Co wolno, a czego nie wolno na basenie w ciąży?

Sprawdź, zanim się wybierzesz!

Milena Oszczepalińska / 9 miesięcy temu
Co wolno, a czego nie wolno na basenie w ciąży? fot. Fotolia

Kobieta w ciąży powinna, jeśli tylko ciąża przebiega prawidłowo, być aktywna. Leżenie całymi dniami na łóżku zupełnie nie jest wskazane. Specjaliści od lat zalecają, by wybierała jednak niezbyt forsowne ćwiczenia, np. gimnastykę czy basen zamiast siłowni. Faktycznie pływanie na basenie ma wiele korzyści dla przyszłej mamy. Trzeba jednak pamiętać o kilku podstawowych zasadach.

Basen w ciąży

Oto, co jest dozwolone, a czego lepiej unikać podczas wizyty na pływalni:

Ćwiczenia w pierwszym trymestrze ciąży
  • Pływanie

TAK: Pływanie jest sportem, który najmniej obciąża stawy i jest polecany osobom z nadwagą. A ponieważ ciężarna ma coraz większy brzuszek, pływanie będzie idealną formą aktywności. Najlepiej jest pływać żabką, a w bardziej zaawansowanej ciąży na plecach. To doskonały sposób na zachowanie dobrej kondycji i zdrowego kręgosłupa w ciąży.

  • Aqua aerobik

TAK: jeśli ciężarna nie pływa zbyt dobrze, nie musi rezygnować ze sportu w wodzie. Może śmiało korzystać z zajęć aqua aerobiku. W wielu miejscach są nawet specjalne zajęcia dla ciężarnych.

  • Jacuzzi

NIE: relaks w gorącej wodzie z bąbelkami jest niesamowicie przyjemny, ale może nie być bezpieczny. Dlaczego? W tak wysokiej temperaturze mogą rozwijać się groźne bakterie, które, jeśli dostaną się do dróg rodnych ciężarnej, mogą stanowić zagrożenie dla rozwijającego się płodu. Oczywiście nie każda wizyta w jacuzzi musi skończyć się infekcją, ale trzeba mieć świadomość takiego zagrożenia.

  • Sauna

NIE: Czasami mamy ochotę na relaks w saunie po wizycie na basenie. Tymczasem w ciąży lepiej z niej zrezygnować. Absolutnie zakazana jest w I oraz III trymestrze, bo może wówczas spowodować przegrzanie organizmu i poronienie lub przedwczesny poród. W II trymestrze osoby, które przed ciążą korzystały z sauny regularnie, mogą to robić, ale czas i ilość sesji muszą być zdecydowanie krótsze, niż zwykle.

Sprawdź też inne porady dla ciężarnych:

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)