POLECAMY

Hermes pachnie skórą i perfumami

Ulubiony dom mody konserwatywnych Francuzów, wyzwolonych Amerykanek, a ostatnio również startujących w wyścigu po atrybuty luksusu, Chińczyków. Sukces tej marki mierzony jest nie tylko długością legendarnych już listami oczekujących na słynne torebki, ale również ilością ich podróbek, które pojawiają się nie tylko na okolicznych bazarach, ale również w salonach sprzedaży popularnych sieciówek. Hermes - to słowo wytrych do świata zamożnych i sławnych tego świata.

Ulubiony dom mody konserwatywnych Francuzów, wyzwolonych Amerykanek, a ostatnio również startujących w wyścigu po atrybuty luksusu, Chińczyków. Sukces tej marki mierzony jest nie tylko długością legendarnych już listami oczekujących na słynne torebki, ale również ilością ich podróbek, które pojawiają się nie tylko na okolicznych bazarach, ale również w salonach sprzedaży popularnych sieciówek. Hermes - to słowo wytrych do świata zamożnych i sławnych tego świata.

Torebki i apaszki z kolekcji tej firmy z powodzeniem grały w filmach i serialach („Seks w wielkim mieście”, „Kochane kłopoty”, „Diabeł ubiera się u Prady”), błyszcząc blaskiem ponadczasowych gwiazd. Francuskie piękności uwielbiane przez międzynarodową publiczność – akcesoria ze słynnym logo, nawiązującym do początków istnienia firmy Hermes. Jak je zdobyć? Najpierw wystarczy dołączyć do prestiżowego grona bogaczy (ceny najdroższych modeli, zrobionych z krokodylej skóry i ozdobionych diamentami, sięgają 100 tysięcy dolarów), a później wystarczy już tylko zapisać się w kolejce i odczekać swoje. Choć firma oficjalnie zaprzecza plotkom o kilkuletnim okresie oczekiwania na torebkę, to podtrzymuje stwierdzenie, że aby dokonać u nich zakupu najsłynniejszego modelu, Birkin Bag, należy „nawiązać osobistą więź z jednym ze sprzedawców”. Zatem, jak mawiają niektórzy: „Pieniądze szczęścia nie dają”. A już na pewno nie są one jedynym kluczem do drzwi salonu Hermesa. Na szczęście, jeśli już uda nam się otworzyć portfel i serce odpowiedniej osoby, mamy dożywotnią gwarancję bycia modną. Torebki Hermesa nigdy nie wychodzą z mody.

 

 

Hermes - galopem na salony

W wyścigu o miano jednej z najbardziej ekskluzywnych marek na świecie, Francuz, Thierry Hermès, założyciel marki nie wystartował jednak od razu galopem. W 1837 roku linię startu przekroczył jako producent skórzanych siodeł i innych akcesoriów związanych z hodowlą koni. Co łączy ówczesną wizję rodzinnego biznesu Hermesa z dzisiejszym domem mody, nieprowadzonym już przez jego potomków? Dbałość o jakość i założenie ekskluzywności. Od początku produkty Hermesa miały trafiać jedynie w dystyngowane ręce. Punkt zwrotny w galopie po sukces nastąpił w momencie sprowadzenia do Francji zamków błyskawicznych oraz rozpoczęcia produkowania damskich torebek. Kolejnym milowym krokiem w kierunku mety był pomysł na charakterystyczne jedwabne apaszki. Tutaj również postawiono na jakość, precyzyjną ręczną robotę, chciałoby się powiedzieć, że wręcz majstersztyk. Później poszło już gładko. Hermes, jak asami z rękawa, zaczyna sypać pomysłami na jedwabne krawaty, kaszmirowe swetry, obuwie, skórzane kurki, biżuterię. Na mecie czeka nagroda: firma wchodzi na francuską giełdę, a nazwiska potomków Thierry'ego Hermesa, dumnie błyszczą na liście miliarderów magazynu Forbes.

 

Birkin Bag i Kelly Bag - legendarne torebki Hermes

Najpierw była Kelly Bag, a właściwie ponadczasowego modelu skórzanej damskiej torebki, który dostał swoje miano po słynnej hollywoodzkiej aktorce, Grace Kelly. Piękna aktorka i księżniczka Monako, przy użyciu słynnej torebki o trapezowym kształcie, w 1956 roku próbowała ukryć ciążę przed wścibskimi aparatami fotoreporterów. Nie udało jej się to. Za to zupełnie nieumyślnie przyczyniła się do międzynarodowej promocji firmy Hermes, a tym samym zostawiła swój ślad w historii mody. Na jej cześć ten model torebki nazwano jej imieniem.

Niecałe trzydzieści lat później historia zatoczyła koło. Kolejna aktorka oddała swoje nazwisko Hermesowi. Mowa, o aktorce i piosenkarce, która o całej sprawie zwykła mawiać, że sława torebki przerosła jej własną. O tym, jak doszło do ochrzczenia jej nazwiskiem słynnego dziś modelu torebki krążą legendy. Każda z nich o nieco innej treści. Jednak w każdej z tych opowieści jest jeden wspólny wątek: dyrektor Hermesa, Jean-Louis Dumas, spotkał Birkin na podkładzie samolotu. Nie wnikając w szczegóły, spotkanie zaowocowało stworzeniem nowego modelu torebki, który szybko stał się modowym hitem i jest nim do dziś! Noszą go takie gwiazdy, jak Victoria Beckham, Katie Holmes, Paris Hilton, Kate Moss, Naomi Campbell, Oprah Winfrey, Sofia Coppola czy Nicole Richie.

 

Perfumy Hermes - zapach luksusu

Marka Hermes sygnuje swoim logo nie tylko torebki i akcesoria skórzane, wśród produktów tej marki znajduje się również biżuteria i zegarki, a nawet perfumy, które cenione są na całym świecie za swoją niebywałą trwałość i wspaniałe zapachy. Aromat wszystkich perfum tej marki jest niezwykle orzeźwiający i gładki, a jednocześnie niezwykle mocny, jak skóra, która służy do wyrobu prestiżowych torebek. Perfumy Herems doskonałym odzwierciedleniem długoletniej, bazującej na wysokiej jakości wyrobów, tradycji firmy. Wśród najbardziej znanych męskich perfum Hermes jest Terre d’Hermes oraz linia wód kolońskich zapoczątkowana w 1979 roku zapachem Eau d’Orange Verte.

Fot. Hermes

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)