Odzyskaj talię osy!

Nie musisz głodować, wystarczy tylko zmienić żywieniowe nawyki: pozbyć się z menu ciężkostrawnych potraw.

Od tego, co i jak jesz, zależy, czy twój brzuch będzie płaski. Nie musisz głodować, wystarczy tylko zmienić żywieniowe nawyki: pozbyć się z menu ciężkostrawnych potraw. Podczas ucztowania nie siedź zgarbiona, bo utrudniasz swobodny przepływ posiłku przez układ pokarmowy.

W gabinecie
Z brzuszkiem można walczyć także w salonie piękności. Bardzo popularne są zabiegi z zastosowaniem endermologii. Polega ona na intensywnym masażu za pomocą dwóch rolek. Efekt: ujędrnienie ciała, rozbicie tkanki tłuszczowej, modelowanie sylwetki. Cena: 100–130 zł (najlepiej zdecydować się na serię 8–10 zabiegów).
Elektrostymulacja – zabieg polega na pobudzeniu prądem mięśni do rytmicznych skurczów, podobnych do tych, jakie pojawiają się podczas ćwiczeń fizycznych. Efekt: przyspieszenie spalania tkanki tłuszczowej. Cena: 30–50 zł za zabieg.


Wypróbuj tę dietę
Bazuje ona na warzywach i owocach, zawierających mnóstwo błonnika, rybach, chudym drobiu. Do potraw dodawaj czosnek i cebulę, przyprawiaj je także ziołami poprawiającymi trawienie: rozmarynem, majerankiem, bazylią. Jeśli nie przekroczysz dziennie 1200 kalorii, będziesz miała nie tylko płaski brzuch, ale dodatkowo zrzucisz 2–4 kg w ciągu miesiąca. Oto przykładowy jadłospis.

Śniadanie
Unikaj białego pieczywa i słodyczy (także słodzonych płatków do mleka).
* Herbata lub kawa bez cukru, kromka chleba razowego, jajko na twardo ze szczypiorkiem, plaster chudej szynki.
* Muesli z jogurtem lub biały ser z rzodkiewką, kromka chrupkiego pieczywa.


II  Śniadanie
Powinno być skromne, by jedynie zaspokoiło głód.
* Jabłko lub brzoskwinia, jogurt naturalny.
* Kilka owoców suszonych, sucharek.

Obiad
Unikaj potraw smażonych, zamiast kotleta schabowego wybierz rybę. Gotuj na parze albo w folii. Masło i smalec zastąp olejem roślinnym.
* Zupa-krem z brokułów, duszone udko kurczaka z ziołami, gotowana cukinia.
* Czysty barszcz czerwony, dorsz pieczony w folii, sałata z winegretem.

Kolacja

Po posiłku koniecznie pij ziołowe herbatki (np. z arcydzięgla, melisy, czarnego bzu, brzozy). Poprawiają trawienie, likwidują wzdęcia, łagodzą zaparcia.
* Sałatka z pomidorów i mozzarelli z oliwą i octem balsamicznym, kromka razowego chleba.
* Omlet z szynką.

Płaski już jutro?
Czasem przychodzi taki dzień, gdy wyjątkowo zależy nam na dobrym wyglądzie. Czy przez 24 godziny można zeszczupleć? Na spadek wagi raczej nie ma co liczyć, ale przestrzegając pewnych zasad, można uniknąć nazajutrz efektu spuchniętego brzuszka.
* Zmniejsz posiłki o połowę. Jeśli jednak to zadanie jest dla ciebie niemożliwe do wykonania, postaw na potrawy zawierające dużo protein (ryba, chude mięso). Bezkarnie możesz jeść niskokaloryczne warzywa: sałatę, paprykę, szparagi, szpinak.
* Wyrzuć z diety produkty mleczne, a także te, które zawierają skrobię (ziemniaki).
* Omijaj sól szerokim łukiem (zatrzymuje w organizmie wodę, powodując opuchnięcia).
* Wystrzegaj się pieczywa, warzyw kapustnych i strączkowych.
* Wypij minimum 2 litry wody, zrezygnuj z alkoholu (to puste kalorie, które tuczą), napojów gazowanych i soków z kartonu (zawierają dużo cukru).

Co dobrze mieć w szafie
Nie podążaj ślepo za modowymi trendami. Wybieraj ciuchy, które sprytnie ukryją wystający brzuch.
1. Zakładaj bluzki, które swobodnie spływają z brzucha, zamiast zwijać się pod nim.
2. Unikaj kusych bluzeczek i topów, nawet przy lekko zaokrąglonym brzuszku.
3. Wszystkie marszczone w pasie spódnice oddaj koleżankom.
4. Spraw sobie obciskające majtki – wypychają w górę pupę i spłaszczają brzuch.
5. Nie kupuj spodni biodrówek.
6. Zrezygnuj z pasków mocno zaciśniętych wokół talii.
7. Wystający brzuch znakomicie ukryją suknie odcinane pod biustem i lekko rozszerzane ku dołowi.
8. Niestety, nie dla ciebie są modne płaszcze i kurtki ściągane w talii paskiem.
9. Wybieraj krótkie, dopasowane w talii żakiety.
10. Unikaj lśniących materiałów przylegających do ciała oraz ubrań z dużą ilością lycry.

Lekkie przekąski
Nie tuczą, poprawiają pracę jelit.
* Pieczywo pełnoziarniste, nisko-kaloryczne, zawiera błonnik, żelazo, magnez, cynk, Sonko, 2,50 zł.
* Dobry pomysł na śniadanie, jogurt Activia Muesli, 3 zł.

7 s p o s o b ó w n a b r z u c h b a l o n i k
1. Nie głoduj, to wpływa na rozregulowanie pracy jelit. Jadaj regularnie 4–5 posiłków dziennie, kolację zaplanuj 2–3 godziny przed snem.
2. Sięgaj po warzywa i owoce. To bogate źródło błonnika, poprawiającego pracę jelit. Szczególnie polecane są suszone śliwki i figi, brzoskwinie, banany, buraki, marchew, seler.
3. Częściej jadaj kasze oraz produkty z pełnego przemiału (otręby, chrupkie pieczywo, chleb razowy).
4. Unikaj kapusty, brukselki, kalafiora, warzyw strączkowych – są przyczyną wzdęć.
5. Znajdź czas na spokojne zjedzenie posiłku, przeżuwaj starannie każdy kęs.
6. Pij codziennie 2 litry płynów, najlepiej niegazowaną wodę mineralną.
7. Zrezygnuj z tłustych i smażonych potraw, napojów gazowanych, tortów, czekolady.


Aleksandra Jaworska
Czy karboksyterapia daje takie same efekty jak mezoterapia?
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (4)
/9 lat temu
nigdy już nie będę miała płaskiego brzuch ponieważ nie posiadam ani odrobiny silnej woli a jest ona baaardzo potrzebna
/8 lat temu
wystarczy ze bedziesz chciała, pomysl tylko ile przyjemnosci bedziesz pozniej z tego miał.. satysfakcja, odwracajacy sie wciaz męzczyzni
/9 lat temu
mam nadzieje ze wasza dieta przyczyni sie do spadku mojej wagi no i brzuszka,ktorego nie moge pozbyc sie od urodzenia coreczki a bardzo pragne powrocic do figurki sprzed trzech lat.Jesli uda mi sie schudnac to odezwe sie za miesiac,trzymajcie za mnie kciuki.Pa,pa.
POKAŻ KOMENTARZE (1)