Tajniki dobrego snu, czyli jak zadbać o urodę

Jak ważna jest jakość Twojego snu? Sama zauważyłaś na pewno większą ilość zmarszczek po nieprzespanej nocy, cienie pod oczami i zmęczenie wymalowane wprost na Twojej twarzy... Dbając o zdrowy sen, zapewniasz organizmowi piękno i regenerację.

Tajniki dobrego snu, czyli jak zadbać o urodę

Noce spędzone na wielokrotnym poprawianiu poduszki i przewracaniu się z boku na bok, zdecydowanie nie sprzyjają regeneracji organizmu, po męczącym dniu. Niewyspani idziemy do pracy i na uczelnię, a wracając z niej późnym popołudniem (pozbawieni jakiejkolwiek energii), wprost wpadamy do łóżka, żeby w nocy znowu „liczyć baranki”. Jak temu zapobiec?

Zrestartuj myśli

Często nie możemy zasnąć, ponieważ wciąż przeżywamy emocje, jakie towarzyszyły nam za dnia, stresujemy się tym, co czeka nas w dniu następnym. Aby sen był efektywny i spokojny, powinniśmy się wyciszyć i zapanować nad myślami. Tylko całkowite wyciszenie i pozbycie się myśli z głowy, pozwoli nam zasnąć. Warto w tym celu wypróbować zajęcia jogi, stretching’u, pilates’u, czy też zapoznać się z technikami relaksacyjnymi.

Polecamy: Jak pilates wpływa na nasze ciało?

Otwórz się... na świeże powietrze

Zdarza się, że w objęcia Morfeusza nie możemy wpaść z innej przyczyny. W pokoju jest zwyczajnie za ciepło. Zwłaszcza zimą, kiedy kaloryfery pracują na najwyższych obrotach, a okna są dodatkowo uszczelnione, trudno o stałą cyrkulację powietrza. Odkrywamy się, wiercimy, jednak to wcale nie poprawia naszej sytuacji. Najlepiej jest wietrzyć pokój (przez kilka minut) tuż przed snem, a na noc zostawiać okno lekko uchylone (większość z nich jest wyposażona w specjalną blokadę, umożliwiającą takie ustawienie rozwarcia, jakie odpowiada pożądanemu przez nas efektowi cyrkulacji powietrza i chłodzenia).

Poddaj się aromatom

Warto zainwestować parę złotych w kojące olejki zapachowe. Kilka kropli olejku lawendowego odpręży i ułatwi zasypianie. W wersji dla osób, które nie przepadają za tym zapachem, równie efektywna może być delikatna woń rumianku. Pamiętajmy, aby nie przesadzić z ilością dozowanych kropli – ciężki, zbyt intensywny zapach da efekt przeciwny do zamierzonego. Jedna – dwie krople olejku całkowicie wystarczą.

Polecamy: ABC aromaterapii

Ustal zasady

Zaplanuj dzień tak, aby wieczorem Twoje zmęczenie powodowało, że nie będzie już potrzebne „liczenie baranków”. Ustalenie stałych godzin Twojej aktywności, pozwoli organizmowi na przyzwyczajenie się do pewnego rytmu, przez co z rana będziesz budziła się wypoczęta, a wieczorem zasypiała z niebywałą łatwością. Unikaj nocnych imprez i przesiadywania do późna przed telewizorem. Jak najwięcej czasu spędzaj na świeżym powietrzu. Nie objadaj się na noc, jak i unikaj używek zawierających w swoim składzie pobudzającą kofeinę.

Jak wykonać savasanę na relaks?
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)