Jak prawidłowo się opalać?

Piasek, plaża i prażące słońce, które ogrzewa nasze ciało… Brzmi przyjemnie, prawda? Aby opalanie było jednak skuteczne i – co ważniejsze! – bezpieczne dla skóry, należy przestrzegać kilku podstawowych zasad dotyczących kąpieli słonecznych.

Jak prawidłowo się opalać?

Przygotowanie skóry

Na 2-3 tygodnie przed urlopem warto zacząć przyjmować tabletki z beta-karotenem, który nada skórze lekko brązowy odcień. Dzięki temu skóra będzie lepiej chroniona przed słońcem.

Przyjmowanie tabletek można zacząć również podczas urlopu i kontynuować jeszcze miesiąc po nim. Przyczyni się do tego, że skóra stanie się bardziej elastyczna, a opalenizna dłużej przetrwa.

Na tydzień przed wyjazdem należy też wykonać peeling, ponieważ po złuszczeniu martwych komórek słońce jednolicie opali naskórek.

Zobacz też: Jak bezpiecznie się opalać?

Jak wybrać odpowiedni filtr przeciwsłoneczny?

Oznaczenia filtrów (SPF) umieszczane są na opakowaniach kosmetyków. Filtry dzielą się pod względem mocy na: niskoochronne (SPF 2 – 4 – 6), średnio-ochronne (* - 10 – 12), wysokoochronne (15 – 20 – 25), o bardzo wysokiej ochronie (30 – 40 – 50), ultrawysokiej ochronie (50+).

Każda pani ma odpowiedni fototyp: fototyp I ma mleczną lub piegowatą cerę oraz jasne lub rude włosy (tzw. fototyp celtycki). Zalecany typ SPF w kraju i za granicą to 50+, foto¬typ II to ciemne blondynki oraz szatynki i brunetki z jasną, lekko różową skórą. Zalecany SPF to także (w ciepłych krajach) 50+, w Londynie i w Polsce (nad morzem) – 40, III fonotyp (środkowoeuropejski) to panie o brązowych włosach i lekko oliwkowej skórze. Zalecany SPF to 50+ Kuba, Egipt, Kreta, Turcja, Tunezja, Korfu), 40 (Rzym, Kenia), 40-30 (Londyn, Łeba), panie o ciemnych włosach i śniadej cerze to fonotyp IV (południowoeuropejski). Zalecany SPF to 40-30 (Kuba, Egipt, , Tajlandia, Kreta, Turcja, Tunezja, Korfu), 30-20 (Rzym, Kenia), 20 (Londyn, Łeba).

Zobacz też: Fototyp skóry - poznaj swoją reakcję na opalanie!

Nakładanie preparatu przeciwsłonecznego – jak często?

Pierwszy raz należy go nałożyć 20 minut przed wyjściem na słońce. Zabieg należy powtarzać co dwie godziny i po każdej kąpieli.

Grunt to opalać się z zegarkiem

Pierwsze opalanie powinno trwać nie dłużej niż 10-20 minut, najlepiej przed godziną 11 albo po 15. Stopniowo można przedłużać kąpiel słoneczną. Jednak im wolniej będzie to trwało, tym opalenizna będzie trwalsza i uniknie się poparzeń powodujących złuszczenie naskórka. Warto też opalać się w ruchu, ale koniecznie osłaniać głowę.

Nawilżaj skórę!

Codziennie rano i wieczorem należy wklepywać lekki balsam nawilżający lub specjalny dosłoneczny. Nawodniona skóra jest bardziej gładka i nie będzie z niej schodziła „płatami” opalenizna, co wygląda bardzo nieestetycznie.

Fragment pochodzi z książki „Bądź piękną po czterdziestce” autorstwa Grażyny Łoś, wydawnictwo Printex. Tytuł, lead i śródtytuły są dziełem redakcji.

Masaż antycellulitowy - brzuch
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (14)
/rok temu
Zeby móc uzpełnić braki witamin D warto sięgnąc po taki suplement http://aliness.pl/pl/p/Wapn-z-muszli-ostryg-z-K2-MK7-i-D3-x-100-tabletek/64
/rok temu
Mysle ze taka witamina równiez uzupełni w naszym organizmie braki tej waznej witaminy http://aliness.pl/pl/p/Witamina-D3-2000-j.m.-120-kaps./59
/rok temu
Nie powinno się doprowadzić do spalania skóry.Nie dość,ze jest to bardzo niezdrowe to jeszcze pod wpływem promieni słonecznych skóra bardzo szybko sie starzeje.Sama staram się nigdy nie eksponować skóry na słońcu. Tak samo jeśli chodzi o dzieci, które mają przecież jeszcze bardziej delikatną cerę. Nie wiem czy widziałyscie ale w tych większych sklepach z kosmetykami można sobie obecnie kupić fajne opaski na ręce. Experto Sun.Opaska taka pokazuje Wam jakie jest obecnie słońce. Nakłada się ją na rękę i ta zmienia kolor pod wpływem natężenia promieni uv.Moim zdaniem rewelacja.
POKAŻ KOMENTARZE (11)