Ciąża a sport

Będąc w ciąży, musisz na siebie szczególnie uważać. Dlatego zanim zdecydujesz się na aktywność fizyczną, sprawdź, jakie ćwiczenia są dla ciebie wskazane, a jakich powinnaś unikać.

fot. Panthermedia
Uwielbiam jeździć na nartach (i wszelką aktywność sportową). W góry jeżdżę co weekend. Czy mogę robić to nadal, będąc w ciąży?
Zosia


Korzyści wynikające z uprawiania sportu są oczywiste. Jednak narty to zbyt obciążający fizycznie sport, a dodatkowo jest niebezpieczny. Jeśli nawet świetnie Pani jeździ na nartach, to inni na stoku niekoniecznie.

Czy to oznacza, że na czas ciąży trzeba zrezygnować z aktywności fizycznej? Absolutnie nie! Bo dobra kondycja fizyczna i wydolność organizmu umożliwia łatwiejsze dostosowanie się organizmu do nowej roli – ciąża jest stanem obciążającym organizm kobiety: zwiększa się masa ciała, wzrasta objętość krwi w krwiobiegu, co powoduje obciążenie serca, przyśpiesza się metabolizm, dostosowując się do zaspokojenia potrzeb ciężarnej i rozwijającego się płodu.

Regularne ćwiczenia powodują normalizację ciśnienia tętniczego, spadek masy ciała.
Proponuję zainteresować się zajęciami (np. na piłkach), jogą albo pływaniem.

radziła: dr n. med. Renata Jaczyńska, specjalista ginekolog-położnik

O ciąży porozmawiaj też na ciazaporod.pl
Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)