Co zawiera świadectwo pracy?
W tym dokumencie znajdują się wszystkie ważne informacje dotyczące wykonywanej pracy przez danego pracownika w ramach stosunku pracy. Wyszczególnienie wszystkich niezbędnych informacji na świadectwie pracy znajduje się w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 15 maja 1996 roku. Zgodnie z nim świadectwo pracy informuje o:- tym, jak długo i w jakim wymiarze pracowała dana osoba;
- tym, dlaczego wygasł lub został rozwiązany stosunek pracy;
- długości urlopu wypoczynkowego wykorzystanego przez pracownika w roku, w którym ustał stosunek pracy oraz ewentualnym wykorzystaniu innych urlopów lub zwolnień od pracy;
- liczbie dni, za które w danym roku pracownik pobierał wynagrodzenie;
- liczbie dni, za które przysługuje pracownikowi odszkodowanie w przypadku skrócenia okresu wypowiedzenia;
- czasie trwania służby wojskowej, jeśli miała miejsce w trakcie trwania tego stosunku pracy;
- tym, jak długo praca była wykonywana w warunkach szczególnych, jeśli tak było;
- ewentualnych okresach nieskładkowych, które są brane pod uwagę przy wyliczeniu emerytury bądź renty;
- tych rzeczach, które zażądał zapisać pracownik.