Słownik

Prada

Pierwszy sklep pod szyldem Prada powstał w Mediolanie w roku 1913. Wówczas dwaj bracia sprzedawali w nim wyroby skórzane własnej produkcji i importowane z Anglii kufry podróżne. Interes rodzinny szybko zyskał renomę, jednak do przełomu doszło dopiero prawie 70 lat później, gdy do firmy dołączyła Miuccia Prada i zaczęła skutecznie wcielać w życie swoje rewolucyjne pomysły. Zaczęło się od wodoodpornych plecaków i toreb. Mimo wysokich cen i braku reklam udało się sprzedać je do najlepszych domów towarowych na świecie. W 1983 roku powstał drugi butik w Mediolanie, a rok później kolejne – w Hiszpanii, Francji, Stanach Zjednoczonych. W tym samym roku w sklepach pojawiła się pierwsza kolekcja obuwia, a pięć lat później również ubrania. Doceniono ich czyste, proste linie, doskonałą jakość materiałów, nowoczesność i elegancję. W latach 90. renoma firmy była tak wielka, że ubrania czy dodatki od Prady były symbolem statusu. W połowie lat 90. powstała tańsza marka należąca do Prady – Miu Miu, która była skierowana do młodszej, mniej zasobnej klienteli, a także zaprezentowano pierwszą męską kolekcję. W tej chwili firma posiada około 40 butików na całym świecie, a w swoim portfolio również takie projekty, jak stworzenie wraz z LG dwóch modeli telefonów komórkowych. Dziś nazwę Prada znają nawet ci, którzy o modzie nie wiedzą nic – wszystko to za sprawą bestsellerowej powieści i jej ekranizacji pod wiele mówiącym tytułem „Diabeł ubiera się u Prady”. Oficjalna strona Pokazy