Nawilżający prysznic

Co zrobić, aby ten codzienny rytuał przyniósł największą korzyść naszej skórze?

Nawilżający prysznic fot. Fotolia

Uwielbiasz kąpiele w wannie? Z dłuższej kąpieli  warto korzystać nie częściej niż 2 razy w tygodniu. Relaks w gorącej wodzie, niestety, osłabia lipidową barierę ochronną skóry, wtedy staje się ona szorstka i przesuszona, a my jesteśmy bardziej podatne na podrażnienia oraz alergie. Podczas kąpieli zużywamy o 20-30 procent wody więcej. Warto wziąć to pod uwagę.

Do mycia zamiast tradycyjnego mydła wybieraj żele z delikatnymi składnikami myjącymi i substancjami natłuszczającymi o działaniu łagodzącym oraz odżywczym. Bardzo popularne są ostatnio olejki. Po ich użyciu nie musisz już używać balsamu do ciała.Takie olejki uprzyjemnią kąpiel tworząc kremową pianę.

W czasie brania prysznicu zachęcamy zrobienia sobie masażu. Możesz to zrobić za pomocą naprzemiennego chłodnego i ciepłego natrysku. Gorący strumień wody rozluźni mięśnie i rozszerzy naczynia włosowate, zimny  odwrotnie zwęzi je. W ten sposób krążenie w skórze zostanie pobudzone i łatwiej wchłonie ona składniki balsamu odżywczego. Podobnie zadziała energiczny masaż ciała szorstką rękawicą. Zazwyczaj po takim masażu odczuwamy ulgę, gdyż zadziała on rozluźniająco i pobudzająco. Może też działać tonizująco w stanach napięć nerwowych.

Na podstawie artykułu z Przyjaciółki

Czy karboksyterapia daje takie same efekty jak mezoterapia?
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/2 lata temu
Ja uwielbiam żel pod prysznic SO BIO z oślim mlekiem. Ma przyjemny, delikatny zapach, tworzy mleczną pianę a skóra jest po nim nawilżona, gładka i nie swędzi - większość chemicznych kosmetyków wysusza moją skórę i powoduje swędzenie. Polecam wszystkim z wrażliwą skórą:)