Jak przygotować skórę do lata? 5 kroków!

Skóra po zimie jest często ziemista i przesuszona. Jak ją nawilżyć i sprawić, by wyglądała pięknie i zdrowo? Oto 5 kroków!

lato

fot. Fotolia

Jesień i zima to pory roku, które solidnie dają się we znaki naszej skórze. Zimny wiatr, deszcz, śnieg i mróz wychładzają organizm. Ludzka skóra jest bardzo wrażliwa na zmiany temperatury – na zimnie naczynia krwionośne kurczą się, a gdy przejdziemy do ciepłego pomieszczenia, błyskawicznie się rozszerzają.

Dziś może nam się wydawać, że do lata jeszcze daleko, warto jednak pamiętać, że na pozytywne efekty potrzebna jest wystarczająca ilość czasu. Aby cieszyć się nawilżoną i piękną skórą, podobnie jak w przypadku odchudzania, na efekty trzeba pracować przez kilka miesięcy.

Co możesz zacząć robić od dziś?

1. Stosuj peeling

Skóra jest tworem stale się odbudowującym. W ciągu roku możemy stracić nawet 0,75 kg starego naskórka. W jego miejscu pojawia się nowy, pełniący skuteczne funkcje ochronne. Stosując peeling, pomagamy skórze w „zrzuceniu“ starej warstwy wierzchniej – dzięki temu składniki zawarte w kremach i balsamach będą działały skuteczniej, a skóra będzie lepiej dotleniona. Najlepiej stosować peeling raz w tygodniu.

2. Używaj kremy nawilżające

Utrzymanie warstwy lipidowej na odpowiednim poziomie jest bardzo istotne. Chroni ona naskórek przed nadmierną utratą wody z organizmu, drobnymi uszkodzeniami mechanicznymi, a także pozwala na dłużej zachować jędrność skóry. Codziennie po kąpieli lub peelingu wystarczy pokryć skórę cienką warstwą ulubionego balsamu lub kremu nawilżającego.

3. Zadbaj o odpowiednią dietę

Bardzo ważnym czynnikiem, który ma wpływ na kondycję i wygląd skóry, jest dieta. To, co jemy, bezpośrednio przekłada się na zdolności naszej skóry do radzenia sobie m.in. w trudnych warunkach pogodowych.

Warto stawiać na sezonowość warzyw i owoców, które włączamy do swojego menu. Syzyfową pracą można nazwać karmienie organizmu pomidorami, ogórkami czy cukinią w trakcie zimy. O tej porze roku warzywa te mają zdecydowanie mniej składników odżywczych, ponieważ uprawiane są w sztucznych warunkach, często nawet bez dostępu do naturalnego światła. Zdecydowanie lepszym wyborem będą mrożonki, suszone warzywa i owoce, a także świeże owoce cytrusowe.

Ważne, żeby witaminy wraz z solami mineralnymi były dostarczane w postaci naturalnej, czyli z pożywieniem.

Organizm zawsze lepiej przyswaja substancje odżywcze, w tym witaminy, jeśli pochodzą one z naturalnego pożywienia, niż wtedy, gdy dostarczasne są w postaci tabletek czy kapsułek. Są prace, które pokazują, że niewielka ilość np. witaminy C, jaka znajduje się w jabłku, ma działanie kilkaset razy silniejsze od takiej samej jej ilości podanej w tabletce – wyjaśnia Magdalena Kurzyp, dietetyk i farmaceuta.

Należy wystrzegać się tłustych mięs, takich jak np. wieprzowina. Lepiej zastąpić je tłustymi rybami: łososiem czy tuńczykiem, bogatymi w kwasy Omega-3, które mają pozytywny wpływ na skórę. Warto jeść również jaja, ale ograniczyć spożycie żółtego sera.

Pozytywny wpływ na nawilżenie ludzkiej skóry może mieć także mleko kobyle. Już w czasach Kleopatry wiadomo było, że kąpiele w kobylim mleku dobrze pielęgnowały skórę od zewnątrz. Obecnie wiadomo również, że spożywanie mleka klaczy pozwala odżywić skórę. Chociaż mleko to w naturalnej postaci dla większości z nas będzie niemożliwe do zdobycia, w sprzedaży dostępne jest w postaci wygodnych do stosowania kapsułek.

Z przeprowadzonych obserwacji wynika, że mleko klaczy pozwala znacznie zmniejszyć problemy suchej skóry nawet w przypadku chorób dermatologicznych, np. łuszczycy.

Zobacz też: Jak pielęgnować skórę z AZS?

4. Pij dużo wody

Warto pamiętać, że aby cieszyć się zdrową i nawilżoną skórą, niezbędne jest również odpowiednie nawodnienie organizmu, a do tego potrzebna jest odpowiednia ilość wypijanej wody.

Codziennie powinniśmy spożywać minimum 2 litry wody, średnio zmineralizowanej i najlepiej niegazowanej – radzi Magdalena Kurzyp.

5. Zabezpiecz się przed promieniami

Zdrowa skóra potrzebuje nie tylko nawilżenia, ale także zabezpieczenia przed szkodliwym promieniowaniem UV, wymienianego jako jeden z głównych czynników starzenia się skóry. Bardzo często o stosowaniu kremów z filtrem przypominamy sobie dopiero w okresie letnim. Jest to złe dla naskórka, ponieważ promienie słoneczne oddziałują na nas cały rok, nawet gdy nie widać ich gołym okiem.

Ważne, aby dostosowywać filtr do siły promieni słonecznych w zależności od pory roku.  Podczas gdy zimą wystarczą nam filtry na poziomie 15 – 20 SPF, w letnie dni niezbędne będzie zabezbieczenie rzędu od 20 do nawet 50 SPF (w zależności od typu karnacji i reakcji skóry na opalanie).

Zobacz też: Zioła w pielęgnacji cery – jak ich używać?

Autor: Marcin Pietraszek

Masaż antycellulitowy - brzuch
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)