Steven Soderbergh postanowił opowiedzieć nam historię jednego z najsłynniejszych rewolucjonistów XX wieku w sposób tak solenny i zdystansowany, że, niestety, absolutnie nieangażujący. „Che – Rewolucja” to pierwsza część dyptyku (drugą zobaczymy jesienią) rozpoczynająca się w momencie, gdy młodzi Che Guevara i Fidel Castro planują kilkudziesięcioosobową wyprawę na Kubę, która – jak wiemy – przerodzi się następnie w ruch oporu, a ten cztery lata później zmiecie reżim Fulgencia Batisty. Film teoretycznie opowiada więc o najgorętszym okresie kubańskiej rewolucji, czasie wykuwania się trwającej po dziś dzień legendy „Comandante”, jednak Soderbergh tak bardzo chciał uniknąć posądzeń zarówno o uwznioślanie kontrowersyjnego bohatera, jak i jego odbrązawianie, że postanowił po prostu całkowicie z niego zrezygnować. Filmowy Che (dobrze ucharakteryzowany Benicio Del Toro) jest enigmą, nie dowiadujemy o nim niczego, poza tym że ma astmę, lubi cygara i zmianę fryzur. Po ponad dwu godzinach projekcji nie jesteśmy w stanie nawet na jotę zrozumieć, skąd wziął się fenomen tego brodatego faceta, który stał się żywą ikoną rewolucji i którego podobizny do teraz zdobią T-shirty wszelkiej maści buntowników. Zrobienie nudnej piły z tak filmowego tematu to niewątpliwie spore osiągnięcie, choć chyba nie o taki sukces Soderberghowi chodziło.
„Che – Rewolucja”, reż. Steven Soderbergh, Francja/Hiszpania/USA 2008, SPInka, 126’, premiera 3 kwietnia
Recenzja filmu „Che – Rewolucja”
Rabat na cały asortyment dostępny w sklepach stacjonarnych i na e-clarena.eu. Promocja obowiązuje dla zamówień powyżej 100zł oraz obejmuje produkty nieprzecenione. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie.
Rabat 20% dla wszystkich klientów przy zakupach za min. 150 zł. Oferta obowiązuje w sklepach stacjonarnych oraz na www.calzedonia.com, nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły w sklepach i na stronie.
Oferta dostępna na sephora.pl i w aplikacji. Nie łączy się z innymi przecenami i kodami rabatowymi. Nie obejmuje kosztów przesyłki, zakupu kalendarzy adwentowych, kart upominkowych oraz produktów marek znajdujących się pod linkiem: sephora.pl/wykluczenia. Dotyczy wszystkich form dostawy, w tym Click&Collect. Szczegóły na stronie.
Darmowa dostawa oraz próbki i prezenty w każdym zamówieniu. Nie wiesz jaki kosmetyk wybrać dla swojej skóry? W Topestetic możesz skorzystać z bezpłatnej porady kosmetologów przez czat, mailowo lub telefonicznie — a także w gabinecie na warszawskim Wilanowie. Sprawdź na topestetic.pl
30% rabatu na cały asortyment przy zakupach za min. 229zł. Rabat nakłada się w koszyku po wpisaniu kodu oferty i spełnieniu warunków oferty. Nie łączy się z innymi ofertami. Nie dotyczy produktów przecenionych, pomadek Almost Lipstick in Black Honey, miniproduktów, zestawów oraz nowości. Oferta dostępna w salonach firmowych i na clinique.com.pl. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.
Rabat dotyczy całej kolekcji dostępnej na www.doctornap.com i łączy się z innymi promocjami. Szczegóły na stronie www.