POLECAMY

Ukończyła studia licencjackie na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym na kierunku dietetyka. Obecnie jest na ostatnim roku uzupełniających studiów magisterskich na tej samej uczelni. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Dietetyki. Działa również w studenckim kole naukowym w sekcji chorób metabolicznym. Uwielbia gotować.

Dieta bezglutenowa - najczęstsze pułapki
Dieta bezglutenowa - najczęstsze pułapki
Dieta bezglutenowa ma zastosowanie głównie u osób z rozpoznaną nadwrażliwością na gluten, czyli celiakią - nieuleczalną chorobą, w której jedynym znanym lekarstwem jest właśnie dieta. Dlatego też u osób z rozpoznaną celiakią, musi być ona rygorystycznie przestrzegana. Niestety, w praktyce nie jest to takie proste. Nie wystarczy jedynie nie jeść zbóż zawierających gluten. Jak zatem zminimalizować ryzyko przypadkowego spożycia glutenu przez osoby chore na celiakię? Zapraszamy do lektury artykułu. Czytaj więcej
Warzywa dla diabetyka
Warzywa dla diabetyka
Cukrzyca jest jedną z chorób przewlekłych w których dieta odgrywa wręcz kluczową rolę. Najbardziej istotnym aspektem takiej diety jest kontrola ilości oraz jakości przyjmowanych węglowodanów. Jedną z grup produktów, która dostarcza znacznych ich ilości do diety diabetyka są warzywa. Może więc warto przyjrzeć się im bliżej? Czytaj więcej
Jak regulować odczucie sytości?
Jak regulować odczucie sytości?
Odchudzanie - ten temat spędza sen z powiek wielu osobom. Czy potrzeba wielu wyrzeczeń aby utracić upragnione kilogramy? Niekoniecznie. Co prawda sam proces utraty nadmiernej masy ciała wymaga czasu, zaangażowania psychicznego i pewnej dyscypliny, aczkolwiek nie musi wcale oznaczać katorg. Wystarczy poznać kilka podstawowych zasad regulujących odczucia głodu i sytości, i wprowadzić je w czyn. Czytaj więcej
Zdrowa kolacja - jak powinna wyglądać?
Zdrowa kolacja - jak powinna wyglądać?
Kolacja jest równie ważnym posiłkiem jak śniadanie, bowiem zabezpiecza nas przez tzw. nocną hipoglikemią (nadmiernym spadkiem stężenia glukozy we krwi) oraz często ułatwia zaśnięcie. Kolacja powinna być więc niezbyt obfita oraz łatwostrawna. Czytaj więcej
Śniadanie – dlaczego warto je jeść?
Śniadanie – dlaczego warto je jeść?
Tempo codziennego życia jest coraz szybsze. Sprawia to, że coraz więcej osób nie ma rano czasu na jedzenie i wychodzi z domu bez śniadania. Niestety w dłuższej perspektywie unikanie spożywania śniadania może być niekorzystne dla zdrowia i dobrego samopoczucia. Czytaj więcej
Jedzenie w proszku - co jest w środku i jak działa na nasz organizm?
Jedzenie w proszku - co jest w środku i jak działa na nasz organizm?
Producenci posiłków w proszku coraz częściej w reklamach podkreślają, że ich produkty są bez konserwantów, sztucznych barwników czy też glutaminianu sodu. Czy jednak oznacza to, że posiłki w proszku są zdrowe i powinny stanowić element codziennego jadłospisu? Co jeszcze kryje się w tzw. żywności w proszku? Czytaj więcej
Jak się odchudzać, żeby nie stracić dobrego samopoczucia?
Jak się odchudzać, żeby nie stracić dobrego samopoczucia?
Po wielu tygodniach odchudzania, zamiast oczekiwanych rezultatów pojawia się często rozczarowanie i zmęczenie, a nie o to przecież chodzi. Jak więc odchudzać się, by nie stracić dobrego samopoczucia i przy okazji zdrowia? Czytaj więcej
Co to jest hipoglikemia reaktywna?
Co to jest hipoglikemia reaktywna?
Jeżeli po posiłku poziom cukru w Twojej krwi wciąż jest niski, bardzo możliwe, że cierpisz na hipoglikemię reaktywną. Przeczytaj, jakie są objawy tej choroby i jak możesz sobie z nimi radzić. Hipoglikemia reaktywna może być niebezpieczna dla zdrowia. Czytaj więcej
Czy środki przeczyszczające są bezpieczne dla zdrowia?
Czy środki przeczyszczające są bezpieczne dla zdrowia?
Producenci środków przeczyszczających kuszą klientów obietnicami szybkiej utraty wagi oraz łatwego pozbycia się syndromu leniwych jelit. Żaden z nich nie wspomina o niekorzystnych efektach ubocznych przewlekłego stosowania takich specyfików. Oto cała prawda o środkach przeczyszczających. Czytaj więcej
Jak przygotować zdrowe przekąski dla kilkuletniego malucha?
Jak przygotować zdrowe przekąski dla kilkuletniego malucha?
Słodycze i słone przekąski w większości poza cukrem i tłuszczami nie mają w sobie żadnych wartościowych składników mineralnych oraz witamin. Regularne ich spożywanie bardzo łatwo przyczynia się do rozwoju otyłości i próchnicy zębów u dzieci. Co więc wybierać, aby uchronić nasze dziecko przed tymi schorzeniami? Jakie przekąski są najzdrowsze dla kilkulatków? Czytaj więcej