Tak więc od czego zacząć? Jest kilka spraw o których warto i trzeba pamiętać? Trzeba wiedzieć, co się w danej chwili podoba, jakie są trendy, mody. W tej dziedzinie, wbrew pozorom, dużo się dzieje.
Sprzedając kwiaty musisz mieć zmysł artystyczny i pilnować mody, to bardzo ważna kwestia również w świecie kwiatów. Mody na kwiaty wciąż się zmieniają a Ty chcąc mieć dobrze prosperującą kwiaciarnię musisz wiedzieć co jest na czasie, co się sprzedaje, jakie dodatki obowiązują w danym sezonie. Okazji do kupowania kwiatów nie brakuje przez cały rok.
Dochodowe okresy:
• Styczeń – Dzień Babci
• Luty – Walentynki
• Marzec – Dzień Kobiet
• Marzec, Kwiecień – stroiki Wielkanocne
• Maj – komunie, Dzień Matki
• od Wielkanocy – okres ślubów
• Czerwiec – koniec roku szkolnego
• Październik – Dzień Nauczyciela
• przełom Października i Listopada – Wszystkich Świętych
• Grudzień – stroiki Bożonarodzeniowe
• No i oczywiście przez cały rok wszystkie popularne imieniny
Wielu się wydaje, że kwiaty same przyciągają swoim pięknem i się reklamują. Nie do końca jest to prawdą. Otwierając kwiaciarnię trzeba je umieć pokazać, a więc mieć nie tylko przestrzeń do tego, ale także zmysł artystyczny do aranżacji witryn i stoisk, aby przyciągnęły klientów. Talent niezbędny jest również przy układaniu bukietów, ich komponowaniu, doborze kolorów, ozdób itp., co jest już prawdziwą sztuką.