soki owocowe

W ciąży znacznie wzrasta zapotrzebowanie na witaminy, dlatego oprócz wody warto popijać soki owocowe. Należy jednak unikać tych słodzonych. Musisz też pamiętać o tym, by po wypiciu świeżo wyciskanego soku owocowego nie myć od razu zębów, bo może to uszkodzić szkliwo.

6. Mleko i napoje mleczne

Oprócz witamin ciężarna powinna zadbać o odpowiednią podaż białka oraz wapnia. W tym celu warto pić mleko - np. szklankę dziennie. Równie polecane są kefiry i maślanki. Nie pomijaj ich w ciążowej diecie.

Sprawdź też inne porady na temat diety w ciąży:

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)