POLECAMY

Biznesowy savoir-vivre

Czego lepiej nie jadać w pracy?

Biznesowy savoir-vivre fot. Fotolia

W pracy spędzamy codziennie wiele godzin, najczęściej więc też tu jadamy. To oczywiste, że musimy mieć w pracy jakieś posiłki. Dobrze jest, jeśli firma zapewnia pracowniczą stołówkę z obiadami lub chociażby catering. Jeśli jednak nie masz takiego komfortu w pracy i musisz przygotowywać sobie jedzenie sama w domu i przynosić je w pojemnikach, zważ na to, żeby:

1. Jedzenie nie miało zbyt intensywnego zapachu

Jest to właściwie pierwsza i najważniejsza zasada, jakiej powinnaś się trzymać, kiedy przygotowujesz posiłek do pracy. Nie zapominaj o tym, że w pracy oprócz ciebie znajdują się jeszcze inne osoby. Staraj się, by twojego jedzenia nie było czuć na drugim końcu sali lub we wszystkich pokojach obok. Czego zatem na pewno powinnaś unikać?
  • cebuli;
  • czosnku;
  • tuńczyka
  • jajek
  • śledzi
  • niektórych warzyw, np. kalafiora
Jeżeli masz w firmie jakieś miejsce wydzielone do spożywania posiłków, np. małą zamykaną kuchnię, nie musisz restrykcyjnie tego przestrzegać i możesz zjeść obiad, na jaki masz ochotę, ale zaraz po nim powinnaś umyć zęby lub chociaż wypłukać usta odpowiednim płynem. Nie uprzykrzaj kolegom w pracy kontaktów z tobą, spowodowanych nieprzyjemnym zapachem spożytej przez ciebie cebuli.

2. Posiłek nie był zbyt absorbujący

W pracy masz przerwę na posiłek, ale musisz pamiętać, że nie może ona trwać w nieskończoność. Dostosuj zatem wielkość porcji w taki sposób, żeby jej zjedzenie nie zajęło ci godziny. Posiłki powinny być dostosowane do warunków w pracy. Jeżeli więc chcesz zjeść obiad, lepiej najpierw sprawdź, czy w firmie znajduje się mikrofalówka do jego podgrzania. W przeciwnym razie weź sałatkę lub kanapki.

3. Jeść kulturalnie

Jedz w taki sposób, żeby nie obrzydzać tej czynności pozostałym pracownikom. Co jest zatem zabronione?
  • siorbanie zupy
  • mlaskanie
  • obijanie sztućcami o naczynia
  • jedzenie rękami zamiast nożem i widelcem
  • wycieranie brudnych rąk o ubranie
  • szybkie, łapczywe pochłanianie gigantycznych ilości
Niech czas posiłku będzie czasem spokojnym i spędzonym w miłej atmosferze. Nie chcesz chyba być postrzegana jako osoba niekulturalna, a do tego niezbyt ładnie pachnąca. Takie zachowanie nie przysporzy ci na pewno dobrych relacji ze współpracownikami.

Zobacz też:

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/3 lata temu
"Dobrze jest, jeśli firma zapewnia pracowniczą stołówkę z obiadami lub chociażby catering. Jeśli jednak nie masz takiego komfortu w pracy i musisz przygotowywać sobie jedzenie sama w domu i przynosić je w pojemnikach" - mam stołówkę, ale to żaden komfort, bo wolę własne jedzonko. No ej :P