Kefir, jogurt czy maślanka

Jaka jest różnica pomiędzy kefirem, jogurtem a maślanką? Podpowiadamy, który z tych produktów powinnaś najczęściej wybierać!

kefir, mleko, kobieta

Mleko acidofilne, kefir i jogurt powstają z mleka pasteryzowanego, do którego dodaje się bakterie kwasu mlekowego. Podnosi to wartość odżywczą produktu, poprawia przyswajanie witamin i wapnia. Do produkcji kefiru oprócz bakterii dodaje się też drożdże, które z kolei wzbogacają napój w witaminy z grupy B. Mleko acidofilne (ukwaszone) jest wytwarzane z dodatkiem bakterii hamujących rozwój przeróżnych chorób. Maślanka natomiast powstaje podczas wytwarzania masła, dzięki temu praktycznie w ogóle nie ma tłuszczu.

Wybierz najlepszy mleczny napój dla siebie

JOGURT NATURALNY
Zawartośc kalorii: 61 kcal/100 g
Jak działa: Wspomaga oczyszczanie przewodu pokarmowego z toksyn, zapobiega rozwojowi bakterii chorobotwórczych, wzmacnia odporność organizmu.

KEFIR
Zawartośc kalorii: 51 kcal/100 g
Jak działa: Kefir może hamować rozwój niektórych nowotworów, np. jelita grubego. Pobudza apetyt, ma sporo witamin z grupy B wspomagających układ nerwowy.

MAŚLANKA
Zawartośc kalorii: 38 kcal/100 g
Jak działa: Syci, a nie tuczy. Korzystnie wpływa na wydzielanie żółci i soków trawiennych, reguluje pracę układu pokarmowego i zapobiega zaparciom.

MLEKO ACIDOFILNE
Zawartośc kalorii: 45 kcal/100 g
Jak działa: Wzmacnia organizm i zapobiega biegunkom po kuracji antybiotykowej. Obniża poziom cholesterolu, ułatwia przyswajanie wapnia, fosforu i żelaza.

Oceń 4,30 / 81 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj

Ranking najgorszych nawyków żywieniowych

 

Zobacz także

 
 
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz