Te zabiegi warto robić w zimne dni!

Zabiegi upiększające mogą nie tylko poprawić twoją urodę, ale też przyjemnie cię rozgrzać.

fot. Fotolia
Rozgrzewające zabiegi zostały stworzone na tę porę roku. Sięgnij po gotowe "gorące" kosmetyki – maseczkę oczyszczającą twarz, odżywkę do włosów albo bandaże antycellulitowe. Ich działanie pielęgnacyjne opiera się właśnie na podwyższonej temperaturze. Pod wpływem ciepła ich składniki aktywne silniej działają na skórę i włosy. Możesz też przygotować własne, domowe kosmetyki i zabiegi rozgrzewające. Sprawdź, jak to zrobić!


Rozgrzewające zabiegi pielęgnacyjne, które wykonasz sama w domu:


1. Wzmacniający kompres na włosy 

Nada połysk matowym pasmom, wygładzi szorstkie kosmyki i pobudzi do pracy cebulki włosowe. Stosuj raz w tygodniu.

Przygotowanie kompresu na włosy:
  • lekko podgrzej 1/4 szklanki oliwy (lub innego roślinnego oleju); 
  • dodaj tyle samo świeżego soku z cytryny; 
  • rozprowadź na obficie zwilżonych włosach;
  • owiń głowę folią i ręcznikiem – podgrzeje kompres;
  • po godzinie dokładnie umyj głowę.


2. Oczyszczająca kąpiel parowa twarzy 

Usuwa nawet najgłębsze zanieczyszczenia cery, zaskórniki, łagodzi objawy trądziku. Stosuj co 5–7 dni. Uwaga: zabieg nie jest zalecany dla skóry bardzo wrażliwej i naczynkowej.  

Przygotowanie kąpieli parowej twarzy:
  • garść ziół (np. rumianku lub rozmarynu) zalej w miseczce litrem wrzątku;
  • pochyl się nad parą na 5–10 minut – para zmiękczy skórę i otworzy pory, uwalniając nagromadzone w nich sebum i inne zanieczyszczenia; 
  • na koniec zabiegu przemyj twarz tonikiem, by przywrócić skórze właściwy odczyn pH;
  • wklep krem dopasowany do typu cery.


3. Wygładzający okład olejowy na szyję 

Wygładzi i odżywi delikatną skórę. Stosuj przynajmniej raz na tydzień.

Przygotowanie okładu na szyję:
  • lekko podgrzej w kąpieli wodnej 1/4 szklanki oleju roślinnego; 
  • zanurz w nim dużą poskładaną gazę (w aptece ok. 3 zł/1 mkw.); 
  • odciśnij nadmiar oleju, nałóż gazę na szyję;
  • przykryj folią i ręcznikiem;
  • po kwadransie zdejmij okład;
  • zdejmij pozostały na skórze olej papierowym ręcznikiem (delikatnie odciśnij, nie trzyj!).


4. Wysmuklające owijanie ciała 


Pomoże spalić tkankę tłuszczową, nawilży i ujędrni skórę. Ułatwi też pozbycie się toksyn. Stosuj 1–2 razy w tygodniu na wybrane partie ciała. 

Przygotowanie zabiegu wysmuklającego:
  • nałóż grubą warstwę zielonej glinki kosmetycznej (kupisz w zielarniach, ok. 7–10 zł/100 g); 
  • owiń ciało folią spożywczą i ręcznikiem, aby ciepło nie uciekało; 
  • po 20–30 minutach zdejmij folię i weź prysznic. 


5. Solna kąpiel dla stóp

Rozgrzeje przemarznięte nogi, zmiękczy zrogowaciałą skórę i ją wygładzi. Stosuj zabieg, gdy tylko masz ochotę. 

Przygotowanie kąpieli solnej dla stóp:
  • wymieszaj łyżkę oliwy lub oleju ze szklanką mleka;
  • dodaj sok z jednej cytryny;
  • dosyp 2 łyżki cynamonu (sproszkowanego lub zamiennie: 5 kropli aromaterapeutycznego olejku cynamonowego); 
  • mieszankę dodaj do wody w misce, zanurz nogi na 10 minut; 
  • osusz stopy –  po tym zabiegu nie musisz wcierać w nie kremu.
 

Więcej o zabiegach, którym warto się poddać jesienią:

Paznokcie Ombre krok po kroku
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)