ŠKODA OCTAVIA SCOUT: wszechstronny talent z nowymi umiejętnościami

ŠKODA fot. Materiały prasowe ŠKODA
Modernizacja rodziny ŠKODY OCTAVIA nie zwalnia tempa. Do limuzyny, kombi i najszybszej – OCTAVII RS – dołącza odmłodzona najbardziej wszechstronna z wersji, wyposażona w wiele nowych rozwiązań i elementów wyposażenia. Udoskonalona ŠKODA OCTAVIA SCOUT debiutuje z trzema wariantami napędowymi i najnowocześniejszym napędem na cztery koła z elektronicznie sterowanym, hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. Z prześwitem zwiększonym o 30 mm wobec OCTAVII COMBI, kompaktowy model bez problemu odnajduje się także poza asfaltowymi drogami. Świetnie radzi sobie na podjazdach i zjazdach oraz przy ciągnięciu przyczep. Jak zawsze można w niej liczyć na wiele rozwiązań "Simply Clever".
04.09.2017 12:48
ŠKODA fot. Materiały prasowe ŠKODA
Nowy model robi wrażenie swoim wyglądem, napędem na cztery koła, najlepszymi właściwościami jezdnymi i zwiększonymi możliwościami tak na drodze, jak i poza nią. Udoskonalona ŠKODA OCTAVIA SCOUT zyskała nowy przód, który upodabnia ją do pozostałych modeli w rodzinie: wyróżnia się wyraziściej zarysowaną maską, nowym przodem z szerszym grillem i dodatkowymi reflektorami o krystalicznej formie.
 
Światła wykonane są w pełni w technologii LED (z adaptacyjnym oświetleniem drogi AFS; opcja dla ŠKODY OCTAVIA SCOUT), a dodatkowo zmodyfikowano reflektory przeciwmgielne oraz lampy tylne. Silny charakter modelu podkreślony jest między innymi charakterystycznymi wstawkami na zderzaku przednim i tylnym w kolorze srebrnym. Pakiet na bezdroża jest częścią standardowego wyposażenia i w jego skład wchodzą między innymi plastikowe osłony podwozia, przewodów hamulcowych oraz paliwowych.
 
ŠKODA OCTAVIA SCOUT niezmiennie zachwyca przestronnością wyjątkowo dużego jak na segment samochodów kompaktowych wnętrza, wysokim poziomem wszechstronnej funkcjonalności i bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. Poza zwiększonym prześwitem o jeszcze większą przyjemność z jazdy terenowej dba napęd na cztery koła z elektronicznie
sterowanym, hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. W trudniejszych warunkach kluczowego znaczenia nabierają kąty natarcia i zejścia, powiększone do 16,6 stopni z przodu i 14,5 stopni z tyłu.
 
Fot. Materiały prasowe ŠKODA
 
Tak przednia jak i tylna oś ŠKODY OCTAVIA SCOUT wyposażone są standardowo w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDL). Funkcja ta umożliwia płynne i gładkie ruszanie na wszystkich nawierzchniach, zachowując przyczepność wszystkich kół.
 
O bezpieczniejszą i łatwiejszą jazdę po stromych zboczach dba Funkcja OFF ROAD wraz z DRIVINGE MODE SELECT (opcja). Jego zadaniem jest kontrolowanie prędkości podczas zjazdów ze stromizn z użyciem hamulców. Nowoczesne oprogramowanie silnika czyni je jeszcze prostszym.
 
Duch "Simply clever" odzwierciedla nowe przemyślane rozwiązania, odpowiadające charakterowi tego modelu. Użytkowanie jest łatwiejsze i bardziej komfortowe poprzez podgrzewane koło kierownicy i podgrzewanie siedzeń z funkcją Thermo-Flux, która zwiększa przepuszczalność powietrza i wilgoci, zapewniając zawsze wysoki komfort podróżowania w różnych warunkach klimatycznych. Unowocześniona ŠKODA OCTAVIA SCOUT jest więc dosłownie gotowa na wszystko. Bagażnik ma pojemność od 610 do nawet 1740 litrów, a dzięki otworowi załadunkowemu o szerokości aż 1010 mm jest też perfekcyjnie dostosowany do przewozu dużych ładunków bez żadnych utrudnień. Funkcjonalność wnętrza powiększają kolejne schowki i uchwyty. W zależności od wersji silnikowej OCTAVIA SCOUT zdoła ciągnąć przyczepę o masie nawet dwóch ton.
 
Fot. Materiały prasowe ŠKODA