Biuro podróży nie może odmówić przyjęcia reklamacji!
Jeśli będziesz miała kłopoty z jej złożeniem, wyślij ją na adres firmy listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Brak odpowiedzi w ciągu miesiąca oznacza, że reklamacja została rozpatrzona pozytywnie.
Jak zareklamować nieudane wakacje?
W oszacowaniu wysokości roszczeń posłuż się tabelą frankfurcką (np. na www.konsument.gov.pl). Przeczytasz w niej, że rekompensata za kłopoty z transportem, zakwaterowaniem, monotonnym jedzeniem, wynosi do 5 proc. kosztu całej wycieczki. Brak klimatyzacji – 10 proc. Jeśli w wypoczynku przeszkadzał ci hałas, możesz zażądać nawet 20 proc. tego, co zapłaciłaś za wczasy.
Ważne!
Jeśli za urlop zapłaciłaś kartą, możesz skorzystać z bezpłatnej funkcji charge back. Pozwala ona m.in odzyskać pieniądze za wadliwie wykonaną usługę.