Masaż antycellulitowy i wyszczuplający

Chcesz wysmuklić niektóre partie ciała i pozbyć się cellulitu? Wypróbuj ten masaż. A wymodelujesz ciało dokładnie tam, gdzie trzeba.

Masaż antycellulitowy i wyszczuplający fot. Panthermedia
Masaż potrafi pomóc, gdy zawodzą inne metody wyszczuplania. Diety działają na cały organizm. Gdy jesz mniej kalorycznie, chudniesz proporcjonalnie, zarówno w talii i biodrach, jak i w biuście. A to nie zawsze jest spełnieniem marzeń. Ćwiczenia są bardziej ukierunkowane. Sprawdzają się przy modelowaniu tych części ciała, które są najbardziej umięśnione, np. pośladków, brzucha czy nóg. Ale tam, gdzie mięśni jest mało, czyli np. na klatce piersiowej, nie przynoszą spektakularnych efektów. Tymczasem dobrze wykonany masaż zawsze trafia w konkretny punkt. Powtarzany regularnie w kilka tygodni potrafi wyszczuplić ciało, wygładzić skórę i zmniejszyć obrzęki. Nie licz jednak na to, że dzięki niemu pozbędziesz się nadwagi. Masaż wysmukla sylwetkę, ale nie zmniejsza masy ciała.

Uwolnij rezerwy tłuszczu
Tkanka tłuszczowa najchętniej gromadzi się na brzuchu, biodrach, udach i pośladkach. Właśnie w tych miejscach znajdują się największe skupiska adipocytów (komórek tłuszczowych), które organizm wykorzystuje do magazynowania energii. Jeśli dostarczasz mu jej więcej niż jest w stanie spalić, komórki wypełniają się tłuszczem. Gdy energii brakuje, organizm czerpie z rezerw. Wtedy tłuszcz ulega rozbiciu, a komórki tłuszczowe się zmniejszają. Problem w tym, że tkanka tłuszczowa znacznie chętniej magazynuje zapasy niż się ich pozbywa. Dlatego zaokrąglić się jest stosunkowo łatwo, a wysmukleć o wiele trudniej. Nie jest to jednak niemożliwe. Choć w pozbywaniu się nadmiaru tłuszczu sprawdzają się ćwiczenia i dieta, to z rozbijaniem tkanki tłuszczowej najlepiej radzi sobie masaż.
Technika: Na początek wymasuj nogi od kostek w kierunku pachwin. Ułóż dłonie na płasko i wykonuj nimi posuwiste ruchy stopniowo zwiększając siłę nacisku. Gdy zauważysz, że skóra się zaróżowiła, zacznij rytmicznie uderzać masowany obszar zewnętrznymi krawędziami dłoni. Na koniec zbij je w pięści i jeszcze raz dociskając skórę wymasuj ciało okrężnymi ruchami. Teraz popracuj nad pośladkami i brzuchem. Masuj je wykonując posuwiste ruchy od dołu ku górze, a następnie z boku do środka. Rysuj półksiężyce na pośladkach i wokół pępka w kierunku od zewnątrz do środka. W ten sposób nie tylko wyszczuplisz pupę i brzuch, ale też mechanicznie wymodelujesz ich kształt zapobiegając obwisaniu skóry. Ręce i ramiona wymasuj w taki sposób jak nogi, zachowując kierunek od dłoni do serca.
Czas kuracji: Masaże wyszczuplające zaczną przynosić efekty po 4–5 tygodniach. Powinnaś jednak poświęcić im co najmniej kwadrans nie rzadziej niż co drugi dzień. No i nie ma mowy o objadaniu się!
Wspomaganie: Działanie masażu wzmogą kosmetyki z kofeiną, karnityną, guaraną, wyciągiem z żeń-szenia albo geranium. Warto poszukać preparatu, który zawiera je w możliwie najwyższym stężeniu. Dobrym rozwiązaniem są też kompleksowe kuracje polegające na używaniu wyszczuplającego żelu pod prysznic, gruboziarnistego peelingu do ciała z kofeiną i masażu oliwką modelującą sylwetkę. Skuteczniej niż pojedyncze zabiegi mobilizują tkankę tłuszczową do pozbywania się nagromadzonych zapasów i poprawiają mikrokrążenie krwi.

Klapsem w cellulit
Wbrew obiegowej opinii cellulit nie jest defektem kosmetycznym, tylko chorobą tkanki łącznej. Prowadzi do odkładania się złogów tłuszczu i produktów przemiany materii oraz do zwłóknień i obrzęków. Efektem jest nierówna powierzchnia skóry ud, bioder, kolan, pośladków, czasem nawet ramion. Choć nie wymyślono jeszcze metody, która pozwoliłaby całkowicie pozbyć się pomarańczowej skórki, istnieją sposoby spowalniające rozwój choroby i optycznie wygładzające skórę. Jednym z nich jest masaż antycellulitowy. Działając na tkankę podskórną usuwa złogi toksyn i szkodliwe produkty przemiany materii. Zmniejsza obrzęki i pobudza prawidłowe funkcjonowanie tkanki podskórnej oraz skóry. Gdy jej komórki są lepiej dotlenione i odżywione, powierzchnia staje się gładsza.
Technika: Masaż antycellulitowy możesz wykonać na sucho lub mokro. Powinien być bardzo intensywny, na granicy bólu. Taki efekt trudno osiągnąć samymi gołymi rękami. W kąpieli wyszoruj ciało szorstką myjką. Po wyjściu z wody użyj dłoni, potem bańki chińskiej. Każdą partię ciała masuj oddzielnie, wykonując cały zabieg od początku do końca.
Zacznij od rozgrzania skóry. Rozcieraj ją mocno, wykonując koliste ruchy płasko ułożonymi dłońmi nasączonymi oliwką. Potem zwiększ siłę nacisku i masuj 2-3 minuty. Następnie złóż ręce w pięści i ugniataj nimi miejsca objęte cellulitem. Pierwszy etap zakończ uderzaniem masowanych miejsc zaciśniętymi pięściami. Nalej do bańki odrobinę oliwki do masażu i zassij fałd skóry. Wykonuj po 4–6 podłużnych ruchów w stronę serca, następnie spiralne i ukośne. Poruszaj bańką delikatnie, tak aby nie porozrywać przyczepów mięśniowych. Chodzi jedynie o to, by pobudzić komórki tłuszczowe do pozbywania się złogów. Masując nogi omijaj wewnętrzną stronę ud. W przypadku pośladków wykonuj ruchy okrężne, tzw. "ślimaka" od zewnątrz do środka pośladka. To także dobry sposób na ich lekkie uniesienie. Bańką nie masuj brzucha, ponieważ istnieje ryzyko uszkodzenia narządów wewnętrznych.
Czas kuracji: Na masaż na mokro poświęcaj 10 minut dwa razy dziennie, co najmniej przez 6 tygodni. W przypadku bańki chińskiej efekty pojawiają się po około 10 zabiegach. Siedem masaży wykonaj co drugi dzień, kolejne trzy – co trzy dni.  
Wspomaganie: Do masażu w wodzie przyda się szorstka rękawica, myjka, szczotka, masażer z wypustkami lub aparat zakończony kulkami. Ułatwiają uciskanie skóry w taki sposób, by jak najskuteczniej rozbić złogi tłuszczu. Do zabiegu na sucho przyda się bańka chińska średniej wielkości oraz antycellulitowa oliwka do masażu.

Szczypanie na ujędrnianie
Większość z nas marzy o szczuplejszej sylwetce. Ale gdy już uda się uzyskać wymarzony rozmiar, często okazuje się, że ciało nie wygląda idealnie. Bo gdy tkanka tłuszczowa znika, rozciągniętej skórze brakuje wypełnienia. Jeśli nie jest wystarczająco elastyczna, zamiast się obkurczyć, zwiotczeje. Najbardziej rzuca się to w oczy w okolicach brzucha i piersi. Skóra stanie się bardziej elastyczna i sprężysta, jeśli wzmocnisz ją masażami ujędrniającymi.
Technika: Zabieg zacznij od naprzemiennego prysznica. Polewając ciało na zmianę ciepłą i zimną wodą rozgimnastykujesz naczynia krwionośne. Po wyjściu z wody energicznie wytrzyj się ręcznikiem. Pora na pobudzający masaż skóry na brzuchu. Przesuwaj po niej dłońmi ułożonymi na płasko od zewnątrz do środka i od dołu ku górze. Następnie delikatnie rozwałkowuj między palcami, szczyp i uciskaj. Masaż poprawi mikrokrążenie krwi i odżywi skórę. Spowoduje, że będzie mocniejsza i bardziej sprężysta.
Aby wymodelować opadający biust, zrób ujędrniająco-liftingujący masaż ósemkowy. Połóż prawą dłoń na lewej piersi obejmując ją od dołu. Następnie przesuń dłoń wokół brodawki, do środka klatki piersiowej i w górę. Teraz umieść lewą dłoń na prawej piersi i przesuń ją do środka i do góry. Powtarzaj 2–3 minuty. Dwa razy dziennie zafunduj piersiom naprzemienny prysznic. Najpierw polewaj je chłodną wodą, a następnie trochę cieplejszą, ale nie gorącą! Zimna woda poprawia ukrwienie skóry i działa wzmacniająco. Spowoduje, że skóra się napnie, a biust lekko się uniesie i stanie się jędrniejszy.
Czas kuracji: Zabiegi ujędrniające będą skuteczne, jeśli będziesz je stosować je przynajmniej dwa razy dziennie przez 4-6 tygodni.
Wspomaganie: Przed masażem posmaruj dłonie kosmetykiem ujędrniającym. Polecamy preparaty z algami morskimi (mają właściwości chłodzące, poprawiają napięcie skóry i działają liftingująco) oraz składnikami stosowanymi w kremach do cery dojrzałej. Przyspieszają regenerację skóry, przywracają jej jędrność i sprężystość.

W górę, w górę, w górę!
Większość z nas na pytanie, co zmieniłaby w swoim wyglądzie, odpowiada, że nie zaszkodziłoby trochę wyszczuplić nogi. W tym przypadku pomocny może okazać się specyficzny rodzaj masażu zwany drenażem limfatycznym. Polega on na wymasowywaniu nadmiaru limfy z tkanki podskórnej i wypychaniu jej w górę. Pozwala wyeliminować obrzęki widoczne szczególnie w okolicy kostek i łydek i pozbyć się uczucia ciężkich nóg. W gabinetach kosmetycznych drenaż wykonuje masażysta lub specjalny aparat przypominający rękaw. Wsuwa się w niego nogi i pompuje. Rękaw ściska je wypychając w górę zalegający w tkankach płyn. Uczucie ciężaru znika błyskawicznie, a nogi z miejsca wyglądają szczuplej. W domu trzeba obejść się bez fachowej aparatury. Najlepiej usiąść na kanapie lub łóżku, unieść nogi i oprzeć je na poduszce. Potem objąć dłońmi kostkę, dość mocno zacisnąć na niej kciuki i palce środkowe, a następnie powoli przesuwać je w górę do kolan i wyżej w kierunku pachwin. Aby masaż był skuteczny, powinien być intensywny. Zadziała skuteczniej, jeśli użyjesz olejku lub balsamu z kofeiną, miłorzębem japońskim, żeń-szeniem, guaraną, czyli składnikami, które pobudzają mikrokrążenie krwi w skórze. Jeśli nogi puchną ci tylko podczas długiej jazdy samochodem lub podróży samolotem, powinnaś masować się w przeddzień wyjazdu i przez 2-3 dni po podróży. Jeżeli prowadzisz siedzący tryb życia, musisz wykonywać go codziennie, ale nie rzadziej niż trzy-cztery razy w tygodniu.

Tekst: Magdalena Sych
Konsultacja: Przemysław Korzeniewski, masażysta, Instytut Piękności Esthetiques


Masaż antycellulitowy - pośladki
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (6)
/9 miesięcy temu
najlepszy masaż antyceullitowy to masaż prózniowy, ja jestem po serii 10 masaży wykonanych w bytomskiej klinice Amaryllis i z reką na sercu mogę powiedzieć ze mój cellulit znikł a moja skóra jest gładsza i bardziej jędrna, polecam wszystkim te masaże, one na prawdę działają
/rok temu
Polecam :) W moim przypadku masaże wyszczuplające w towarzystwie odpowiedniej diety wywołały pożądane skutki... :) Masaże robiłam Łodzi u Pani Eleny Lakomov, która jest moim zdaniem profesjonalistką w fachu. Mówię, rewelacja.. :)
/2 lata temu
Ja rownież odwiedzam regularnie profil detocell academy. Uwielbiam ich przepisy, polecam! <3
POKAŻ KOMENTARZE (3)