Jak trenować mięśnie twarzy

Codzienny trening zajmie ci ok. 5 minut, a efekty zobaczysz już po kilku tygodniach!

Jak trenować mięśnie twarzy fot. ALAMAKOTA

Nad mięśniami twarzy trzeba pracować, by nie były wiotkie i słabe – przekonuje Monika Wojcieszek, kosmetyczka z warszawskiej kliniki La Perla.


Tak jak w przypadku każdego treningu najważniejsza jest tu systematyczność. Idealnie, gdybyś znalazła czas na ćwiczenia codziennie (możesz je wykonywać nawet w pracy przed komputerem).


Ćwiczenia liftingujące szyję i podbródek:

- Dwa razy dziennie wysuwaj rytmicznie i mocno do przodu żuchwę, najlepiej przynajmniej 40 razy.

- Otwórz szeroko usta, postaraj się napiąć wszystkie mięśnie twarzy i przez 30 sekund wykonuj owalne ruchy żuchwą.


Ćwiczenia wzmacniające mięśnie policzków i podbródka:

- Otwieraj szeroko usta i wymawiaj bezgłośnie samogłoski: o, u, e, i. Staraj się, żeby samogłoska „e” była wypowiadana trochę jako „a” (mocne „e” może przyczyniać się do powstawania tzw. kurzych łapek). Poświęć na to dwie minuty.

- Otwórz szeroko usta i przez 10 sekund wykonuj owalne ruchy żuchwy, starając się jednocześnie napinać wszystkie mięśnie twarzy. Przerwij na 10 sekund i powtórz 10 razy.

- Wyprostuj się, połóż ręce na obojczyku, unieś lekko podbródek i cmokaj ustami 15 razy. Zrób kilka sekund przerwy i powtórz pięć razy.


Ćwiczenie wzmacniające mięśnie okolic oczu:

- Unieś brwi palcami wskazującymi, szybko i mocno zaciskaj i rozluźniaj powieki 15 razy. Zrób kilka sekund przerwy i powtórz pięć razy.
Jak zrobić krem pod oczy – DIY
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)