Jak zwalczyć cellulit?

Jakie zabiegi można zastosować w domu, a jakim można się poddać w salonie kosmetycznym, aby skutecznie pozbyć się „pomarańczowej skórki”? Jak ważna jest aktywność fizyczna w walce z cellulitem? Które produkty są źródłem witamin potrzebnych do zwalczenia cellulitu?

Jak zwalczyć cellulit? fot. Fotolia

Zwalczanie cellulitu

Podstawową formą walki z cellulitem powinna być profilaktyka, która jest znacznie tańsza, mniej bolesna i znacznie przyjemniejsza niż codzienne i bardzo kosztowne zabiegi w salonach kosmetycznych. Masaż tkanki z zaawansowanym cellulitem jest znacznie mniej „przyjemny”, a nawet może być bolesny.

Zalecana jest profilaktyka w postaci dowolnych zabiegów wykonywanych w salonach kosmetycznych:

  • drenaż limfatyczny;
  • masaż antycellulitowy; 
  • masaż bańką chińską;
  • masaż szczotką;
  • zabiegi profesjonalne typu:  RF, Med Sculpt.

Zabiegi wykonywane w domu:

  • masaż szczotką – np. pod prysznicem, w wannie;
  • peelingi z kawy lub soli;
  • stosowanie kremów antycellulitowych po peelingach lub  masażu szczotką (nie  wmasowujemy, ale wklepujemy);
  • na przemian zimne i ciepłe prysznice;
  • dużo ruchu;
  • dieta bogata w warzywa.

Zabiegi antycellulitowe muszą spełniać 2 podstawowe zasady: powinny spowodować odżywienie i pobudzenie tkanek podskórnych oraz wspomagać układ limfatyczny, którego zadaniem jest pozbycie się niechcianych substancji z organizmu.

Po każdym zabiegu antycellulitowym niezbędny jest wysiłek fizyczny oraz picie wody, aby wspomóc usuwanie toksyn z organizmu. 

Aktywność fizyczna

Przede wszystkim należy się skupić na aktywności fizycznej, ponieważ pomoże ona w pozbyciu się nagromadzonej energii w postaci tłuszczów. Powinno się regularnie ćwiczyć mięśnie – ćwiczenia gwarantują polepszenie pracy układu krążenia, co ma korzystny wpływ na funkcjonowanie wszystkich organów.

Substancje odżywcze wnikają w głąb tkanek, co przyśpiesza odbudowę komórek. Gimnastyka uniemożliwia powstawanie żylaków, wygładza skórę, koryguje postawę, wyszczupla. Przy nawet najmniejszym wysiłku fizycznym organizm wykorzystuje zapasy energii. Innymi słowy bardzo dobrze wpływa na pozbycie się masy ciała.

Systematyczne uprawianie sportów, takich jak jazda na rowerze, łyżwy, pływanie, gra w siatkówkę, narty, gimnastyka mięśni brzucha, nóg i pośladków zapobiega powstawaniu cellulitu. Jeżeli nie jesteśmy w stanie uprawiać wyżej wymienionych sportów, zaleca się pół-godzinne bieganie lub spacery.

Zdrowe odżywianie

Właściwa dieta jest ważnym elementem w procesie zwalczania cellulitu, dlatego też słuszne będzie pozbycie się starych nawyków i przyzwyczajeń żywieniowych, np. nieregularne pory spożywanych posiłków, jedzenie w pośpiechu i stresie. Kobietom z cellulitem zaleca się zmianę sposobu odżywiania, która ma za zadanie oszczędzenie układu żołądkowo-jelitowego, redukcję wagi i ochronę przed niepożądanym efektem jo-jo. Zmiana powinna być stopniowa.

W pierwszym etapie w jadłospisie powinny dominować wyłącznie zupy i kasze, a po upływie paru tygodni należy urozmaicać jedzenie. Powinno się unikać cukrów, tłustych mięs, serków topionych lub pleśniowych, płatków kukurydzianych oraz jasnego pieczywa. Białe pieczywo zastąpić można pełnoziarnistym, tłuste mięso natomiast chudymi rybami. Słodkie napoje należy zastąpić wodą mineralną, ewentualnie gazowaną oraz zieloną herbatą.

Właściwa dieta polega na przyjmowaniu odpowiedniej ilości płynów, tj. 2,5 litra na dobę. Woda jest niezbędna do poprawnego działania całego organizmu i przemiany materii. Należy koniecznie zrezygnować lub przynajmniej ograniczyć używki takie jak alkohol, papierosy i kawa. Oddziałują one na stan naczyń krwionośnych, proces filtracji oraz obieg limfy w organizmie.

W nowo dobranej diecie kluczowym elementem są produkty będące źródłem witamin A, B, C, D i E.

Witamina A:

  • marchew,
  • buraki,
  • pomidory,
  • tran,
  • jaja,
  • masło,
  • mleko,
  • wątroba.

Witamina B (reguluje przemianę materii):

  • jaja,
  • soja,
  • wątroba,
  • mleko,
  • ser,
  • zielone jarzyny,
  • ryby.

Zobacz też: Dlaczego powstaje cellulit?

Witamina C (odbudowuje kolagen):

  • pomidory,
  • jabłka,
  • truskawki,
  • maliny,
  • zielona fasolka,
  • szpinak,
  • owoce cytrusowe,
  • papryka,
  • zielenina.

Witamina D oraz E (odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie gruczołów endokrynologicznych): otręby,

  • płatki owsiane,
  • rodzynki,
  • suszone śliwki,
  • cebula w połączeniu z czosnkiem.

Odpoczynek

Należy pamiętać, że wyczerpanie, stres i podenerwowanie wpływają na powstanie cellulitu, dlatego powinno się poświęcić około 30 minut dziennie na regenerujący odpoczynek. W zwalczaniu cellulitu pomaga ciepła ziołowa kąpiel w temperaturze 36oC.

Odprężająco działają również:

  • koper włoski,
  • rumianek,
  • szałwia,
  • rozmaryn,
  • mięta (orzeźwienie).

20 minutowa kąpiel odpręża nas psychicznie i fizycznie. Naturalnym relaksem jest sen (organizm potrzebuje minimum siedmiu godzin snu). Zwracajmy uwagę, aby spać na wznak, ponieważ nie powoduje to ucisku mięśni.

Małe podsumowanie

W walce z cellulitem, oprócz diety i ćwiczeń, powinno zwrócić się szczególną uwagę na pielęgnację skóry. Aby pobudzić mikrokrążenie, należy podczas kąpieli wykonać masaż twardą szczotką lub rękawicą z trawy morskiej. Oprócz tego skórze przyda się również masaż zimną i ciepłą wodą (na przemian), aby poprawić ukrwienie. Dwa razy w tygodniu należy wykonywać peeling całego ciała, który usunie martwe fragmenty naskórka, dzięki czemu składniki aktywne zawarte w kosmetykach lepiej się wchłoną.

Peelingi myjące są najlepsze, ponieważ dają nam szansę na dokładne wymasowanie całego ciała. Przy ich stosowaniu należy pamiętać, aby wmasowywać je w całe ciało, zaczynając od stóp, i systematycznie posuwać się w górę.

Do zwalczania cellulitu przydać się mogą również kremy, balsamy i żele do pielęgnacji ciała. Zawierają one następujące składniki aktywne:

  • kofeina,
  • wyciąg z miłorzębu japońskiego,
  • żeń-szeń,
  • bluszcz,
  • algi morskie,
  • mniszek lekarski,
  • skrzyp polny,
  • l-karnityna (zapobiegają gromadzeniu się tkanki tłuszczowej).

Substancje zwalczające tzw. „skórkę pomarańczową”:

  • Centelia Asiatica – wzmacnia skórę i przyczynia się do redukcji celullitu;
  • ekstrakt z kakaowca – zawiera teobrominy i teofiliny, sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej, czyni skórę jedwabiście gładką i przyjemną w dotyku;
  • esculina  – stymuluje mikrokrążenie i procesy oczyszczania z toksyn;
  • kofeina  – przyspiesza procesy lipolizy (zmniejszania tkanki tłuszczowej);
  • l-karnityna – transportuje wolne kwasy tłuszczowe do miejsc, w których zostaną wydalone;
  • wyciąg z zielonej kawy i ostrokrzewu paragwajskiego – blokuje receptory przyswajania tłuszczy, dzięki czemu tłuszcz nie wnika do komórek tłuszczowych.
  • wyciągi zapachowe z owoców cytrusowych – relaksują układ nerwowy, przez co wspomagają wchłanianie substancji aktywnych.

Zobacz też: Jak powstaje cellulit?

Jak powinna wyglądać dieta na cellulit?
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (8)
/3 miesiące temu
Zdecydowałam się, że oprócz walki z cellulitem będę walczyć też z nadwagą, bo jedno z drugim niestety idzie w parze. Szukałam w necie jakichś fajnych zabiegów, bo odłożyłam trochę grosza i chciałam go dobrze wykorzystać. Bardzo fajny zabieg ma Klinika Urody i Pięknej Sylwetki. Nazywa się Icoone i działa zarówno antycellulitowo i modeluje ciało. Teraz dużo ćwiczę i już widzę jak skóra zaczęła mi wisieć więc to idealny zabieg dla takich chudnących grubasów jak ja:)
/rok temu
Dla mnie niezastąpiony jest Get Slim Cellulite. Skutecznie poprawia mikrokrążenie w skórze i sprawia, że jest bardziej napięta :)
/rok temu
Ostatnio czytałam, że inną, równie dobrą i skuteczną metodą na cellulit jest karboksyterapia. To inaczej terapia dwutlenkiem węgla CO2. Na blogu eksperta medycyny estetycznej: http://urszulabrumer.pl/idealnie-smukle-cialo-na-plazy-to-mozliwe/ jest napisane, że ta terapia idealnie wygładza pomarańczową skórkę i pozostawia długotrwały rezultat
POKAŻ KOMENTARZE (5)