Grażyna G., Wrocław
Tak. termin dostarczenia przesyłek określają przepisy. Zgodnie z nimi przesyłka listowa:
- priorytetowa – powinna dotrzeć do adresata w następnym dniu roboczym po nadaniu;
- ekonomiczna – w ciągu 3 dni roboczych od wysłania.
Paczki powinny być dostarczone w ciągu 2–4 dni (w zależności od tego, czy jest to paczka zwykła czy priorytetowa).
Jeśli przesyłka nie dotrze w terminie lub zaginie, należy:
- wnieść skargę – gdy była to przesyłka nierejestrowana. Można to zrobić na piśmie, drogą elektroniczną (na adres: skargi@centrala.poczta-polska.pl) lub ustnie w/dowolnej placówce pocztowej. Skargę składamy najwcześniej 5. dnia, licząc od/dnia nadania przesyłki priorytetowej lub 7. dnia – przy liście zwykłym;
Poczta powinna rozpatrzyć reklamację w ciągu 14 dni od jej złożenia (nie później niż w ciągu 30 dni). Jeżeli poczta nie uzna reklamacji, można zwrócić się do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej (01-211 Warszawa,
ul. Kasprzaka 18/20).
Alicja Hass / Pani domu
Porady prawne i finansowe - forum >>