Zgłosiłaś sprawę do zakładu ubezpieczającego i otrzymałaś decyzję odmowną? Nie musisz się obawiać, że poniesiesz całe koszty naprawy pojazdu, remontu mieszkania czy leczenia szpitalnego. Zobacz, co zrobić, gdy wydana zostanie odmowa.
1. Zapoznaj się z treścią decyzji
Zanim zadzwonisz na infolinię swojego zakładu ubezpieczającego albo udasz się do siedziby twojej ubezpieczalni, pełna wyrzutów i pretensji, dokładnie przeanalizuj treść dokumentu. Znajdziesz tam wyjaśnienie, które pomoże ci w dalszych działaniach, np. złożeniu odwołania.
2. Sprawdź, czy dostarczyłeś wszystkie dokumenty
Częstą przyczyną wydania decyzji odmownej jest niepełna dokumentacja. Pamiętaj, że ubezpieczyciel wypłaci świadczenie tylko wtedy, gdy przedstawisz wszystkie wymagane dokumenty. W przypadku szkód komunikacyjnych są to najczęściej dowód rejestracyjny pojazdu, prawo jazdy, oświadczenie sprawcy i notatka policyjna. W sprawach, które dotyczą uszczerbku na zdrowiu podstawą jest karta choroby i dokumenty z procesu leczenia. Na decyzji na pewno pojawi się informacja o przyczynie odmowy. Jeśli to brak dokumentów ma zaważyć o tym, czy dostaniesz odszkodowanie, koniecznie je skompletuj i dostarcz do ubezpieczalni.
3. Zapoznaj się ze swoją polisą
Jedną z najczęstszych przyczyn decyzji odmownych jest sprawa zgłoszona z polisy, która nie jest opłacona lub nie zawiera danego ryzyka. W praktyce oznacza to, że osoba zgłasza zalanie mieszkania, a jej polisa nie zawiera takiej opcji. Zakład ubezpieczający nie ma więc podstaw prawnych do wypłaty odszkodowania i wydaje decyzję odmowną. To dlatego dokładnie przeanalizuj wykupione ryzyka.
4. Złóż odwołanie
Jeśli jesteś przekonana, że odszkodowanie ci się należy, złóż odwołanie. Wiele zakładów ubezpieczających pozwala na złożenie odwołania drogą mailową, poprzez internetowe systemy, w salonie lub pocztą tradycyjną. W odwołaniu koniecznie zaznacz, dlaczego nie zgadzasz się z wydaną decyzją oraz czego oczekujesz od ubezpieczyciela.
5. Zgłoś nową sprawę z innego ryzyka
Możesz też zgłosić sprawę na nowo, ale z innej polisy albo ryzyka. Takie rozwiązanie sprawdzi się, gdy ubezpieczyciel nie chce wypłacić ubezpieczenia z OC sprawcy, ponieważ z dokumentów nie wynika jasno, że to ty jesteś poszkodowaną. Wówczas zgłoś szkodę z własnego AC.
-10% na zakupy za min. 99 zł lub -20% na zakupy za min. 199 zł. Rabaty nie łączą się z innymi promocjami oraz nie dotyczą produktów Hebe Partner. Oferta i szczegóły w aplikacji Hebe i na hebe.pl.
Rabat 20% na produkty marki Rituals przy zakupach za min. 100 zł. Kod promocyjny obowiązuje w sklepach Rituals, aplikacji oraz na naszej stronie internetowej rituals.com. Z rabatu wyłączone są inne promocje, edycje limitowane oraz kalendarze adwentowe. Szczegóły u Partnera.
Rabat 20% na wszystkie produkty Sisley i Hair Rituel by Sisley w butiku internetowym sisley-paris.pl i stacjonarnie w Maison Sisley w Warszawie. Promocja nie dotyczy nowości, zestawów i produktów z zakładki "Ostatnia Szansa". Szczegóły dostępne u Partnera.
Skorzystaj z kodu WIOSNA40 i otrzymaj 40% zniżki na produkty nieprzecenione, oznaczone tym kodem na eveline.pl/skorzystaj-z-promocji przy zakupach za min. 50 zł. Oferta ważna tylko na eveline.pl w dniach 18-24.04.2024. Kody rabatowe nie łączą się. Szczegóły na stronie.