Co zmieni nowelizacja ustawy?
Wchodząca w życie 25 grudnia br. nowelizacja ustawy o prawach konsumenta wprowadzi spore zmiany w sprzedaży telefonicznej. Telemarketerzy, z którymi negatywne doświadczenia deklaruje ponad połowa konsumentów, diametralnie zmniejszą swój udział w zawieraniu umów z klientami. Zapisane w nowelizacji zmiany mają za zadanie zwiększyć ochronę konsumentów przy zawieraniu umów na odległość. Nowe przepisy będą miały zapobiegać pojawianiu się umów z zaskakującymi treściami, od których konsumenci nie mogli odstąpić z powodu braku dowodów ich faktycznej treści.Telemarketerzy oceniani negatywnie
Zgodnie z przeprowadzonymi przez TNS Polska badaniami, większość z nas nie ma najlepszego zdania o telemarketerach. Co czwarty ocenia kontakt telefoniczny ze swoim operatorem jako nachalny. Duża część pytanych uważa też, że jest on uciążliwy i nie ufa informacjom, jakie przekazuje telemarketer. Tylko 3 proc. ankietowanych uważa, że telemarketerzy przekazują informacje w sposób pełny i rzetelny.Wnioski z badań absolutnie potwierdzają konieczność wprowadzenia zmian do obowiązującej ustawy o konsumentach po to, by z jednej strony ograniczyć uciążliwość telemarketingu, a z drugiej zagwarantować nam maksymalne bezpieczeństwo zawieranych w ten sposób umów.