7 sposobów na skuteczne pozbycie się cellulitu!

Chcesz mieć sylwetkę bez skazy? Zacznij ujędrniać ciało natychmiast, a efekty zobaczysz już po miesiącu.

fot. Fotolia/kolaż Polki.pl

7 sposobów na cellulit:

1. Zmień dietę już od dziś

Jadłospis wzbogać o ryby i proste produkty zbożowe (brązowy ryż, kasze, kiełki, ciemne pieczywo). Wybieraj chude mięso. Jedz więcej warzyw – zawierają dużo witamin (przede wszystkim antyutleniacze: wit. A i C) oraz błonnik. Zrezygnuj ze smażenia potraw – piecz albo gotuj. Pij dziennie ok. 2 litrów płynów (niegazowanej wody, herbaty, naparów ziołowych, wody). Unikaj cukru. Jeśli masz ochotę na coś słodkiego, sięgaj po owoce.

2. Ujędrniaj ciało wodą

Naprzemienny (zimny-ciepły) masaż wodny wykonuj prysznicem, kierując strumień na kolejne partie ciała. Zaczynaj od dołu, od bioder i pośladków, przesuwaj się w kierunku brzucha. Na końcu wymasuj ramiona – cellulit "lubi" ich wewnętrzną stronę. Zawsze kończ zabieg zimną wodą.

3. Wcieraj w skórę balsam

Sięgnij po kosmetyk nawilżający z poprawiającymi elastyczność skóry wyciągami roślinnymi (np. z kawy, morszczynu, alg). Wcieraj go w ciało dwa razy dziennie, rano i wieczorem po prysznicu lub kąpieli. Oczyszczona i rozgrzana ciepłą wodą skóra jest bardzo chłonna i wniknie w nią więcej cennych składników, które pobudzą mikrokrążenie, odżywią ją i ujędrnią

4. Walcz z tłuszczykiem w kąpieli

Wystarczy dodać do wody kilogram gruboziarnistej, nieoczyszczonej soli kamiennej lub morskiej, by kąpiel miała właściwości wyszczuplające. Jeśli miewasz problemy z sercem lepiej sięgnij po dodatek ziołowy (wystarczy szklanka mocnego naparu z rozmarynu lub bluszczu) albo olejki, żele czy peelingi ze składnikami poprawiającymi ukrwienie i dotlenienie skóry (ekstrakty z bluszczu zielonej herbaty, miłorzębu, alg morskich). 

5. Masuj się regularnie

Masaż możesz wykonać gołymi dłońmi. Jednak będzie bardziej efektywny, jeśli użyjesz jakiegoś przyrządu, choćby najprostszej myjki. W walce z cellulitem najbardziej skuteczne są szorstkie rękawice, gąbki i szczotki z wypustkami rozbijającymi większe złogi tłuszczu. Masuj się regularnie, przynajmniej 2-3 razy w tygodniu.

6. Bądź aktywna

Nie osiągniesz pełnego zwycięstwa bez ruchu. Półgodzinna gimnastyka trzy razy w tygodniu to klucz do sukcesu. Nie musisz nawet wychodzić z domu. Już po miesiącu zauważysz pierwsze efekty: sylwetka będzie smuklejsza, skóra gładsza.
Rób proste ćwiczenia na brzuch (np.: połóż się na podłodze, zgięte nogi oprzyj na piętach. Prostując ręce podnoś głowę i klatkę piersiową tak, by łopatki oderwały się od podłogi. Wytrzymaj 5 sekund. Powtórz 10 razy.) oraz na uda i pośladki (np.: usiądź na prawym pośladku z podgiętą nogą. Podeprzyj się dłońmi z przodu. Lewą nogę, wyprostowaną, unieś nad podłogą. Powtórz 10 razy. Zrób to samo ćwiczenie na drugą stronę).
Jeśli nie lubisz gimnastyki, chodź na długie spacery (tłuszczyk nagromadzony pod skórą zaczyna się spalać dopiero po ok. 20 min energicznego marszu) lub na pływalnię – tu nie tylko twój ruch, ale także opływająca ciało woda poprawią stan skóry i przyspieszą walkę z cellulitem. 

7. Pomóż sobie ubiorem

Noś rajstopy masujące. Unikaj zbyt ciasnych spodni, które uciskają skórę i utrudniają krążenie krwi, wielogodzinnego siedzenia w jednej pozycji i wysokich obcasów – najlepsze są takie do 5 cm. Antycellulitowo działają płaskie klapki-drewniaki, które wymuszają na mięśniach nóg wysiłek przyspieszający spalanie podskórnego tłuszczu na udach i pośladkach.

Przeczytaj także:

Masaż antycellulitowy - pośladki
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)