11 sprawdzonych sposobów na wieczorną pielęgnację

Dzięki nim będziesz wyglądała olśniewająco!

11 sprawdzonych sposobów na wieczorną pielęgnację fot. FREE/kolaż polki.pl

Nie wiesz jak powinna wyglądać wieczorna pielęgnacja? To bardzo proste! Najważniejsze jest, by spać około 7–8 godzin. W przeciwnym razie we krwi pojawia się hormon "niewyspania" – prolaktyna, która m.in. przyczynia się do powstawania zmian trądzikowych. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Sprawdzone sposoby na wieczorną pielęgnację:

  • Krem do twarzy nakładaj od razu po kąpieli - skóra w ciągu pierwszych kilku minut po wyjściu z wody traci najwięcej wilgoci. Chodzi o to, by ten proces zahamować jak najszybciej.
  • Raz w tygodniu po wieczornym peelingu nałóż na ciało grubą warstwę oliwki lub gęstego masła - taka maseczka sprawi, że nie będziesz miała kłopotów z przesuszającą się skórą. To ważne zwłaszcza zimą, kiedy skóra jest cały czas narażona na kontakt z różnymi (także sztucznymi) tkaninami.
  • Na noc sięgaj po kremy z witaminą C i A oraz białkami naprawczymi - witaminy nałożone na skórę wieczorem będą dłużej aktywne - pod wpływem światła słonecznego szybciej ulegają rozpadowi.
  • Jeśli masz długie włosy, które łatwo się plączą - przed snem spryskuj je odżywką i rozczesuj szczotką. Dobrze, jeśli pościel uszyta jest ze śliskiego materiału, np. satyny – to zapobiega plątaniu się włosów.
  • Jeżeli masz kłopoty z trądzikiem codziennie zmieniaj poszewkę - trądzik to przede wszystkim bakterie (są też na poduszce!) – stąd rano kolejna krostka.
  • Postaw na relaksujące zapachy - oprócz niezawodnej lawendy odprężająco na organizm działają aromaty trawy, wody morskiej, cytrusów i kakao. Płyn do kąpieli o takim zapachu na pewno sprawi, że szybciej poczujesz się zrelaksowana i senna.
  • Przed snem wypij szklankę wody - zabezpieczy skórę przed utratą wilgoci w nocy.
  • Na noc najlepiej używać kosmetyków o silniejszym działaniu (maseczek, serum) - trudno je zastosować na dzień, bo często nie nadają się pod makijaż. Kosmetyki anti-ageing też stosuj na noc. Substancje aktywne w nich zawarte (retinol, koenzym Q10, białka naprawcze) są dużo efektywniej wykorzystywane, kiedy śpisz.
  • Wieczorem zrób lekki masaż okolic oczu - to odblokuje przepływ limfy i zwiększy szanse na to, że rano nie będziesz miała worków pod oczami.
  • Lekkie posiłki przed snem - zrezygnuj z dań mocno przyprawionych - pobudzają żołądek.
  • Na wieczór planuj zabiegi kosmetyczne - zarówno odprężający masaż, mikrodermabrazję lub peeling - skóra przez noc dojdzie do siebie i rano będzie w super formie.

Zabiegi, które warto wykonywać wieczorem:

  1. Depilacja – w ciągu najbliższych kilku godzin znikną podrażnienia.
  2. Samoopalacz – kolor rozwija się stopniowo i właściwy odcień uzyskasz po blisko 4 - 6 godzinach. Rano skóra będzie miała właściwy kolor.
  3. Mikrodermabrazja – skóra do rana wyciszy się i zregeneruje

Rzeczy, których NIE POWINNAŚ wykonywać przed snem:

  1. Nie kładź się spać z mokrymi włosami - obudzisz się z mało twarzowym gniazdem, a mokre włosy pod wpływem tarcia o poduszkę ulegają uszkodzeniu.
  2. Nie rób pedikiuru bezpośrednio przed pójściem do łóżka - łatwo o odgniecenia.
  3. Nie śpij z włosami związanymi gumką – łatwo mogą się połamać - postaw na miękkie frotki.
Na podstawie tekstu napisanego na zlecenie Edipresse Polska S.A.

Więcej kosmetycznych porad:

Masaż antycellulitowy - brzuch
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/rok temu
bardzo fajne rady, dziekuje
/rok temu
na noc używam kremu anti aging floslek, ta seria jest świetna, kolezanka mi ja poleciła, wam tez polecam