Woda, a zawartość sodu

Zdradzamy czy zbyt duża zawartość sodu może szkodzić i radzimy jaką wodę wybrać

kobieta, woda, butelka

Wody nawet wysoko zmineralizowane nei szkodzą osobom z wysokim ciśnieniem. Wody wysokozmineralizowane uzupełniają niedobory składników mineralnych, które tracimy wraz z potem. Zawarty w nich sód zapobiega odwodnieniu i poprawia wydolność organizmu. Takie wody powinni pić sportowcy i osoby bardzo aktywne fizycznie.

W upalne dni mogą po nie sięgać także nadciśnieniowcy. Butelka o pojemności 1,5 litra zawiera mniej sodu niż trzy plasterki szynki (patrz ramka poniżej). Zamiast więc rezygnować z picia wody wysokozmineralizowanej, należy ograniczyć sól w diecie i wzbogacić menu w potas. Reguluje on pracę serca i obniża ciśnienie krwi. Znajduje się w soku pomidorowym lub wielowarzywnym, awokado, morelach, owocach cytrusowych, porzeczkach, warzywach strączkowych (fasola, soja, soczewica), ziemniakach, a także w ziołach: natka, koper, bazylia.

Wybierz wodę dla siebie

Uważnie czytaj etykiety. Jeśli masz kłopoty z sercem, wybieraj wody, które mają jak najwięcej potasu i jak najmniej sodu. Oto przykłady.

Muszynianka: zawartość potasu - 7,2 mg/l, zawartość sodu - 64,7 mg/l
Galicjanka: zawartość potasu - 13 mg/l, zawartość sodu - 100 mg/l
Piwniczanka: zawartość potasu - 13,6 mg/l, zawartość sodu - 115 mg/l
Wysowianka: zawartość potasu - 7,2 mg/l, zawartość sodu - 278 mg/l

Super rada: Picie 8 szklanek wody mineralnej dziennie to najlepszy sposób na oczyszczanie organizmu. Nie lubisz smaku wody? Dodaj do niej sok z cytryny i kilka listków świeżej mięty. Taki napój świetnie zaspokaja pragnienie

Vita
Oceń artykuł 16 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Raport specjalny
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz