Jak w domowym zaciszu przygotować sobie odrobinę relaksu?

Dopada Cię zimowa chandra? Potrzebujesz odrobinę luksusu w domowym zaciszu? Nie ma nic lepszego, niż mini SPA, które możesz przygotować sama we własnej łazience.

Jak w domowym zaciszu przygotować sobie odrobinę relaksu?

Nie daj się zimowej chandrze

Chłodne i pochmurne dni, brak słońca czy wahania ciśnienia nie nastrajają pozytywnie szczególnie tych, którzy cierpią na meteoropatię. Jest to zespół objawów (obniżenie sprawności fizycznej, większa wrażliwość na ból, pogorszenie samopoczucia, osłabienie koncentracji lub senność) spowodowanych pogodą. Według badań Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej dotyka ona 50-70% Polaków, z czego większość to kobiety.

Powodem tych dolegliwości jest brak odporności i sprawnego reagowania układu nerwowego na zmieniające się zewnętrzne warunki środowiskowe – mówi Sławomir Wolniak, lekarz psychiatra.

Zobacz także: Jak ujędrnić ciało domowymi sposobami?

Jak poprawić sobie humor?

Międzynarodowa Organizacja Zdrowia (WHO) nie uznała meteoropatii za jednostkę chorobową, jednak łatwo zauważyć związek między czynnikami meteorologicznymi a występowaniem określonych objawów fizycznych i psychicznych.

Należy leczyć ją objawowo, pomagając organizmowi zaadoptować się w niekorzystnych warunkach. – radzi Sławomir Wolniak, który specjalizuje się leczeniu depresji.

Warto zminimalizować uczucie zmęczenia i spadku samopoczucia poprzez szereg działań pozytywnie wpływających na jakość naszego życia.

Władysław Fedejko, prezes zarządu firmy Eko-Koral, specjalista z zakresu produktów do masażu i relaksacji: – Należą do nich przede wszystkim: zmiana diety na bogatą w witaminy i minerały, regularny ruch i sen oraz stosowanie technik relaksacyjnych.

Relaks w domowym zaciszu

Doskonałym sposobem walki z dolegliwościami meteoropatii może stać się SPA, które łatwo zorganizujemy we własnym mieszkaniu. Zabiegi możemy zacząć od relaksującej kąpieli lawendowej.

Jeśli nie mamy suszu z kwiatów lawendy, można skorzystać z naturalnego olejku eterycznego. Lawenda działa antybakteryjnie, pomaga pozbyć się bólu głowy i działa pobudzająco. Warto wypróbować także działania innych ziół. Dla pozbycia się skutków stresu idealny jest olejek z melisy, który koi nerwy i odpręża.

Po takiej kąpieli jesteśmy przygotowani na następny etap kuracji relaksacyjnej. Aby złagodzić bóle mięśni i pozbyć się napięcia, warto skorzystać z urządzeń do masażu. Znakomicie nadają się one do domowego SPA, ponieważ są proste w użyciu i skutecznie poprawiają nasze samopoczucie i stan zdrowia.

Władysław Fedejko: – Jeśli odczuwamy bóle pleców i ramion warto skorzystać z maty masującej. Masaż wykonujemy siadając wygodnie w fotelu, a uzyskany efekt porównywalny jest z sesją u profesjonalnego masażysty.

Zobacz także: Na czym polega masaż świecą?

Dla tych, którzy doceniają właściwości masażu stóp, doskonałym urządzeniem będzie masażer do stóp z opcją podgrzewania. Na podeszwach stóp znajdują się strefy refleksyjne, będące odpowiednikiem ogonów wewnętrznych.

Odpowiedni ich ucisk działa pozytywnie na dany organ i poprawia kondycje organizmu. Kojące ciepło przyspiesza działanie masażu i doskonale relaksuje w zimowe wieczory. Przyjemną atmosferę spotęguje zapach aromatycznych świec i spokojna muzyka w tle.

Nieodzownym elementen domowego SPA są działania pielęgnacyjne. W zimie wyjątkowo narażone na podrażnienia są nasze dłonie, które wymagają szczególnej opieki.

Warto nabyć wanienkę parafinową, która umożliwi nam serię zabiegów głęboko odżywiających skórę dłoni.

Do wanienki dołączany jest wosk pielęgnacyjny, który wystarcza na 1-3 miesiące użytkowania. Taki zabieg możemy bezpiecznie wykonać w domu i cieszyć się gładkimi dłońmi przez całą zimę.

To tylko kilka pomysłów na zabiegi relaksacyjne, które możemy przeprowadzić w domu z myślą o poprawie naszej kondycji fizycznej i psychicznej. Warto zadbać o siebie, by nie poddać się negatywnemu wpływowi pogody. Jak widać zima wcale nie musi być dla nas sroga.

Zobacz także: Czy warto korzystać z sauny?

Ciekawostki:

• Warunki meteorologiczne, jakie wpływają na nas niekorzystnie to: nagła zmiana ciśnienia (56%), niskie ciśnienie (46%), pora jesienno-zimowa (36%), deszcz (32%), silny wiatr (31%), brak słońca przez dłuższy czas (24%), skoki temperatur (22%)
• Najczęstsze dolegliwości osób wrażliwych na zmiany pogody to: ból głowy (62%), ospałość (37%), uczucie zmęczenia (35%), trudności z koncentracją (15%), bezsenność (10%).
• Meteoropatia może być nabyta - tak jak alergia
• Blisko 90% zawałów serca przypada na okres przesilenia jesiennego i wiosennego
• Wśród meteoropatów po 50. roku życia większość stanowią mężczyźni

Źródło: HoMedics

Zobacz, jak zorganizować wieczór panieński w SPA
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)