Sauna – jak z niej korzystać?

Systematyczne korzystanie z sauny doskonale wpływa na skórę, jednak należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach, by przebywanie w niej odniosło zamierzony skutek. Dowiedz się jakich i dlaczego!

Sauna – jak z niej korzystać?

Pamiętaj o zasadach!

Na wygląd skóry doskonale działa systematyczne korzystanie z sauny. Należy jednak przestrzegać przy tym pewnych reguł, by bywanie w niej odniosło pożądany skutek.

Zobacz też: Dlaczego warto wybrać się do sauny?

Zanim wejdziesz…

Przed wejściem do pomieszczenia koniecznie trzeba wziąć szybki prysznic, aby oczyścić dokładnie skórę z kurzu i potu i rozgrzać skórę.

Seanse i ich czas trwania

Do korzystania z sauny należy przyzwyczajać ciało stopniowo. Pierwsze seanse nie powinny przekraczać 5 minut (w temperaturze ok. 95˚C). Potem można wydłużyć czas do 15 minut.

Po przyzwyczajeniu się do systematycznego korzystania z dobrodziejstw sauny, warto siadać lub położyć się na najwyższej półce. Kiedy ciało już przyzwyczai się do wysokiej temperatury (po ok. 10 min.), można polewać się zimną wodą (najlepiej z dodatkiem olejku eterycznego).

Zobacz też: Jakie są zalety olejków eterycznych?

Gdy wyjdziesz…

Po wyjściu z kabiny należy opłukać ciało najpierw ciepłym, potem letnim, a na końcu zimnym prysznicem – w celu uniknięcia termicznego szoku. Opryskiwać należy ciało rozpoczynając od stóp i kierując się ku górze.

Wskazane jest, by po saunie odpocząć przez jakiś czas, pijąc niegazowaną wodę mineralną. Relaksując się, warto wykorzystać czas na nawilżenie ciała odpowiednim kremem lub balsamem. Oczyszczona w saunie skóra znacznie łatwiej będzie wchłaniać substancje odżywcze i regenerujące.

Fragment pochodzi z książki „Bądź piękną po czterdziestce” autorstwa Grażyny Łoś, wydawnictwo Printex. Tytuł, lead i śródtytuły są dziełem redakcji.

Masaż antycellulitowy - brzuch
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)