Jaka dieta jest najskuteczniejsza w walce z cellulitem?

Cellulit to dolegliwość cywilizacyjna – problem dotyczy ok. 80% kobiet w krajach wysokorozwiniętych. Jego powstawaniu sprzyja niezdrowy tryb życia – niewielka aktywność fizyczna, stres, zła dieta i otyłość. Bywa spowodowany zaburzeniami gospodarki hormonalnej i uwarunkowaniami genetycznymi. Czy dieta naprawdę może coś zmienić?

Cellulit to po prostu defekt kosmetyczny objawiający się nierównomiernie rozmieszczoną tkanką tłuszczowa. Skóra staje się nierówna i pofałdowana, pojawiają się nierówności i grudki – stąd potoczna nazwa „skórka pomarańczowa”. Tworzy się najczęściej w okolicach ud, bioder i pośladków. Nie należy mylić go z cellulitisem – zapaleniem tkanki łącznej powodowanym przez bakterie, chorobą leczoną antybiotykami.

Zobacz też: Cellulit - indywidualny problem

Zdrowa dieta

Niestety nie ma jednej diety–cud w walce z cellulitem. Defekt wynika z nieprawidłowego odżywiania, więc trzeba z nim skończyć. Oto kilka złotych zasad zdrowego odżywiania:

  • jedz jak najwięcej warzyw i owoców – są źródłem witamin i mikroelementów (w tym m.in. owoce cytrusowe – niezawodne źródło witaminy C),
  • korzystaj z owoców sezonowych – arbuzów, truskawek i czereśni – działają moczopędnie,
  • sięgaj po produkty bogate w błonnik – ograniczają wchłanianie tłuszczów z pożywienia, regulują trawienie i przyśpieszają usuwanie toksyn z organizmu,
  • nie zapominaj o potasie (sałata, pomidory, ziemniaki)– działa przeciwobrzękowo,
  • wybieraj produkty lekkostrawne – ryby, chude sery, ryż i białe mięso,
  • wprowadź do jadłospisu cebulę i czosnek – powodują szybki rozkład łańcucha tłuszczowego,
  • ogranicz używanie soli, zamiast tego przyprawiaj jedzenie ziołami – bazylią, majerankiem, kolendrą,
  • dbaj o spożywanie kwasów omega-3 (tran, tłuste ryby, olej lniany), omega-6 (orzechy, pestki dyni, porzeczek, słonecznika), omega-9 (ziarno sezamu, awokado, oliwa z oliwek),
  • ogranicz słodycze i alkohol,
  • gotuj na parze, ewentualnie piecz, zrezygnuj ze smażenia,
  • pij dużo niegazowanej wody mineralnej – minimum 1,5 l dziennie,
  • zaprzyjaźnij się z zieloną herbatą – wypłukuje toksyny z organizmu,
  • zapomnij o fast-foodach i jedzeniu w pośpiechu,
  • staraj się jeść mniej, ale częściej (4-5 razy dziennie) i o regularnych porach.

Pamiętaj, że dieta antycellulitowa nie jest jednorazowa. Przeważnie wymaga radykalnych i trwałych zmian w naszym żywieniu. Jej zadaniem jest oczyszczenie naszego organizmu z toksyn, usunięcie nadmiaru wody, pobudzenie przemiany materii i dostarczenie najpotrzebniejszych witamin i mikroelementów.

Zobacz też: Zwalczaj 5 przyczyn cellulitu

Jeśli chcesz wygrać walkę z tzw. skórką pomarańczową nie poprzestawaj na diecie. Zacznij regularnie uprawiać jakiś sport, wykonywać specjalne ćwiczenie i masaże oraz stosować odpowiednie kosmetyk i. Na problem najlepiej działać kompleksowo, wtedy efekty są bardziej widoczne.

Jak powinna wyglądać dieta na cellulit?
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (4)
/rok temu
Godnym polecenia jest catering-dieta.pl
/rok temu
Oj niestety dotyka dużo kobiet i ja jestem pośród nich..co zrobić taki urok. le zaczęłam sobie zamawiać od dziś catering Kiełki na Widełki, zamierzam dużo więcej czasu poświęcać na aktywność fizyczna i będzie dobrze.
/2 lata temu
Zapraszam na www.nazdrowiesposob.com, gdzie dowiecie się, jak, dzięki odpowiedniej diecie, zadbać o zdrowie i urodę ;)
POKAŻ KOMENTARZE (1)