POLECAMY

8 wskazówek, jak zwiększyć skuteczność newslettera

Dzięki nim będziesz mieć lepszą relację z potencjalnymi klientami.

8 wskazówek, jak zwiększyć skuteczność newslettera fot. Fotolia

Zadbaj o to, by osoby, które zechcą otrzymywać newsletter z twojej firmy, znajdowały w nim faktycznie korzystne oferty lub interesujące usługi. Nie rezygnuj ze stworzenia kampanii powitalnej. Potencjalny nowy klient sam zdecydował się na subskrybowanie treści z twojej strony internetowej. Twoim zadaniem jest teraz zapewnienie mu komfortu i poczucia, że jest przez ciebie odpowiednio zadbany.

Od samego początku staraj się nawiązać dialog z klientem, w ten sposób zacieśnisz z nim więź. W lojalność klienta zdecydowanie warto inwestować.

Jak to zrobić? Oto 8 wskazówek, jak zwiększyć skuteczność newslettera:

1. Czas

Kampania powitalna powinna zostać uruchomiona automatycznie, natychmiast po potwierdzeniu przez użytkownika subskrypcji. Jeśli zależy ci na bardziej osobistej formie kontaktu, pierwsza wiadomość może zostać wysłana nieco później. Nada jej to wrażenie personalnej odpowiedzi, która nie została wysłana przez automat.

2. Design

Nowi subskrybenci powinni móc już w wiadomości powitalnej zorientować się, jak będą wyglądały wysyłane przez ciebie newslettery. Na tym etapie komunikacji powinnaś użyć nazwy nadawcy, która będzie wykorzystywana także w kolejnych, regularnych wysyłkach. Zadbaj o budowanie rozpoznawalności twojej marki - logo musi być widoczne, całość spójna i powtarzalna w kolejnych wiadomościach.

3. Temat

Skuteczność użycia w temacie wiadomości takich słów aktywizujących, jak "Witaj!" czy "Dziękujemy!", została już wielokrotnie udowodniona. Dzięki nim wzbudzasz u odbiorcy wrażenie przyjaznego i pomocnego podejścia z twojej strony, a co za tym idzie, zainteresowanie twoją marką.

4. Wyświetlanie się e-maila

Bardzo ważne jest zadbanie o prawidłowe dostarczanie i wyświetlanie się wszystkich wysyłanych przez ciebie newsletterów. Powinny one zostać zoptymalizowane pod kątem urządzeń końcowych i prawidłowo się wyświetlać w każdej przeglądarce, programie pocztowym czy urządzeniu mobilnym.

Zobacz też:


5. Oczekiwania

Od samego początku powinieneś komunikować, jakiej treści mogą się spodziewać twoi subskrybenci w regularnych newsletterach, a także, jak często będzie miała miejsce ich wysyłka. Jeżeli oczekują oni otrzymywania wyjątkowych, ekskluzywnych ofert, przeznaczonych specjalnie dla nich, potwierdź tę informację w kampanii powitalnej.

Równie istotne jest zawarcie w wiadomości komunikatu o możliwości rezygnacji z subskrypcji w każdej chwili. Dobrym rozwiązaniem jest także zamieszczenie dodatkowej informacji na temat bezpieczeństwa przechowywania oraz przetwarzania przez ciebie danych osobowych subskrybentów.

6. Wartość dodana

Zaskocz swoich nowych klientów użytecznymi informacjami i atrakcyjnymi ofertami - już w e-mailu powitalnym warto udostępnić kupony promocyjne, listę bestsellerów, możliwość zarządzania profilem klienta poprzez centrum preferencji oraz linki do portali społecznościowych.

7. Przejrzystość

Im jaśniej, tym lepiej. Twój newsletter powinien w prosty sposób dostarczać odpowiedzi na najważniejsze pytania subskrybentów. Na pierwsze z nich: "Co powinienem teraz zrobić?", powinni móc sobie odpowiedzieć od razu, tuż po otwarciu maila powitalnego. W odpowiedzi na następne pytanie: "Co teraz?",  pomoże ciąg konkretnych "call to action" zawartych w wiadomości. Na kolejne: "Jakie ma to dla mnie znaczenie?", może znaleźć odpowiedź poprzez wskazanie na bezpośrednie korzyści, które płyną z konkretnych ofert i usług.

8. Testy

Nawet przy e-mailach powitalnych nie można zapomnieć o regularnym testowaniu kampanii, a każda wprowadzana zmiana powinna być najpierw sprawdzana na małej grupie odbiorców. Co więcej, należy pamiętać, że rozwiązania, które sprawdzają się obecnie - w konkretnych okolicznościach - mogą okazać się zupełnie nieefektywne za 6-9 miesięcy.

Zobacz też:

Materiały prasowe - Clue PR
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)