Prysznic czy kąpiel

Choć SPA kojarzy się głównie z długimi relaksującymi kąpielami w wannie, doceń też zalety szybkiego prysznica. Zwłaszcza gdy potrzebujesz orzeźwienia i pobudzenia.

Prysznic czy kąpiel
Jedni codziennie kąpią się w wannie, inni biorą tylko prysznic. W sumie chodzi o to samo: oczyszczenie ciała. Ale z obydwu tych metod możesz czerpać różne korzyści!

Kąpiele traktujemy często jako luksus, chwilę relaksu tylko dla siebie, gdy tymczasem prysznic to codzienny obowiązek. Zmień to! Nawet poranny prysznic na szybko może stać się superprzyjemny. Nie kupuj żeli pod prysznic na chybił trafił – wybierz taki, który rano nastraja cię pozytywnie.

Prysznic: tak i nie
- Działa orzeźwiająco.
Rano zastąpi ci filiżankę kawy, mocno cię pobudzając.
- Poprawia stan skóry. Zwłaszcza gdy robisz pod prysznicem naprzemienny ciepły i zimny masaż wodny. Ujędrnia on skórę, przeciwdziała cellulitowi.
- Najłatwiej i najszybciej wykonasz pod prysznicem takie zabiegi, jak peeling, mycie włosów i golenie nóg.
- To najbardziej higieniczny zabieg oczyszczania. Japończycy przed wejściem do wanny biorą zawsze dokładny prysznic!
- Zbyt częsty, intensywny i gorący (z użyciem szorstkiej rękawicy lub peelingu) spłukuje ze skóry płaszcz lipidowy. Dlatego zaraz po nim nałóż na skórę balsam.
- Szybko odpręża. Użyj do mycia ciała żelu o swoim ulubionym zapachu.

Wanna: tak i nie
- W ciepłej kąpieli najlepiej odpoczniesz.
Pozycja leżąca w wannie pozwala odetchnąć, pomyśleć, poczytać książkę. W tym czasie warto też nałożyć na twarz maseczkę – ciepło i wilgoć zintensyfikują wchłanianie przez skórę dobroczynnych składników.
- Kąpiel z dodatkiem olejków eterycznych działa jak silna inhalacja. Wykorzystaj to jako relaks (wlewając np. olejek z lawendy), a w czasie przeziębienia – jako kurację udrożniającą nos i drogi oddechowe (dolewając olejku eukaliptusowego).
- Dodatek olejku lub płynu lipidowego pomoże mocno przesuszonej skórze – po wyjściu z wanny oklep ją lekko ręcznikiem (nie trzyj), a zostanie na niej natłuszczająca warstewka, która zatrzymuje wilgoć.
- Pamiętaj jednak, że zbyt długie moczenie się w wodzie przesusza skórę. Paradoksalnie woda zabiera wilgoć, zamiast ją dostarczać. Dlatego zaraz po wyjściu z wanny wmasuj w skórę balsam.
- Osoby ze skłonnością do pękających naczynek powinny unikać zbyt gorących kąpieli (wysoka temperatura rozszerza naczynia). Nie za dobrze będą się też w nich czuły osoby z niskim ciśnieniem.

Zmysłowy rytuał
- Kąpiel z dodatkiem olejków
może być wstępem do udanego wieczoru we dwoje.
- Na kobiece hormony podziała zapach olejku z róży, na męskie – wanilii i lawendy.
- Po wyjściu spod gorącego prysznica skrop włosy i szyję odrobiną perfum (lub olejku) o orientalnym zapachu – nagrzana skóra długo będzie "trzymać" zmysłowy aromat.

Wodne terapie
1. Kąpiele mają długą tradycję w leczeniu schorzeń dermatologicznych.
Dlatego jeśli masz wrażliwą skórę, do mycia stosuj specjalne płyny i żele łagodzące.
W wannie spędź jednak nie dłużej niż 15 minut i pamiętaj, by woda miała letnią temperaturę. Biorąc prysznic, uważaj na szampony – podczas spłukiwania głowy mogą drażnić twarz.
2. Energii doda ci kąpiel albo prysznic z dodatkiem kosmetyków o cytrusowym zapachu. Często mają też one energetyzujące kolory (np. żółty, czerwony). Mycie ciała poprzedź peelingiem, który nie tylko złuszczy martwy naskórek, ale też poprawi krążenie krwi. Na koniec opłucz ciało strumieniem chłodnej wody.
3. Masz cellulit, a rano budzisz się spuchnięta? Zrób sobie spa-detoks. Najlepsze będą do tego kosmetyki (przede wszystkim solidny peeling) z morską solą i algami. Temperatura wody nie powinna przekraczać 38 st. C.
4. Chcesz się odstresować? Zrób to, co lubisz najbardziej. Jednych odpręża leniwa kąpiel w płatkach róż, innych – intensywny prysznic.
5. A jeśli masz problemy z zasypianiem, wieczorem potraktuj swoje ciało łagodnie. Nie rób peelingu, wodę nastaw na temperaturę zbliżoną do temperatury ciała. Olejek lawendowy podziała na ciebie usypiająco.

Czy karboksyterapia daje takie same efekty jak mezoterapia?
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)