Słownik

Comité Colbert

Żyjący w XVII wieku Jean-Baptiste Colbert odegrał ogromną rolę w promowaniu pojęcia francuskiego kunsztu na całym świecie. Prócz rozwoju floty i portów, założył m.in. Akademię Francuską w Rzymie. Comité Colbert realizuje wizję Jeana-Baptiste Colberta – poprzez swoje działania łączy ze sobą luksus, kulturę i promuje francuski styl życia na pięciu kontynentach. Obecnie Comité Colbert zrzesza 78 marek. Jeszcze do niedawna członkami stowarzyszenia były wyłącznie ekskluzywne francuskie marki, takie jak m. in. Boucheron, Cartier, Chanel, Hermès, Hotel Ritz, Louis Vuitton, szampan Perrier – Jouët oraz prestiżowe instytucje kultury, m. in. Luwr, Opera Paryska czy Comédie-Française – Francuski Teatr Narodowy. Dopiero w 2011 roku do tego grona dołączyły cztery marki europejskie – m.in. Leica i MontBlanc, a w 2012 roku jako jedyna polska marka – Dr Irena Eris. Comité Colbert oferuje swoim członkom forum dla tworzenia dalekosiężnych planów działania i wymiany najlepszych praktyk biznesowych. W ten sposób, daje im narzędzia dla zapewnienia przyszłego rozwoju oraz niebywały prestiż. Organizacja działa też w innych obszarach. Od ponad 20 lat współpracuje z francuskimi szkołami wzornictwa i sztuki użytkowej – wspiera przyszłych projektantów, a także programy szkoleniowe, co zwiększa rangę tych instytucji. Co więcej UNESCO przyznało Comité Colbert akredytację do działania w charakterze doradczym w sprawach dotyczących Konwencji o Ochronie Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego. Stowarzyszenie, wraz z francuskim Urzędem Celnym oraz Narodowym Komitetem ds. Walk z Podróbkami, prowadziło także kampanię społeczną mającą na celu zniechęcenie do kupowania podrobionych produktów i uświadomienie konsumentom ich nielegalnego charakteru. Polecamy: