Jak zachować ładny owal twarzy?

Upływ czasu sprawia, że kształt naszej twarzy przestaje być perfekcyjny.

Jak zachować ładny owal twarzy? fot. Fotolia
Nawet najbardziej regularny owal twarzy z upływem lat traci swój idealny zarys. I wbrew pozorom nie jest to problem jedynie pań dojrzałych. Trzydziestolatki narzekają najczęściej na podwójny podbródek. Z kolei u kobiet w okresie menopauzy spada poziom estrogenów w organizmie, zaczyna działać siła grawitacji: skóra wiotczeje, owal twarzy staje się mniej wyraźny.

Na szczęście jest wiele sposobów, by z walczyć tą niedoskonałością. Przede wszystkim zacznij trzymać się prosto, ściągnij łopatki, unieś głowę. To naprawdę daje efekty. Jeśli często zwieszasz głowę, mięśnie szyi i podbródka wiotczeją, a w tkankach rozrastają się komórki tłuszczowe. Kolejny krok to intensywna pielęgnacja, regularne ćwiczenia i masaże.


Jak utrzymać ładny owal twarzy?


Czego szukać w kremie

Krem mający opóźnić utratę ładnego owalu powinien wzmocnić tkankę podporową, czyli włókna kolagenu i elastyny oraz usprawnić komunikację miedzy komórkami skóry. Wśród składników preparatu warto więc szukać peptydów. Pobudzają one procesy naprawy i odbudowy komórek odpowiedzialnych za uporządkowanie włókien "rusztowania" skóry właściwej. Zwiększają spoistość skóry, ujędrniają ją, napinają, przez co wyostrzony zostaje owal twarzy, a objawy starzenia stają się mniej widoczne. Regularnie stosowane sprawią, że cera będzie bardziej napięta. Równie ważny jak składniki kremu jest sposób jego aplikacji. Dłonie ułóż w kształt litery V, po czym palcami, a potem całą dłonią lekko oklep– najpierw okolice brody, potem policzki wzdłuż linii żuchwy aż ku skroniom.


Ćwiczenia na owal twarzy

Naprawdę warto się do nich zmobilizować. Nic tak nie poprawia wyglądu podbródka, jak proste ćwiczenia mięśni szyi i dolnych partii twarzy.
  • Głośno wymawiaj X, szeroko rozciągając wargi. Następnie powtarzaj U, przesadnie ściągając usta oraz A - szeroko je otwierając. Naprzemienne powtarzanie tych głosek stymuluje mięśnie dolnej części twarzy, poprawiając jej owal.
  • Usiądź przy stole, łokcie oprzyj o blat. Dłonie zaciśnij w pięści i oprzyj na nich podbródek. Dociskaj podbródek do dłoni, a dłonie do podbródka. Każdy nacisk utrzymaj przez 3 sekundy, potem rozluźnij się. Powtórz10 razy.
  • Wyciągnij język jak najdalej potrafisz i unieś jego końcówkę do góry, napinając przy tym mięśnie. Wytrzymaj 15 sekund, powtórz 5 razy.
  • Mocno zaciśnij zęby i jak najdalej odchylaj głowę do tyłu. Powtarzaj ćwiczenie kilka razy.
  • Wysuń dolną szczękę do przodu wykonując nią ruchy najpierw w prawo, potem w lewo, lekko zataczając kręgi. Dolną wargę ściągnij w dół, brodę wysuń, napnij mocno mięśnie, policz do 5-ciu, rozluźnij mięśnie. Powtarzaj kilka razy.
  • Rób jak najczęściej "rybi pyszczek", który wzmacnia mięśnie okrężne ust.


Zobacz także:

Jak zrobić krem pod oczy – DIY
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/3 miesiące temu
To dla mnie najgorszy syndrom starzenia. Nawet jak ma się zmarszczki mimiczne, ale ładny owal twarzy, to jeszcze jest ok. Jak twarz zaczyna opadać - wtedy dopiero zaczyna się prawdziwe starzenie się i zmiana rysów twarzy. Ehh, czemu tak musi być? W Warszawie jest genialna pani doktor Urszula Brumer. Przepięknie usuwa podwójne podbródki i chomiki oraz wszelkie defekty związane z drugim podbórdkiem. Ma w tym wprawę