Co zrobić gdy... kupisz rzecz z wadą

kobieta, dziewczyna, reklamacje, gwarancja
Przeczytaj czy bardziej Ci się opłaca składać reklamacje czy lepiej skorzystać z gwarancji
/ 26.03.2009 10:40
kobieta, dziewczyna, reklamacje, gwarancja
Zobaczyłaś w sklepie regał do salonu. Choć cena była dość wysoka, postanowiłaś go kupić. Nie żałowałaś tej decyzji do chwili, gdy przy składaniu okazało się, że nie wszystkie elementy do siebie pasują. Zastanawiasz się, co zrobić z wadliwym zakupem. Możesz wybrać jedno z poniższych rozwiązań:

Złożyć reklamację
Idź do sklepu, w którym dokonałaś zakupu. Od sprzedawcy dostaniesz formularz, który musisz wypełnić. Opisz, na czym polega wada, i określ, czego się domagasz (nieodpłatnej naprawy czy wymiany towaru na nowy). Pamiętaj, że możesz reklamować rzecz tylko wtedy, gdy masz dowód jej zakupu (paragon, fakturę).

Uwaga!
Na reklamację masz dwa lata od dnia zakupu. Musisz ją zgłosić w ciągu 2 miesięcy od dnia, w którym stwierdziłaś wadę! Gdy sprzedawca nie chce uznać reklamacji, złóż wniosek o rozpatrzenie sporu do polubownego sądu konsumenckiego przy wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej. Postępowanie jest bezpłatne. Pamiętaj, że sąd konsumencki zajmie się sprawą tylko wtedy, gdy zgodzą się na to obie strony sporu – ty i sprzedawca. Jeżeli ten ostatni odmówi, spór trzeba będzie rozstrzygnąć przed sądem powszechnym.

Skorzystać z gwarancji
Jeśli przy zakupie dostałaś gwarancję, dostarcz wadliwy sprzęt do punktu serwisowego (adresy znajdziesz w karcie gwarancyjnej lub dołączonej do niej ulotce producenta). To, czy skorzystasz z gwarancji, zależy od ciebie (możesz wybrać drogę reklamacji). Sprzedawca nie ma prawa odesłać cię do punktu serwisowego, jeśli to jemu zgłosisz problem.


O tym pamiętaj!
Nie możesz reklamować wady, jeśli powstała ona z twojej winy albo wiedziałaś o niej jeszcze przed sfinalizowaniem zakupu.

Alicja Hass / Przyjaciółka

Redakcja poleca

REKLAMA