Czy wiesz jakie elementy powinna zawierać umowa o pracę?

Podpisałeś umowę o pracę? Sprawdź, czy zawiera wszystkie wskazane niżej elementy!
/ 19.10.2017 11:19

Umowa o pracę powinna zawierać wskazanie stron umowy oraz datę jej zawarcia, a także określać rodzaj umowy, czyli wskazanie czy jest to umowa na czas nieokreślony czy na czas określony, na zastępstwo czy może na okres próbny.

W umowie znaleźć się powinno określenie rodzaju pracy. Może być to wykonane poprzez wskazanie zakresu obowiązków, wymienienie konkretnych zadań pracownika bądź wskazanie stanowiska pracy.

Miejsce wykonywania pracy ma szczególne znaczenie ze względu uprawnienia jakie przysługują pracownikowi, gdy wykonuje pracę poza stałym miejscem pracy (tzw. podróż służbowa). Wskazanie miejsca pracy może odbyć się poprzez wskazanie konkretnego punktu lub obszaru geograficznego.

Koniecznym elementem umowy o pracę jest wynagrodzenie. Wskazuje się w tym przypadku zarówno metodę płacy (np. czasowa), ale także stawkę płac i składniki wynagrodzenia (np. dodatek za pracę w porze nocnej czy w godzinach nadliczbowych).

Określenie wymiaru czasu pracy, polega na wskazaniu czy umowa została zawarta na pełen etat czy też w niepełnym jego wymiarze (np. ½ czy ¼).

Termin rozpoczęcia pracy może być określony poprzez wskazanie konkretnej daty kalendarzowej bądź też poprzez wskazanie pewnego wydarzenia

Minimalna treść umowy o pracę to wskazanie stron umowy, określenie rodzaju pracy i zobowiązanie do zapłaty wynagrodzenia przez pracodawcę

Redakcja poleca

REKLAMA