Wadliwe drzwi

kobieta, drzwi, reklamacje, finanse, wydatki
Kto odpowiada za bąble, które pojawiły się na okleinie?
/ 04.02.2010 12:47
kobieta, drzwi, reklamacje, finanse, wydatki
Zamówiłam drzwi wewnętrzne. Odebrałam je ze sklepu w oryginalnym opakowaniu. Po tygodniu, gdy przyjechał monter, okazało się, że na okleinie pojawiły się bąble. Monter stwierdził, że to wada fabryczna, ale sprzedawca upiera się, że drzwi zostały zawilgocone z mojej winy. A to nieprawda. Co mam robić?
Zdzisława O. z Kołobrzegu


Proszę wnieść reklamację do sprzedawcy z żądaniem wymiany drzwi na nowe. Należy w niej zaznaczyć, że wada ujawniła się w terminie sześciu miesięcy od daty zakupu, co pozwala uznać, że istniała już w momencie kupna. Przemawia za tym również krótki okres od daty nabycia towaru do czasu stwierdzenia wady.

Jeśli chodzi o zawilgocenie drzwi z Pani winy – taki zarzut może mieć miejsce tylko wtedy, gdy sprzedawca poinformował konsumenta o warunkach przechowywania towaru (temperatura, wilgotność), a kupujący ich nie przestrzegał. To sprzedawca musi wykazać, że udzielił informacji o zasadach przechowywania towaru. Jeżeli  tego nie zrobił, zarzut zawilgocenia należy uznać za bezpodstawny.

Jeśli sprzedawca w ciągu 14 dni nie odpowie na reklamację, uważa się, że uznał żądanie i zobowiązuje się do wymiany drzwi na nowe. Gdyby natomiast nie chciał tego zrobić, powinna Pani odstąpić od umowy (na piśmie) i zażądać zwrotu wpłaconej należności w określonym terminie.

W razie odmowy, trzeba będzie wystąpić na drogę sądową.

Podstawa prawna: Ustawa o szczególnych warunkach... (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176).

Porady prawne - forum >>