Zdzisława O. z Kołobrzegu
Proszę wnieść reklamację do sprzedawcy z żądaniem wymiany drzwi na nowe. Należy w niej zaznaczyć, że wada ujawniła się w terminie sześciu miesięcy od daty zakupu, co pozwala uznać, że istniała już w momencie kupna. Przemawia za tym również krótki okres od daty nabycia towaru do czasu stwierdzenia wady.
Jeśli chodzi o zawilgocenie drzwi z Pani winy – taki zarzut może mieć miejsce tylko wtedy, gdy sprzedawca poinformował konsumenta o warunkach przechowywania towaru (temperatura, wilgotność), a kupujący ich nie przestrzegał. To sprzedawca musi wykazać, że udzielił informacji o zasadach przechowywania towaru. Jeżeli tego nie zrobił, zarzut zawilgocenia należy uznać za bezpodstawny.
Jeśli sprzedawca w ciągu 14 dni nie odpowie na reklamację, uważa się, że uznał żądanie i zobowiązuje się do wymiany drzwi na nowe. Gdyby natomiast nie chciał tego zrobić, powinna Pani odstąpić od umowy (na piśmie) i zażądać zwrotu wpłaconej należności w określonym terminie.
W razie odmowy, trzeba będzie wystąpić na drogę sądową.
Podstawa prawna: Ustawa o szczególnych warunkach... (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176).
Porady prawne - forum >>