Jak sprawić, by mieć płaski brzuch?

Aby brzuch pozostał szczupły i wyglądał efektownie, nie wystarczą ćwiczenia, ważne są również ilość i jakość posiłków oraz sposób ich spożywania, dzięki którym będzie można zadbać o brzuch także od środka. Kilka prostych zasad wystarczy, by stał się zdrowy i piękny.

Jak sprawić, by mieć płaski brzuch?

Dlaczego w brzuchu odkłada się tłuszcz?

Brzuch jest miejscem, w którym najszybciej zaczyna odkładać się tłuszcz. Może to być wynikiem zaburzeń w przemianie materii, nieodpowiedniej diety, zmian hormonalnych albo efektem zwykłego zwiotczenia mięśni.

Jak poprawić wygląd brzucha?

Poprawić wygląd tej części ciała można – przestrzegając pewnych zasad:

Należy radykalnie zmienić sposób odżywiania się:

  • zrezygnować z ciężkostrawnych, tłustych potraw oraz słodyczy. Lepiej spożywać białe mięso i ryby.
  • z jadłospisu wyeliminować białe pieczywo, makarony, rośliny strączkowe, kalafior, kapustę, brukselkę, ponieważ rozdymają żołądek i jelita.
  • ilość soli w posiłkach ograniczyć do minimum. Lepiej zastąpić ją ziołami, które ułatwiają przemianę materii.
  • należy pić dziennie ok. 1,5 l niegazowanej wody mineralnej oraz ziołowe napary. kolację najlepiej spożywać przed godziną 19.00. Posiłek powinien być lekkostrawny.

Zobacz też: Co i jak jeść, czyli piramida zdrowego żywienia

Silne mięśnie i zdrowa skóra

Należy starać się podczas chodzenia trzymać się prosto, z wciągniętym brzuchem. Wpływa to na wzmocnienie mięśni i poprawę wyglądu całej sylwetki.

Warto stosować regularne masaże (codziennie przez 5 min.). Można wykonywać to szorstką rękawicą albo specjalnym aparatem.

Po masażu warto posmarować brzuch kremem wyszczuplająco-antycellulitowym.

Właściwe odżywianie to podstawa!

By brzuch był płaski i wyglądał efektownie, konieczny jest właściwy sposób odżywiania. Ma on ułatwiać spalanie tłuszczu i nie prowadzić do wzdęć. Niekoniecznie trzeba się głodzić, wystarczy przestrzegać następujących zasad:

Małe porcje – częste posiłki

  • po obiedzie należy odczekać co najmniej pół godziny, zanim zje się deser lub jakiś owoc. Połączenie dań tłustych z cukrem sprzyja wzdęciom, ponieważ prowadzi do fermentacji treści pokarmowej;
  • lepiej jeść częściej małe porcje niż trzy duże posiłki. Obowiązkowo przeżuwać dokładnie każdy kęs, wtedy procesy trawienne będą sprawniej przebiegać, co korzystnie wpłynie na wygląd brzuszka;

Zobacz też: Dieta na dobre trawienie

Co wybierać, czego unikać?

  • należy wybierać produkty bogate przede wszystkim w błonnik (kasze, otręby, świeże warzywa i owoce);
  • starać się nie przesalać potraw, ponieważ sól zatrzymuje w organizmie wodę;
  • obowiązkowo należy unikać alkoholu, powodującego odkładanie się tłuszczu w brzuchu oraz cukru w każdej postaci;
  • pić co najmniej dwa litry niegazowanej wody mineralnej, dzięki czemu praca nerek zostanie pobudzona, a organizm pozbędzie się nadmiaru płynów. Nie wolno jednak popijać żadnych płynów podczas jedzenia, ponieważ rozrzedza to soki żołądkowe, zakłócając trawienie. Nie zaleca się picia wody gazowanej, ponieważ po „bąbelkach” brzuszek się zaokrągla.

Fragment pochodzi z książki „Bądź piękną po czterdziestce” autorstwa Grażyny Łoś, wydawnictwo Printex. Tytuł, lead i śródtytuły są dziełem redakcji.

Poznaj niezwykły zabieg, dzięki któremu schudniesz!
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/5 lat temu
Ja chodzę na zajęcia fitness - tam część zajęć to ćwiczenia na brzuszki. Ostatnio wykupiłam, na któryś zakupach grupowych karnet na zajęcia na orbitreku z podczerwienią - podobno przyspieszają spalanie tłyuszczu na brzuchu i pośladkach. Zastanawiam się nad którymś z tych: http://www.iqmedispa.pl/modelowanie-sylwetki,114,4.html zabiegów na brzuszek.
/5 lat temu
ja po prostu robię 6 Weidera przed wakacjami i mam płaski brzuch :)a wy jakie macie metody?