POLECAMY

Te świąteczne przyprawy poprawią twoje trawienie!

Nie tylko pięknie pachną, ale także wspierają twój układ pokarmowy. Sprawdź, jak je wykorzystać

Te świąteczne przyprawy poprawią twoje trawienie! fot. Fotolia

Wcale nie musisz mieć świetnie wyposażonej apteczki, żeby sobie pomóc. Wystarczy, że w przypadku kłopotów z żołądkiem zastosujesz którąś ze świątecznych przypraw!

1. Cynamon

Ma właściwości pobudzające apetyt i poprawiające trawienie. Jego olejki działają również uspokajająco i rozluźniająco.
Przepis: Łyżeczkę cynamonu zalej 250 ml wrzącej wody. Pij szklankę naparu 2-3 razy dziennie jako środek na niestrawność.

2. Goździki

Pobudzają wydzielanie soków trawiennych, wzmagają apetyt. Mają leczniczy wpływ na wrzody żołądka.
Przepis: 1-2 łyżeczki rozdrobnionych goździków zalej szklanką wrzątku. Parz pod przykryciem 3 min. Pij w przypadku bólów brzucha.

3. Anyż

Jego owoce mają kształt gwiazdki i intensywny aromat. Działają uspokajająco i pomagają pokonać kłopoty gastryczne.
Przepis: Łyżkę sproszkowanych owoców zalej szklanką wrzątku. Gotuj 10 minut. Pij przy wzdęciach i skrętach kiszek.

4. Imbir

Pobudza wydzielanie śliny i soku żołądkowego, działa rozkurczowo, leczy wzdęcia, łagodzi mdłości i  przeciwdziała wymiotom.
Przepis: Plasterek świeżego kłącza imbiru zalej wrzątkiem i trzymaj 10 minut pod przykryciem. Pij letni napój małymi łyczkami.

5. Gałka muszkatołowa

Działa rozkurczowo, odkażająco, leczy niestrawność, przeciwdziała zaparciom, hamuje procesy fermentacyjne w jelitach.  
Przepis: łyżeczkę rozdrobnionego owocu ziela zalej szklanką wrzątku. Po 15 min przecedź. Pij małymi porcjami kilka razy dziennie.

6. Ziele angielskie

Ma sporo olejków lotnych, tłuszczów, skrobi, pektyn i barwników. Zmniejsza nadkwasotę i działa przeciwzapalnie.
Przepis: Sięgnij po kubek ciepłego mleka z miodem i szczyptą gałki muszkatołowej. To zmniejszy zgagę i dodatkowo lekko rozgrzeje.

7. Kurkuma

Ma działanie żółciotwórcze, bakteriobójcze, przeciwzapalne i antyoksydacyjne. Pomaga chronić wątrobę i odtruwa.
Przepis: Dodawaj ją do tłustych dań (np. smażonych mięs). Możesz też sięgnąć po napar (łyżeczka kurkumy na szklankę wrzątku).

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)