Prywatna wySPA piękności

Na ten weekend odłóż wszelkie obowiązki. Proponujemy ci kompletny plan odnowy.

Na ten weekend odłóż wszelkie obowiązki. Proponujemy ci kompletny plan odnowy. Obiecujemy, że w poniedziałek obudzisz się pełna energii i piękniejsza niż kiedykolwiek.

SPA to skrót od łacińskiego zwrotu |"sanus per aqua" (zdrowy dzięki wodzie). Dziś nazywa się tak ośrodki odnowy, w których można poddać się zabiegom poprawiającym wygląd i samopoczucie. W filozofii SPA umysł, energia i ciało są nierozerwalną całością, a receptą na piękno jest zachowanie harmonii między tymi elementami.
Zadbany wygląd i dobre samopoczucie pomagają osiągnąć harmonię i spokój, wyzwalają w nas nową energię. Kiedy rozpieszczamy się, pobudzamy w swoim wnętrzu źródła sił witalnych – to daje nam nową jakość życia, pobudza nas do działania.

Piątek:
Relaks dla duszy i ciała
Po całym tygodniu pracy jesteś zmęczona, zestresowana, uspokoi stargane nerwy, pozytywnie nastawi do życia.

Lista zakupów
- świeży łosoś i dorsz,
- herbata z melisy, skrzypu,
- pierś kurczaka, ser feta,
- brokuły, papryka, awokado,
- bakłażan, jabłka, buraki,
- makaron pełnoziarnisty,
- siemię lniane, płatki owsiane,
- szczypiorek, sałata, ogórek,
- nagietek, lawenda, szałwia, mięta, kora dębu, liście orzecha włoskiego, rumianek, liście bluszczu, Solanka Zabłocka,
- olejki aromaterapeutyczne.

19:00
Kąpiel

Postaraj się, by nic nie zakłócało twojego wypoczynku. Wyłącz telefon, zgromadź w łazience potrzebne kosmetyki, przygotuj duże, miękkie ręczniki. Wyłącz światło, zapal świecę o zapachu lawendy lub sosny i postaw ją na brzegu wanny. Włącz nastrojową muzykę. Odkryj dźwięki natury: płyty z szemrzącą wodą, śpiewem ptaków, szumem morskich fal przeniosą cię w magiczny świat. Połóż się w wannie napełnionej wodą o temperaturze ok. 40 stopni na 20 minut. Dodaj relaksujący płyn do kąpieli (np. rumiankowy, lawendowy) lub morską sól. Odpręż się, myśl tylko o rzeczach przyjemnych.

Naturalne kąpiele
1. Zajrzyj na półkę z przyprawami. Weź kilka liści laurowych, łyżkę mięty, majeranku, tymianku, szałwii, garść kwiatów lawendy. Zalej zioła 2 litrami wody, zagotuj, odcedź i wlej do wanny.
2. W 2 litrach ciepłego mleka (wygładza) rozpuść filiżankę miodu (relaksuje, nawilża) i wlej do wanny.
3. 12 łyżek kory dębu, 3 łyżki liści orzecha włoskiego, 3 łyżki rumianku, 4 łyżki lawendy. Zioła gotuj w 3 litrach wody przez 30 minut na małym ogniu. Odcedź i wlej do wanny z ciepłą wodą. Taka kąpiel nie tylko odpręża, ale także lekko przyciemnia skórę.
4. Do wanny z wodą wlej 2 butelki bogatej w minerały Solanki Zabłockiej do kąpieli (kupisz ją w sklepach ze zdrową żywnością).

Kosmetyki, które warto mieć

1. Olejek do kąpieli Figi & Daktyle, Farmona, 14 zł.
2. Lawendowy olejek do ciała, Lavera, 25 zł.
3. Sól do kąpieli, Bielenda, 9 zł.
4. Masło do ciała Termiczne SPA, Miraculum, 23 zł.
5. Kąpiel Zielona Laguna, Noblesse Body Spa, Dermika, 5,90 zł.
6. Krem intensywnie ujędrniający, Nuxe, 135 zł

19:30
Kolacja
Twoja dieta na najbliższe dni powinna być lekka, oparta na warzywach, owocach, produktach pełnoziarnistych, rybach. Unikaj potraw tłustych, żółtych serów, słodyczy, żywności z puszek. Staraj się gotować na parze. Na kolację przygotuj kawałek łososia w folii z dodatkiem ulubionych warzyw albo omlet z cukinią.

20:00
Czas na relaks
Dzień zakończ, pijąc uspokajającą herbatkę z melisy lub rumianku. Może sięgniesz po interesującą książkę, którą z braku czasu wciąż odkładasz na później? Albo poprosisz kogoś bliskiego o odprężający masaż ciała?

Jak zapewnić sobie zdrowy sen?
- Dobrze wywietrz sypialnię lub śpij przy uchylonym oknie.
- Poduszkę możesz skropić olejkiem lawendowym (nie więcej niż 3 krople).
- Unikaj intensywnych ćwiczeń po godzinie 19.00 – pobudzają, zamiast uspokajać.
- Wystrzegaj się kofeiny na noc, zawartej w kawie, wielu napojach gazowanych, czekoladzie, herbacie.


Sobota:
Totalne oczyszczanie
Masz problemy z cellulitem, czasem budzisz się opuchnięta, twoja skóra jest poszarzała? To wina toksyn w organizmie. Pora się ich pozbyć: poprzez dietę, masaż, ćwiczenia, kosmetyki.

9:00
Dobry początek dnia
Po przebudzeniu wypij szklankę ciepłej wody z cytryną i modem, zielonej herbaty lub pokrzywy. To poprawi przemianę materii i pomoże pozbyć się toksyn. Docierają one do organizmu poprzez wodę, powietrze, żywność. Są przyczyną chorób, powstawania cellulitu, problemów z cerą.

9:30
Prysznic
Zanim wejdziesz pod prysznic, zrób kilka ćwiczeń rozciągających. Potem wymasuj suche ciało szorstką rękawicą lub gąbką. Wykonuj ruchy w kierunku serca – to poprawi przepływ krwi, dotleni tkanki, oczyści je z toksyn.

10:00
Śniadanie
Szybciej oczyścisz organizm z toksyn, jedząc przez cały dzień tylko jabłka lub warzywa i owoce. Jeśli nie jesteś na to gotowa, proponujemy lekkie posiłki. Przez cały dzień staraj się wypić dwa litry wody. Na śniadanie zjedz znaną na całym świecie surówkę piękności. Poprzedniego dnia wieczorem zalej gorącą wodą kilka łyżek płatków owsianych. Rano dodaj starte jabłko, posiekane orzechy, sok z cytryny.

10:30
Czas na ręce
Najpierw zrób im delikatny peeling drobnoziarnisty (użyj preparatu do twarzy). Jeśli skóra jest bardzo zniszczona i podrażniona, zafunduj im kompres z rozgotowanego siemienia lnianego albo z ciepłych ziemniaków rozrobionych z mlekiem na papkę. Na koniec zrób staranny manikiur i pomaluj paznokcie bezbarwną odżywką.

11:30
Spacer i obiad
Szybki marsz dotleni twój organizm i przygotuje cię do późniejszych, bardziej intensywnych ćwiczeń. Po powrocie przygotuj obiad: zupa-krem z brokułów, grillowana pierś kurczaka z surówką z papryki i cebuli.

13:30
Maska pod oczy
eśli masz skłonności do obrzęków pod oczami, zrób prosty masaż. Rozprowadź krem i masuj górną powiekę od nosa do skroni. Dolną zaś uciskaj w przeciwnym kierunku. Ten zabieg odblokuje naczynka limfatyczne i pomoże usunąć nadmiar wody oraz toksyny. Teraz możesz położyć na powieki maskę, np. w postaci płatków kolagenowych albo po prostu kompres z zaparzonej herbaty ekspresowej.

14:00
Relaks
Maska nałożona pod oczy to świetna okazja do krótkiej drzemki. Nie żałuj czasu na taki relaks. Codzienny stres sprawia, że skóra jest niedotleniona, ziemista, szybciej się starzeje. Naczynka krwionośne są obkurczone, a skóra jest gorzej nawilżona, gruczoły łojowe za szybko pracują i powodują wypryski.

15:00
Czas na aktywność fizyczną. Możesz wybrać się do siłowni, włączyć kasetę z aerobikiem albo poćwiczyć przy muzyce.
Ciężarki
Weź w obie dłonie 2-kilogramowe ciężarki i unoś je do góry, tak by ramię i łokieć tworzyły kąt prosty.
Rowerek
Połóż się na plecach i pedałuj. Dotykaj lewym kolanem prawego łokcia i odwrotnie.
Brzuszki
Połóż się na podłodze, stopy wsuń pod fotel. Przełóż przez kark zwinięty ręcznik i chwyć jego końce. Oderwij plecy od podłoża i wytrzymaj chwilę tuż na podłogą. Powtórz kilka razy.

16:00
Kąpiel i peeling
Teraz nagroda za męczące ćwiczenia: lenistwo w wannie. Nie zapomnij o peelingu, np. solą morską. Potem możesz nałożyć na skórę oczyszczającą maskę z glinki albo kompres z bluszczu (przepis na stronie obok).

Kosmetyki, które warto mieć

1. Pobudzający żel pod prysznic, Adidas, 9,90 zł.
2. Krem do ciała z retinolem, Dermika, 67 zł.
3. Krem rozgrzewająco-odżywczy do rąk, Miraculum, 11 zł.
4. Maślana babka kąpielowa z grejpfrutem, Natur-Element, 8 zł.
5. Maska pod oczy, Essence, 9 zł.
6. Maska z glinki na brzuch i biodra, Dermaglin, 35 zł

17:00
Włosy
Po kąpieli czas na pielęgnację włosów. Na umyte pasma nałóż regenerującą maskę. Możesz zrobić własną, np. z rozgniecionego awokado i łyżki oliwy. Nakładaj preparat pasmo po paśmie. Na głowę nałóż folię, a następnie ręcznik. Ciepło otworzy łuski włosów i maska skuteczniej zadziała. Zmyj po 15 min.

17:30
Masaż antycellulitowy
Zrób go po kąpieli, gdy skóra jest rozgrzana. Poprawi krążenie i pozwoli utrzymać jędrność tkanki mięśniowej. Wykorzystaj do tego zabiegu krem do ciała – dodaj do niego po 1 kropli następujących olejków: jałowcowego, kopru włoskiego, lawendowego, rozmarynowego. Zaczynając od kolan, ugniataj mięśnie wyżej, aż do bioder. Następnie uderzaj krawędzią dłoni w uda. Na końcu złóż dłoń w pięść i kolistymi ruchami masuj ciało.

19:00
Kolacja
Przygotuj sobie pełnoziarnisty makaron z bakłażanem duszonym w pomidorach albo pieczony ziemniak z sałatką śledziową.

20:00
Relaks
Kolejny leniwy wieczór z książką lub czasopismem. Może romantyczna komedia? Pod żadnym pozorem nie oglądaj bieżących wiadomości!


Niedziela: Skóra odzyskuje blask
Relaks czyni cuda. Oto bilans poprzednich dni: złagodzone rysy twarzy, jasne spojrzenie. Dziś proponujemy jeszcze kilka zabiegów, które sprawią, że poczujesz się młodsza, piękniejsza.

9:00
Oczyszczanie
Najlepiej powitaj ranek tak jak w sobotę: oczyszczającą organizm szklanką wody z cytryną i miodem. Kilka skłonów i przysiadów doda ci energii.

9:30
Śniadanie
Zjedz, co lubisz, byle zdrowo (np. kromkę razowego chleba, serek ze szczypiorkiem i rzodkiewką lub jajecznicę na parze). Do tego koniecznie filiżanka zielonej herbaty albo świeży sok z warzyw. Po śniadaniu czas na relaks. Jak miło nigdzie się nie spieszyć! Rozkoszuj się tymi chwilami.

12:00
Jogging, rower
Po słodkim lenistwie organizm potrzebuje trochę ruchu.Sport aż 15-krotnie zwiększa aktywność układu limfatycznego, odpowiadającego za usuwanie toksyn z organizmu. A więc biegając, dbasz nie tylko o linię, ale także o cerę.

13:00
Obiad i relaks
Przygotuj sobie czysty barszcz czerwony, a na drugie grillowaną rybę (np. dorsza), sałatę z winegretem. Po skończonym posiłku zapal świecę zapachową i odpoczywaj.

16:00
Pielęgnacja twarzy
Najpierw zrób peeling, potem nałóż maseczkę. Jeśli twoja cera jest spragniona wilgoci, sięgnij po nawilżającą. Jeśli potrzebuje oczyszczania, nałóż plasterki ogórka albo maskę z glinki. Możesz także wykorzystać pomysły na maski naszych czytelniczek (prezentujemy je poniżej). Po umyciu twarzy pora na krem. Nakładając go, zrób przeciwzmarszczkowy masaż. Głaszczącymi ruchami masuj czoło, prowadząc palce od jego środka do skroni. Następnie poprowadź je od brody do skroni, lekko unosząc policzki. Na końcu delikatnie oklep twarz palcami.

16:30
Biust i dekolt
Podczas kąpieli nałóż ujędrniającą maskę naszyję, dekolt i biust. Wcześniej jednak zafunduj skórze naprzemienny prysznic. Rób okrężne ruchy, omijaj brodawki. Zabieg zakończ zimną wodą – poprawia krążenie, napina skórę. Na koniec wmasuj w ciało balsam brązujący.

Rady czytelniczek

Maska przeciwzmarszczkowa
Ugotowany ziemniak rozgnieć widelcem, dodaj żółtko i 3 łyżki ciepłego mleka. Maseczkę nałóż na twarz na 20 minut, zmyj.
Elżbieta Łączyk ze Strzelec Opolskich
Maska na biust
Utrzyj 2–3 jabłka, odciśnij trochę soku i nanieś na biust. Przykryj ligniną. Zmyj po 30 minutach.
Elżbieta Łączyk ze Strzelec Opolskich
Peeling z płatków owsianych
Do 2 łyżek płatków owsianych dodaj łyżeczkę zmielonych migdałów i tyle wody, by powstała papka. Masuj twarz, dokładnie spłucz.
Angelika Rajkiewicz z Tłuchowa
Maska do suchej cery
5 łyżek suszonych płatków nagietka zalej ciepłym mlekiem, by uzyskać papkę. Nałóż na twarz na 15 minut. Zmyj.
Maria Wróbel z Ostrowa Wielkopolskiego

18:00
Kolacja
Przyrządź grecką sałatkę lub szaszłyki drobiowo-warzywne. Po kolacji odpoczywaj. Połóż się wcześnie do łóżka, rano będziesz wyglądać olśniewająco.
Czy karboksyterapia daje takie same efekty jak mezoterapia?
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (4)
/8 lat temu
no właśnie...
/9 lat temu
ah jak milo! najlepiej w kazdy weekend...
/9 lat temu
Chciałabym podać przepis na maseczkę z cytryny.Cytryna oprócz bogatego żródła witaminy C ma także właściwości ściągające. Jest doskonała do przecierania cery tłustej,z wągrami, a także twarzy starczej, jakby opuchniętej o skórze zwiotczałej. Do płukania włosów, do wybielania rąk, do nacierania całego ciała (sól zmieszana z sokiem )-a oto przepis: białko z jednego jajka ubić na sztywną pianę i wymieszać z sokiem z połowy cytryny i od razu nałozyć na twarz i dekolt - zmyć po 10 minutach.Serdecznie pozdrawiam redakcję i cieszę się,że nareszcie ktoś myśli o kobietach dojrzałych.
POKAŻ KOMENTARZE (1)