Zdrowa dieta i ćwiczenia fizyczne = szczupła sylwetka

Brak aktywności w czasie zimy odbija się negatywnie na naszej sylwetce - zwykle przybywa nam kilka kilogramów. Wraz z pierwszymi dniami wiosny warto zadbać o swoją figurę. Jak osiągnąć wymarzony efekt?

Grunt to dobry plan

Żeby osiągnąć wymarzony cel, przede wszystkim musisz pamiętać o pozytywnym nastawieniu do swojego postanowienia. Warto też zapisać swój cel na kartce wraz z terminem, w którym chcesz go zrealizować. Swoje notatki powieś w miejscu, które rzuca się w oczy, np. na lodówce. Obok zamieść zdjęcie smukłej modelki albo pięknej plaży – gwarantujemy, że będzie to dla ciebie dodatkową motywacją. Jeśli boisz się chwil słabości, to spróbuj namówić kogoś z najbliższego otoczenia na wspólne ćwiczenia. Pamiętaj też, że efektów nie widać od razu, dlatego nie złość się i nie zniechęcaj jeśli po pierwszym dniu ćwiczeń twoja waga nie drgnie. Efekty zauważalne będą najwcześniej po kilku regularnych treningach.

Ćwicz regularnie

Smukłą sylwetkę zapewni ci systematyczny wysiłek fizyczny. Nie forsuj się jednak od samego początku, ale pamiętaj, żeby zwiększać intensywność treningu. Dzięki temu przyzwyczaisz organizm do wysiłku i przyspieszysz proces przemiany materii. – Zacznij treningi na urządzeniach typu cardio, np. biegając na bieżni. Dzięki dodatkowym jej funkcjom urządzenia dostosujesz program ćwiczeń do poziomu swojej aktualnej kondycji fizycznej. W tym celu pracuj na odpowiednim tętnie, 60-65% swoich możliwości – mówi Maciej Dufrat, trener personalny z firmy Star Fitness. Optymalne dla kobiet w wieku 20-39 lat tętno w spoczynku to 72-78 uderzeń serca na minutę, a przy bardzo dobrej wydolności – 70 lub mniej. – Im tętno w spoczynku jest wyższe, tym mniejszą posiadasz wydolność – dodaje trener.

Jeśli jesteś niecierpliwa i bardzo zdeterminowana na szybkie osiągnięcie smukłej sylwetki powinnaś wypróbować zajęcia spinning. – Podczas tej dynamicznej jazdy na rowerze w rytm muzyki spalisz nawet 1000 kalorii w ciągu godziny. I nie bój się, że nie dasz sobie rady. Ze względu na różną intensywność ćwiczeń Spinning może uprawiać każdy, bez względu na to, czy regularnie uprawia sport, czy dopiero zaczyna przygodę z fitnessem – dodaje Maciej Dufrat.

Modeluj swoje ciało

Spalanie kalorii i zbędnych kilogramów to jedno, ale jeśli chcesz osiągnąć efekt smukłej sylwetki, intensywne treningi trzeba połączyć z ćwiczeniami modelującymi. Serie przysiadów, skłonów czy brzuszków pomogą uaktywnić te partie ciała, na których najbardziej nam zależy. Świetnym dodatkiem będzie pływanie lub jazda na rowerze – zajęcia te nie wywołają efektu atletycznej sylwetki. Jeśli masz problemy z cellulitem, wykonuj ćwiczenia napinające i rozciągające partie ciała, na których on występuje. Warto też wybrać się na masaż wyszczuplający, który pobudzi organizm do szybszego spalania tłuszczu.

Warto też zadbać o wygląd biustu. Wystarczy poświęcić kilka minut dziennie wykonując ćwiczenia na przyrządach typu bosu. Są połączeniem piłki i stepu. – Polegają one na rozłożeniu rąk na szerokość ramion, jednej na przyrządzie, drugiej na podłodze. Nogi powinny być złączone, ugięte w kolanach, a stopy w powietrzu, aby ciężar ciała utrzymywały same dłonie i kolana. Z pozycji wyjściowej powoli opuszczamy i podnosimy ciało, pracując tylko rękoma, wzmacniając mięsień piersiowy – podpowiada Maciej Dufrat, ekspert z firmy Star Fitness.

Oprócz czasu, który poświęcasz na ćwiczenia warto zmienić swoje dotychczasowe nawyki – windę zamień na schody, a wracając do domu wysiądź z autobusu dwa przystanki wcześniej. Pamiętaj też, że wiosenna pogoda sprzyja takim środkom transportu jak… rower.

Każdy organizm wymaga regeneracji dlatego pamiętaj, żeby się nie przeforsować i przynajmniej jeden dzień poświęcić na odpoczynek.

Polecamy: Ile i co jeść przed dużym wysiłkiem fizycznym?

Jedz zdrowo

Nawet regularne treningi nie pomogą, jeśli nie połączysz ich z odpowiednią dietą. Przede wszystkim pamiętaj o nawadnianiu organizmu – pij przynajmniej dwa litry wody dziennie. Nie tylko trenuj regularnie, ale i jedz – nawet 5-6 mniejszych posiłków. – Po godzinie 18 nie zaglądajmy już do lodówki. Jeśli głód nie pozwala nam zasnąć postawmy na zdrowe przekąski, np. marchewkę – tłumaczy dietetyk Marzena Brzezińska.

Nie zapominaj o pełnowartościowych posiłkach, np. bogatych w białko rybach i jajach, świeżych owocach i warzywach pełnych witamin i minerałów, a także orzechach i pestkach zawierających nienasycone kwasy tłuszczowe potrzebne do prawidłowej pracy układu nerwowego.

Zmiana nawyków żywieniowych i regularne ćwiczenia są podstawą przepisu na smukłą sylwetką. Jeśli dodatkowo wykażesz się wytrwałością i determinacją to już na wiosnę będziesz mogła z dumą i uśmiechem przejrzeć się w lustrze.

Zobacz też: Najważniejsze składniki w codziennej diecie

Źródło: materiał prasowy Star Fitness S.A. / ap

Jak powinna wyglądać dieta na cellulit?
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (5)
~sam/3 lata temu
Ja też jestem za zajęciami w klubie :) Dla mnie to większa motywacja do ćwiczeń, kiedy treningi mam z góry ustalone, spotykam się ze znajomymi dziewczynami, fajnie się ubieram (kolekcja fitness Brubecka :)) i mogę się rozruszać po całym dniu za biurkiem :) To ładuje akumulatory.
~Gosia/3 lata temu
Ja od dawna chodzę na zajęcia do Fitness klubu, ale przede wszystkim zdrowo się odżywiam według diety strukturalnej. Aby organizm prawidłowo funkcjonował musimy zapewnić mu odpowiednią dietę i ruch, dlatego korzystam ze sprawdzonych sposobów, które dają naprawdę niezłe efekty.
~Adela_1978/3 lata temu
z tą Chodakowską to różnie mówią - jedni ją chwalą, inni komentują, że sama źle wykonuje ćwiczenia...ja tam nie wiem, nie znam się, ale sama wybrałam chodzenie na jogę, aby moje ciało było gibkie i elastyczne, a do tego zajadam się amino base, gdy poczuję głód i jak na razie moja metoda się sprawdza. bez wielkiego potu, bez zbyt wielu wyrzeczeń, daję radę. 5 kilo już spadło, teraz pora na drugie tyle :)
POKAŻ KOMENTARZE (5)